Bpm vs Geluidkaart

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • discomidway
    • May 2005
    • 140

Bpm vs Geluidkaart

Hoi mensen,
    Ik laatst een nieuwe laptop gekocht kant en klaar bij dell.
    Dat is heel mooi allemaal.
    Alleen Bpm blieft mijn geluidskaart niet.
    Nou heb ik hier op de verkoop gedeelte wel een geluidkaart gezien.
    En wil die dan ook wel aanschaffen zo dat ik ook 2 kanelen heb.
    Maar dan wil ik wel weten of ie het doet.
    Iemand ervaring.

Het gaat om de volgende geluidkaart : Gigaport AG Geluidskaart (USB)

Alvast bedankt....

Mvg Tom
  • Roeltej
    • May 2001
    • 761

even zoeken op bpm site:

98/me:

2k/xp:
    Vitality Show

Comment

• discomidway
      • May 2005
      • 140

Zou het graag willen weten van mensen die er ervaring mee hebben.
      Maar wat zou ik daar dan moeten vinden.
      Waar uit ik kan opmaken dat da gaat werken.

Mvg

Comment

• Christiaan Visser
        • Apr 2004
        • 235

Zou je kunnen vertellen welke laptop je gebruikt, want op menig Dell laptop werkt het wél?
        Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• discomidway
          • May 2005
          • 140

Dell Inspiron 6400 duurste variant

Comment

• jadjong
            • Oct 2003
            • 654

Originally posted by discomidway
            Zou het graag willen weten van mensen die er ervaring mee hebben.
            Maar wat zou ik daar dan moeten vinden.
            Waar uit ik kan opmaken dat da gaat werken.

Mvg
            Misschien het gedeelte: "Installation without any problems." ?

Comment

• Christiaan Visser
              • Apr 2004
              • 235

Ik kan je er niet verder mee helpen, maar het probleem heb ik niet.

Ik gebruik BPM op mijn Dell inspiron 1150 en heb nog geen enkele fout daarbij gekregen.

Hoewel Dell' service niet geweldig is, kun je altijd hun service-desk opbellen.. Je zult vast niet de eerste zijn die met dit probleem zijn?
              Beter één spotje op je lichttafel, dan 10 op de band! Stukje prioriteiten stellen..

Comment

• paulusboskabouter
                • May 2006
                • 3

Ik heb hier een Dell Latitude Laptop en heb er ook BPM versie 4.8 op draaien (update nog niet geprobeerd, draait goed zo) in combinatie met de Gigaport AG. Werkt Perfect!

Ik heb het stuurprogramma van de ESI website afgehaald (versie 4.61) en heb in BPM de Directsound driver geinstalleerd.

Kun je meteen de 2 kanalen apart instellen. Links heb ik 1+2 en rechts 3+4. Sampler heb ik ook op 1+2 ingesteld maar kan je ook op 5+6 instellen

Veel succes!

Comment

• dj kevin kd
                  • Jul 2004
                  • 74

vraagje over gigaport geluids kaart.

hey

ik draai al sinds mei 2007 in swing cafeetje met pcdj met daar bij de gigaport AG geluidskaart.
                  heb daar tot december gedraait zonder enige problemen.
                  alles werkte perfect.

sinds kort draai wegens tussen stop terug in dit cafeetje.Maar ik heb nu een probleem.
                  met men gigaport en dit enkele en alleen in deze zaak.
                  telkens ik het rookmachine bedien valt men gigia port geluidskaart uit.
                  maw ook men muziek valt dus weg.
                  de 2 led lampjes op de gigaport de rode en het hele.
                  daar van valt dan het hele uit. en geeft de geluidskaart geen verbinding meer met de laptop.
                  pc dj enzz werken gewoon verder. heb juist geen geluid.

iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van dit fenomeen
                  stroom probleem stroom stoot of zo iets......

Comment

• jurjen_barel
                    • Jun 2003
                    • 3150

Draait de geluidskaart op de busvoeding? Dan zou het namelijk best vreemd zijn dat dit als enige uitvalt. Liggen de kabels van de rookmachine(controller) en de geluidskaart vlak langs elkaar?

Hoe is de groepenverdeling verder geregeld? Het is sowieso wel aan te bevelen om je geluidsapparatuur op een andere groep dan het licht te zetten (met name piekende apparaten als rookdozen).

Mocht je de mogelijkheid hebben: meet een keer wat het voltage doet op alle groepen als je de rookmachine schakelt.

Comment

• dj kevin kd
                      • Jul 2004
                      • 74

giga

de geluids kaart krijgt voeding via usb.
                      de afstands bediending licht idd wel naast de geluidskaart ale toch nie ver van.

wat de stroom betreft is dit heel eigenaardig.
                      men vorig seizoen dat ik daar draaide stond de rook machine op andere plaats. dus waarschijn look ook andere stroom circuit.

en nu staat de rook machine aan de discobar nog thans heb ik apart stopcontact voorzien voor men laptop waar ik met draai.

lig het nu aan men gigaport of is het ergens met de stroom te maken.

in de andere zaken waar ik draai heb ik dit nog niet voorgehad.

Comment

• Leks
                        • Oct 2007
                        • 330

De enige logische verklaring die k voor je kan bedenken;

Het voltage van de groep waar je pc/laptop opzit zit al rond de 200/205 V

Zodra je je rook machine inschakelt dipt dit nog iets meer door het verwarmingselement wat gelijk weer volle toeren moet maken.

Deze spanningsdip kom door je voeding van je pc terecht in de lijn die naar je USB gaat.

Geluidskaartje/USB poort trekt het niet meer door de dip en schakelt uit.

En Poef!.. geluid weg.. en kaartje moet weer reconnected worden.

** Tis mogelijk.. maar wel erg.. erg.. erg vreemd, want;

* Je rookmachine warmt op zodra je em aanzet. hij zet eigelijk alleen maar de pomp aan als je em triggerd.

* Volgens mij mag je +3,5/+5,5 lijn in je pc/laptop geen verandering vertonen tov vermogen/voltage bij een dipje voor de transformator.

* Je dan op de rand zit van het voltage ( dus op de rand van verdere shutdowns in je pc! bij meer belasting van GPU -> voltage daalt verder.. pc gaat uit oid! ook andere digitale apparaten (kassa ed) op dezelfde groep moeten last krijgen)

OPLOSSINGEN

- Neem een laptop op accu voed daar je geluidskaart mee.
                        ( is het over lees dan verder. valt je kaart alsnog uit bij aanzetten van de rook... dan tjah.. post je maar weer :P)

- Probeer eens een gevoede usb hub en daar je geluidskaart aan.
                        ( is het over lees dan verder. valt je kaart alsnog uit dan moet je echt eens de rookmachine verplaatsen naar een andere fase)

- Als beiden met ja zijn beantwoord dan zou ik eens in je pc voeding duiken( desktop pc) of in je adapter ( laptop) dan kan deze klaarblijkelijk niet/net genoeg leveren. OF je voltage ligt echt op de rand ( maar ik zou denken dat je dan wel meer problemen gaat krijgen dan alleen uitvallende usb poorten. gezien je gehele systeem dan gewoon TE weinig stroom krijgt.

Laat het maar horen.. hoop dat je eruit komt..

Leks
                        Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• dj kevin kd
                          • Jul 2004
                          • 74

mja

volgens mij ligt het aan het rookmachine.

toen ik in die zaak draaide. in 2007 nog voor ik gestopt was.
                          Stond de rookmachine op andere locatie en ik denk wel op het zelfde net, maar ik heb eens ziten na denken en dat het voordien een kleiner rookmachine was, nu is het ene met een fles met rook liquid ingebouwt dus een zwaarder type.

Men pcdj laptop en geluidskaart en extrene hd zijn allemaal in gebouwt in flightcase. en had daar vroeger op die plaats nooit problemen ook niet op andere locatie's.
                          nu sinds ik terug daar draai maart 2008 is het begonnen.
                          Ik denk dat het niet aan mij ligt, het zou moeilijk zijn om nog een gevoede usb hub of zo in de flightcase te gaan steken.
                          fligthcase zit zo goed als vol.

ook zijn er begin januari stuk of 8 martin 812 scans bij gekomen en ik zie een nieuwe kabelhootje langs de muur achter de discobar naar die scans lopen. dus waarschijnlijk zal ook dit een veranderde situatie geven wat de stroom betreft. als deze ook nog eens op zelfde net zitten.

op echt technisch vlak heb ik van electrisiteit niet veel kennis.
                          dus ik kan enkel maar eens proberen het rookmachine op andere circuit te steken.
                          en zien wat dit geeft.

of eens men laptop op batterij draaien en eens laten testen.

ik hou jullie op de hoogte
                          Last edited by dj kevin kd; 06-05-08, 14:49.

Comment

Working...