Denon VS. Pioneer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ralph Hees
    • Nov 2005
    • 183

Denon VS. Pioneer

Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe cd-speler, € 400 - 500.
    Ik was aan het denken aan een Dennon DN-S1000 of een Pioneer CDJ-100.
    Welke zou ik volgens jullie het beste kunnen keizen, ik weet t namelijk niet.
  • jens
    • Aug 2004
    • 1067

ik ben zelf in het bezit va de cdj-100's en ze bevallen me na al die jaren nog steeds. leuke cd spelers zonder al te veel poespas, heb tegenwoordig wel een beetje problemen dat mijn play en cue buttons niet meer zo lekker lopen, ik heb ze gekocht dat ze nog vrij nieuw in de handel waren dus gok nu dat ze een jaar of 4 ,5 oud zijn en ik heb ze best wel intersief gebruikt.

verder pakken ze de meeste gekopieerde cd's ook nog wel maar dan moeten ze wel van een beetje kwaliteid zijn. ook slaan ze echt niet makkelijk over

met de denon heb ik geen ervaring, zullen meer functies op zitten, ik zou gewoon eens naar een winkel gaan en ze is vergelijken dan kom je er vanzelf wel achter wat je prettig vind en niet, ik denk dat de denon gewoon wat meer te bieden heeft het cdj - 100 model is al vrij oud en als je nu is om je heen kijkt wat er allemaal te krijgen is.....succes

Comment

• Poelmans
      • Feb 2004
      • 806

Welke je ook kiest, je zal niet bedrogen uitkomen, het zijn dé 2 merken voor DJ-cdspelers

Let wel op hoe ze omgaan met copy controlled. De 3000 en 5000 reeks van denon heeft daar problemen mee, maar then again heb ik de CDJ1000 ook al raar zien doen hierop. Goedkopere reeksen hebben over het algemeen hier geen problemen mee (omdat ze geen cdrom speler maar een gewone audio cd speler ingebouwd hebben), maar test het toch maar in de winkel

Comment

• Roeltej
        • May 2001
        • 761

wat wil je met de speler doen... start/stop draaien bij een driveinshow, ga voor de cdj100... dingen zijn daar geweldig voor...

wil je beter kunstjes uit gaan halen en vooral thuis, dan de denon... ding kan meer voor het geld.
        Vitality Show

Comment

• mac tecson
          • Feb 2006
          • 348

De denon is een veel nieuwere speler. Heeft veel meer opties en pakt mp3; dat doet de CDJ 100 niet.
          Ik zou persoonlijk kiezen voor de Denon. Beide spelers zijn betrouwbaar en de basisfunctie zijn heel simpel te bedienen en worden goed uitgevoerd

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

Denon scoort met de 5000 wel pluspunten...
            Bluehost - Top rated web hosting provider - Free 1 click installs For blogs, shopping carts, and more. Get a free domain name, real NON-outsourced 24/7 support, and superior speed. web hosting provider php hosting cheap web hosting, Web hosting, domain names, front page hosting, email hosting. We offer affordable hosting, web hosting provider business web hosting, ecommerce hosting, unix hosting. Phone support available, Free Domain, and Free Setup.

let op: licht NSFW
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Roeltej
              • May 2001
              • 761

Tiffany!

tis wel fotosoep ... magoed
              Vitality Show

Comment

• LuPuS
                • Dec 2002
                • 457

Misschien even kijken voor de CDJ200?
                ~ Dj Guytn ~ your favourite all-round party deejay...

Comment

• dj_bob
                  • Aug 2005
                  • 112

inderdaadd, de Pioneer CDJ-200 is ook een optie.

Ik heb deze speler zelf nu bijna 3 maanden, hij bevalt prima. Het beatmixen begint een beetje te lukken, prima om dit te leren op dit apparaat. Alleen het "pitch-benden" d.m.v. jog-wheel is erg lastig zoals al in verschillende topics werd verteld. Ik gebruik de speler voor drive-in, maar natuurlijk ook om thuis wat te spelen.

Je zou nog kunnen kijken naar de Reloop RMP-2, qua functies zit deze speler tussen de CDJ-800 en CDJ-1000 in, alleen natuurlijk niet zo'n goede kwaliteit als Pioneer's. Wanneer ik geen drive-in had, en dus niet met de spelers hoefde te slepen, was ik voor deze gegaan. Van de Denon S-1000 vind ik dat alle knopjes erg kort op elkaar ziten, maar ik heb er nog nooit op gedraaid, dus ik mag niet zeggen dat het TE kort op elkaar zit.

Je zou ook nog kunnen kijken naar de Pioneer CDJ-400, net nieuw er is al een topic over deze speler geopend. Verschikkelijk veel functies voor de prijs. Alleen lijkt(!) mij het mij onmogelijk om de extra functies t.o.v. de CDJ-200 (bv. scratch) fatsoenlijk te benutten met zo'n klein Jog-Wheel. Daarnaast zou ik geen €599,- gaan betalen voor zo'n cd-speler, dan koop ik een CDJ-800 met wel een groot Jog-Wheel.

Met een beetje zoeken vind de CDJ-200 voor iets boven de €450,-. Zelf heb ik twee nieuwe gekocht voor een bedrag net onder de €900,-, maar helaas heeft deze winkel de prijs iets laten stijgen (tot 469). Wanneer je wilt weten bij welke winkel dit is, stuur me even een persoonlijk bericht.

Wanneer je benieuwd bent naar functies en mogelijkheden van de spelers, kun je Youtube eens uitpluizen, hier staan oneindig veel filmpjes van deze spelers op in actie (vooral Pioneer en Denon spelers).

Succes met je investering!
                  Last edited by dj_bob; 29-12-07, 21:23. Reason: spelfout en zin die niet lekker liep aangepast..

Comment

• Stage-Q
                    • Sep 2007
                    • 389

heb zelf de Denon DN-S3500's ... wel iets boven je budget, maar vind ze erg fijn en leuk voor het geld.
                    Denon maakt niet altijd slechte dingen

maar ik zou wel voor de Pioneer gaan, want de DN-S1000 vind ik weer een koekblik van niks.
                    Mag ik wat meer laag in 't hoog?

Comment

• soundvision
                      • Jan 2008
                      • 4

cdj 200

Absoluut voor de cdj 200 gaan
                      Heb ze zelf ook,en het mooie van "pioneer"is dat het veel eenvoudiger werkt.Bij denon zie je over het algemeen veel knopjes.Ten 2e is pioneer zeeer betrouwbaar (waar het bekend om staat).gooi er mee om of doe iets anders het gaat niet stuk.verder is het gewoon een mooi apparaatje

Comment

• geenstijl21
                        • Jan 2008
                        • 462

Ligt er een beetje of je het voor jezelf of voor de verhuur gaat gebruiken.

Mocht je de CD speler ook verhuren is een Pioneer CDJ1000 erg aan te raden...Op zoveel raiders staat de 1000...dus eveb doorsparen
                        "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

Comment

• dj pier
                          • Feb 2008
                          • 14

denon vs pioneer

de meeste zegen dat denon voor huis kamer gebruik is en de pioneer voor de verhuur

deze dat dit beweert heb jullie deze al meegedraaid en verhuurt en niet voor een paar uur

ik werk met de denon 4000 dubbele cdspeller 8 jaar oude altijd in de verhuur gestaan en werkt nog al tijd zonder problemen toen met de denon 6000 dubbele cdspeller 6 jaar oude het zelfde en deze staan dan ook nog eens op carnavals wagens en deze blijven spelen zonder uit te valen. heb de CDJ 1000 van pioneer in de verhuur gehad voor fuifen alleen GEEN CARNAVALSWAGENS 3 jaar en dan zijn ze op gebruikt nu wil ik voor de verhuur nieuwe kopen pioneer 2000 nexus of denon sc3900
                          in de test zijn ze even goed in de verhuur light pioneer iets beter maar in levensduur (prijs) light denon veel beter
                          dus de meeste die denken dat denon niet goed is voor de verhuur PROBEER EENS MET ALLES TE DRAAIEN VOOR DAT JE HET AF KRAAKT ik heb de merken denon / pioneer al gebruikt en ik vind dat ze aan elkaar gewaagt zijn maar de meeste pro dj's kennen niets anders dan pioneer dus ze kunnen niet weten hoe denon werkt

Comment

• MusicXtra
                            • Feb 2006
                            • 9316

Ten eerste reageer je op een bijna 6 jaar oud topic….
                            Ten tweede is er bijna niet door je verhaal te komen door de spelfouten, gebrek aan leestekens en zinsopbouw.
                            Ten derde kan Denon nog zo goed zijn, er is geen DJ te vinden die ermee wil werken, de CDJ2000 Nexus is de enige speler die nog op de riders te vinden is.
                            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Turboke
                              • Oct 2006
                              • 463

Een gewone 2000 ook nog.

Comment

Working...