Versterker voor JBL JRX-115

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj_bob
    • Aug 2005
    • 112

Versterker voor JBL JRX-115

Beste medeforumleden,
    Ik ben op zoek naar een nieuwe versterker voor mijn JRX-115's
    Ik heb een lijstje gemaakt met een reekst versterkers van ongeveer dezelfde prijsklasse:

- American DJ V1001plus voordeel: goede kwaliteit, 2x700watt rms, Maar kunnen mijn speakers dit aan?
    - American DJ VLP-1500 voordeel: lage prijs, Nadeel: minder kwaliteit
    - Behringer EP-2500
    - Dap P-900 Vintage

Welke zouden jullie kiezen?
    over de EP-2500 is al meer dan genoeg geschreven, maar volgens de zoekfunctie nog niks over de VLP-1500 en de V1001plus.

Alvast heel erg bedankt,
    Bob
    Last edited by dj_bob; 11-05-06, 19:36.
  • goldsound
    • Jan 2003
    • 429

De V1001 heeft toch wel wat minder vermogen
    8 Ohm 2 x 230 watt
    4 Ohm 2 x 350 watt
    2 Ohm 2 x 450 watt

Ik vraag me dus af hoe jij aan de 2 x 750 komt?
    Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• dj_bob
      • Aug 2005
      • 112

[LEFT]sorry, ik heb me inderdaad vergist ik was naar het onderste van dit rijtje aan het kijken:

V-1001plus
      Output Power:
      • 2 ohms, 1 khz 1% THD 450W RMS per channel
      • 4 ohms, 1 khz 1% THD 350W RMS per channel
      • 8 ohms, 1 khz 1% THD 230W RMS per channel (Bridged Mode, mono)
      • 4 ohms, 1 khz 1% THD 890W RMS per channel
      • 8 ohms, 1 khz 1% THD 700W RMS per channel
      maar wat is dan het onderste RMS vermogen?
      dan is deze dus te licht
      Dan dus toch maar de VLP-1500...
      of heeft iemand een beter alternatief onder de E350,-?

[/LEFT]
      Last edited by dj_bob; 11-05-06, 19:35.

Comment

• Speakertje
        • Mar 2005
        • 462

Zo te zien het Brige vermogen. Ik mis de Crown XLS serie in dit rijtje, of is die een stuk duurder?
        M.v.g. Sander
        Heeft nu EV, CP2200 en ZX1. Dateq en Denon
        Nieuw SB122 en Dynacord S1200

Comment

• Dr. Edie
          • May 2003
          • 671

Dap P1600 Als het goedkoop moet, haal je echt alles eruit, met wat reserve.
          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• dj_bob
            • Aug 2005
            • 112

@ speakertje: De crow XLS serie is een stuk duurder, hier had ik ook al naar gekeken

De enigste die binnen mijn budget ligt is de XLS 402, deze is nu in de aanbieding bij een bekende winkelketen in Eindhoven, Rotterdam etc.

Maar ik vind 300 watt rms toch een beetje aan de lage kant.. maar deze versterker heeft natuurlijk wel veel beter kwaliteit dan de VLP-1500 van American DJ... dus...

Comment

• GoTMoRe
              • Aug 2005
              • 350

Originally posted by dj_bob
              @ speakertje: De crow XLS serie is een stuk duurder, hier had ik ook al naar gekeken

De enigste die binnen mijn budget ligt is de XLS 402, deze is nu in de aanbieding bij een bekende winkelketen in Eindhoven, Rotterdam etc.

Maar ik vind 300 watt rms toch een beetje aan de lage kant.. maar deze versterker heeft natuurlijk wel veel beter kwaliteit dan de VLP-1500 van American DJ... dus...
              Daar durf ik nog wel een kratje bier op te zetten dat dat niet zo is..

De XLS ZUIGT om het zo maar te zeggen, weinig headroom, benauwde klank. Het is dat er Crown op staat, daar moet hij het echt van hebben..
              lala..

Comment

• sntho0
                • Sep 2003
                • 196

Ik heb aan mijn JBL JRX 125-gers de Omnitronic P-2000 hangen. Bevalt heel goed. Ruim voldoende vermogen, en goed beveiligd. (o.a. limiter) Dus voor de JRX-115-gers zal de P-1500 ruim voldoende zijn. Kosten ongeveer 300,- Kijk maar eens op Omnitronic.com
                Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

• marcie1989
                  • May 2006
                  • 11

Iemand die ervaring heeft met Behringer versterkers?

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

P1500 heb ik ook verschillende, goede ervaringen, budget amps maar leveren wel lekker vermogen. Inderdaad alle beveiligingen aanwezig. voor de prijs hoef je het niet te laten. Hier een aantal staan op setjes met K115 speakers voorzien van een eminence kappa. gaat altijd voldoende power in maar ook zeker voldoende uit.
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• HR Soundproductions
                      • Oct 2005
                      • 650

Ik draai zelf al enige tijd met 3 stuks Behringer EP2500 en kan je vertellen dat dit prima versterkers zijn. Tot op heden geen probleem mee gehad.

Moet wel zeggen dat op 2 ohm laten draaien een ander verhaal is. Met mijn dap-set ging dit niet, echter als ik er 2 Peavey 118XT's ( 4 ohm uitvoering ) per kanaal op zet, blijft hij het wel heel de avond doen. Zel waarschijnlijk met de impedantiecurve van de speakers te maken hebben.

Dus zeer nette versterkers, voldoende vermogen en m.i. een prima keuze voor dit budget

Comment

• dj_bob
                        • Aug 2005
                        • 112

Zouden jullie mij de EP2500 dan voor deze JBL JRX115's aanraden?

Het recommended amplifier power voor de JBL's is 250 - 500 watt rms @8 Ohm

Het rms vermogen van de EP2500 ligt op 500 watt @8 Ohm

Is dit misschien iets te veel of moet dit kunnen?
                        (het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik mijn speakers opblaas!)

Comment

• Dr. Edie
                          • May 2003
                          • 671

Als ik de keus had een Dap Palladium 1600 (gezien het toch goedkoop moet) welke toch beter in elkaar zitten.
                          Mit freundliche grube,

Edie

Comment

• GoTMoRe
                            • Aug 2005
                            • 350

Originally posted by Dr. Edie
                            Als ik de keus had een Dap Palladium 1600 (gezien het toch goedkoop moet) welke toch beter in elkaar zitten.
                            Afgezien van de redelijk kleine voeding heb ik toch liever een Behringer EP dan een dap palladium..Al was het maar omdat je dan zeker weet dat er limiters in zitten, wat nog steed NIET zeker is bij de palladium serie.. Of iemand moet het hier kunnen bevestigen met enige onderbouwing?
                            lala..

Comment

• Dr. Edie
                              • May 2003
                              • 671

Originally posted by GoTMoRe
                              Afgezien van de redelijk kleine voeding heb ik toch liever een Behringer EP dan een dap palladium..Al was het maar omdat je dan zeker weet dat er limiters in zitten, wat nog steed NIET zeker is bij de palladium serie.. Of iemand moet het hier kunnen bevestigen met enige onderbouwing?
                              De laatste versie Palladium's hebben die (zelf gezien bij forumlid TCMC) en schijnen prima te werken, op mijn identieke t-amp's zitten ze ook, en ook hier doen ze hun werk goed. En kleine voeding? De Palladium's doen het iig ook goed op het laag, en leveren netjes (zelfs wat meer) dan opgegeven door Dap. Bovendien schreeuwt Dap niet met 2 ohm belastingen e.d. én mocht het ooit nodig zijn; de palladium's presteren PRIMA op 2 ohm belasting volgens mij, maar ook intercity welke de t-amp's/palladium's een hele tijd geleden onderhanden genomen hadden.
                              Mit freundliche grube,

Edie

Comment

Working...