DAP Sound Mate Active 2 MKII

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Banned
    Banned
    • Dec 2003
    • 951

DAP Sound Mate Active 2 MKII

Iemand ervaring met deze set ??

Het lijkt mij een leuk setje om kleine feestjes te doen.

Met klein bedoel ik maximaal 100 man of heb ik nu teveel gezegd ?

Of kan je er een disco meedraaien tot een man of 50 ??

Ik hoor het wel.

Kan de set nieuw kopen voor 1250,00

Op zich niet duur voor 2X 15"sub en 2X 10"top met versterkers.

Link
  • padoog
    • Oct 2005
    • 68

Ziet er wel goed uit,

Redelijk hoge gevoeligheid (top 97db / Sub 103db w/m),als dit klopt tenminste.

Aardig vermogen (top 300w RMS / Sub 600w RMS).

Ik denk dat je hier wel tot 100 man mee kan draaien, ik zou niet veel groter gaan, maar ik denk dat 100 man wel moet lukken.

Comment

• Banned
      Banned
      • Dec 2003
      • 951

als ik reken met 900W RMS per kant moet ik in mijn ogen wel 90 man aankunnen !

ik reken meestal het RMS speakervermogen per kant met een faktor 10 voor het aantal mensen.

Mss reken ik verkeerd maar ik kom meestal wel uit met deze berekeningen.

Kga van de week luisteren ben benieuwd !

Comment

• speakerfreak
        • May 2002
        • 1446

tja blijft knap als je dat kan bereken.

Gevoelig heid van je speaker setje hoeft maar 3db minder te zijn en je mag met 1800 watt rms ipv 900w. draaien.
        duszz maargoed zolang het niet al te hard hoeft te stampen en t zaaltje beetje mee werkt zal je de 100man/kinderen wel halen
        Derbi Gpr Project aan de gang

Comment

• NiTRO
          • Sep 2002
          • 677

De nieuwe soundmate series zijn ietsje duurder maar wel stukken beter dan de oudere series. Vooral bij de Soundmate III serie is goed te horen dat de Bas nu een stuk dieper gaat en ook verder draagt.

Voor de rest hebben de kasten en de versterkers (incl lim.) een update gehad.

groet,
          erc

Comment

• HR Soundproductions
            • Oct 2005
            • 650

Op zich is dit helemaal geen slecht setje. Hoeveel man je er mee kan bedienen? Ligt natuurlijk aan een aantal factoren zoals vorm van de zaal ( en de hoogte ) hoeveel man op de dansvloer staan. soort feest, soort muziek etc. Ik heb het setje gehoord en vond er een net, strak geluid in zitten. Ik denk dat , zoals door anderen gezegd, als het niet te hard hoeft te staan je er misschien wel mee toe komt.

Comment

• Banned
              Banned
              • Dec 2003
              • 951

Berekenen kan je niet echt natuurlijk maar ik kom met deze berekening vrij goed uit op mijn klussen.

Watrtage nwil niet altijd iets zeggen natuurlijk en je hebt ook faktoren zoals ruimte , soort muziek enz maar met een set met 900W versterker vermogen ( delen door faktor 10 ) is 90 man dat is toch geen slechte berekening.

Maar goed ben benieuwd naar de klank.

Comment

• djfrence
                • Jan 2005
                • 43

Frank

Mijn neef heeft zelf een oude versie van de soundmate 2
                ik ben toch wel zeer te sreken over dit setje en ik heb tezamen met mijn dap sm 215 op een flightcase voor een man of 300 gedraaid.
                maar bij ons is het meestal iets van de helft danst en de helft wil gewoon goede muziek en niet te hard..

Maar wat ikw il zeggen wat kan ik op deze manier aan met een de Nieuwe serie van Soundmate 3 i.s.m. mijn dap sm 215
                heb zefl ook een topic geopent voor de soundmate 3
                maar hier heb ik nog niet echt reactie gekregen die ik wilde..
                Groeten
                Robe(D)

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

ik heb zelf ook een Soundmate set 2 ( oude versie ) Die is zeker niet slecht voor het geld. Veel laag en een leuke klank.

Hoe de MK2 versie's klinken is mij een vraag maar die zullen heus wel beter klinken als de oude versie ( MK2 is normaal gesproken een verbeterde versie )
                  EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Jamm
                    • Mar 2006
                    • 41

Setje klinkt lekker voor wat hij moet kosten, maar denk dat je bij 150 man toch wel aan de limit zit, en waar je wat flinke muziek draait zal je dan tekort komen (dit geld niet wanneer je met 4 man op 1 vierkante meter staat in een zaaltje van 8x8, je weet vast wat k bedoel) . Wat mij wel opvalt dat de verhouding tussen hoog/laag niet helemaal in orde is, subkasten komen naar mijn mening in verhouding met de toppen net wat power te kort.

Heb er hier nog zo'n MK2 setje staan, kom gerust eens luisteren.

Groeten!
                    't Is wat je er zelf van maakt!!

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

Ik heb hier een MK1 set staan en deze klin kt naar mijn mening ook wel goed.

Ik vindt dat er voor een 15" en 300W redelijk veel laag uitkomt en de toppen iets wat op hoog volume schel klinken ( maar daar heb je een EQ voor ) maar ja je kunt daarom niet echt klagen ( prioijs kwaliteit verhouding is goed ) Ik zal zeggen met deze set ( MK1 ) maximaal 100man voor gewone feestjes en maximaal 50 man met disco volume. ( maar dat is mijn smaak ) weet niet hoe de nwe serie klinkt maar deze zal volgens horen zeggen beter klinken als de oude set ( maar is ook een stuk duurder ) Geloof dat ik hem heb zien staan voor 1595,00
                      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• stijn
                        • Feb 2009
                        • 67

hier is een review. hij is volgens mij wel van de oude.
                        als het goed is is de nieuwe alleen maar beter
                        ik wil hem mischien ook kopen.
                        Last edited by stijn; 01-03-09, 19:31.
                        djjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj-stinosssssssss (LET OP: ik geef vaak domme reacties!!!!)

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Heb nu ook de SM2 MKII staan en die is een heel stuk beter als de oude serie.

mocht je interesse hebben kun je altijd komen luisteren in Breda.

Comment

• djspeakertje
                            • Oct 2008
                            • 1912

Originally posted by padoog
                            Ziet er wel goed uit,

Redelijk hoge gevoeligheid (top 97db / Sub 103db w/m),als dit klopt tenminste.

Aardig vermogen (top 300w RMS / Sub 600w RMS).

Ik denk dat je hier wel tot 100 man mee kan draaien, ik zou niet veel groter gaan, maar ik denk dat 100 man wel moet lukken.

dap heeft nieuwe specs sinds '09, volgens het dap boek(highlite) zijn de bassen slechts 400 watt rms en de toppen maar 200 watt rms, daar wordt het een heel ander verhaal van.....(dit geldt ook voor de soundmate 3 MKll!!!)

daan
                            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• 4AC
                              • Nov 2007
                              • 1791

Wat word er dan zo anders?
                              Ik kan me belangrijkere aspecten bedenken dan het vermogen
                              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...