vraagje voor de belgen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • luc2366
    • Jul 2002
    • 1161

vraagje voor de belgen

de titel dekt niet veel van de inhoud maar de nederlanders kunnen me ditmaal helaas niet helpen... Ik kreeg nl net een heel raar telefoontje en vroeg me af of nog iemand zojuist gebeld is over hetzelfde (mss belt-ie gewoon de regio af voor de beste prijs?):

1/ Een persoon met een NEDERLANDS accent beweert in januari een zaak te heropenen in TIENEN. Om deze reden zou hij op die specifieke plaats van 21/12 tot 26/12 (!) een privé-bedrijfsfeest organiseren voor 60 personen in een tent.
    2/ Niettegenstaande ik voor dezelfde prijs het boeltje wou opbouwen staat hij erop dat hij het materiaal komt afhalen.
    3/eerst vraagt hij prijs voor een standaard setje: 2 klankkasten, 2 cd-spelers, mixer, micro om naar het einde toe ineens te willen hebben: 2 subs + 2 toppen + 2 full-range op statief + Denon + Rodec + micro + 8 par's + 4 scans + fogger + 3 spiegelbollen
    4/ ik kreeg geen naam en werd gebeld vanaf een anoniem nummer

Nu kan ik me natuurlijk indekken:
    copie van de identiteitskaart (maar op de nieuwe staat geen adres)
    nummerplaat vd bestelwagen noteren
    vooraf betalen + waarborg

maar helemaal zeker ben je nooit (en ik heb helemaal geen zin om nét voor oudejaarsavond een setje kwijt te zijn)... en 't kan ook vals alarm zijn en een goede klant worden.

DUS:
    zijn er nog mensen gebeld?
    heeft er iemand tips?

ik hoor 't graag!!!
    Last edited by luc2366; 11-12-06, 22:15.
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

Hey Lucas,

Ik was ook gebeld, maar heb meteen afgewimpeld, heb sowieso al teveel om handen. Was ook wel anoniem (alhoewel dat tegenwoordig de helft van m'n klantenbestand anoniem belt, dus daar weet je ook niets mee).

Privéfeestje voor 60 pers in hartje winter roept natuurlijk vragen op...
    --- watt ever you want ---

Comment

• luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

Hoi Kevin,

dan blijkt m'n vermoeden toch te kloppen...

Dank voor je reactie.

Hij ging nog terugbellen dus ik laat wel weten hoe het verder afloopt.

Comment

• Upgrading your system
        • May 2003
        • 1684

Heren, ik ben welliswaar een nederlander, en kan jullie niet verder helpen, maar bij het lezen van dit topic was ik toch eens benieuwd waarom een feest met 60 pers. in een tent hartje winter zo raar is...

Ik heb hier al jaren een oud en nieuwfeest in de tuin met tussen de 120 en 150 man in een tent.. en dat is echt geniaal..
        verder verhuur ik veel aan "tentfeesten" in de winter, ik was dus benieuwd waarom dit voor jullie een reden van wantrouwen is.

overigens, heb je ook een reden gehoord waarom hij het persé wil komen ophalen??
        dat vind ik pas appart
        Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• luc2366
          • Jul 2002
          • 1161

een tentfeest in de winter is op zich niet zo speciaal, wél als dat 5 dagen duurt rond kerst en ter gelegenheid van een heropening van een zaak is terwijl de heropening gepland is voor eind januari

voor de installatie was genoeg budget voorzien, maar nu niet om te zeggen dat de installatie zo groot is om de kosten voor 5 dagen security te verantwoorden

waarom per sé wil afgehaald worden? No idea. Maar hij wist amper hoe het materiaal noemde dat hij nodig had, laat staan dat installeren goed komt...

Comment

• Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

aha, incl deze criteria denk ik persoonlijk dat ik het gokje niet zou nemen OF toch eens even goed zou gaan praten met de beste man
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• Funmaker
              • Jun 2006
              • 922

ik zou dat zeker niet zomaar meegeven als ik zo iemand voor mijn deur krijg
              Hold on a second, relax and listen...

Comment

• Jamm
                • Mar 2006
                • 41

Huurprijzen iets duurder maken,
                uiteindelijk zo spelen dat meneer 'geluk heeft dat je voor nop wilt opbouwen'.

Of.. um anders gegevens vragen, zoals zn (bedrijfs)naam, adres, telefoonnummer etc. (om de spulletjes te reserveren), vervolgens trek je dit na. Wanneer die dit niet wil geven, kan hij er dus 'niet zeker van zijn dat dan die spulletjes beschikbaar zijn'.

(waarom is er in de av branche geen organisatie die alle duistere personen registreerd? Zag ut laatst bij PR, heette crimemail geloof ik)
                Last edited by Jamm; 14-12-06, 23:46.
                't Is wat je er zelf van maakt!!

Comment

• stekelvarke
                  • Dec 2004
                  • 1062

Als het om een bedrijfs feest gaat neem ik aan dat je wel een gesprek kan beginnen en zo achterhalen welk bedrijf het is enz.
                  En als een bedrijf een feest wil houden lijkt het me ook logisch je als bedrijf huurt en niet als particulier?
                  exit night into LIGHT

Comment

• Studio Moved
                    • Dec 2004
                    • 75

als je uiteindelijk toch een btw of ondernemingsnummer te pakken krijgt kan je dit makkelijk controleren op UNIZO.be - de Unie van Zelfstandige Ondernemers

grtz
                    Studio Moved

Comment

• Jamm
                      • Mar 2006
                      • 41

is t geen idee om op het forum een topic aan te maken waar iedereen gegevens van personen die huren, niet terugbrengen, huren + kapot spullen retour, etc etc. (je weet wat ik bedoel) kan noteren? Over 5 jaar kan je hier bijna iedereen 'ff checken' haha .

Comment

• luc2366
                        • Jul 2002
                        • 1161

Originally posted by Jamm
                        is t geen idee om op het forum een topic aan te maken waar iedereen gegevens van personen die huren, niet terugbrengen, huren + kapot spullen retour, etc etc. (je weet wat ik bedoel) kan noteren? Over 5 jaar kan je hier bijna iedereen 'ff checken' haha .
                        Is een goed idee. Op de duitse fora bestaat die mogelijkheid al lang. Mss hier ook toepassen?

Comment

• moderator
                          Moderator
                          • Apr 2001
                          • 5950

Dat bestaat reeds: ::TROS.nl: Opgelicht::

Het beheren van een zwarte lijst is het probleem. Aanmelden van een niet normaal verlopen huuropdracht is 1 ding, follow-up zodra de schade is afgehandeld, er een uitspraak van de rechter is, dat is waar het op misloopt.

Niets iets wat je dus eenvoudig kunt ontsluiten, heb je een linkje naar het duitse forum wat je aanhaalt?
                          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Jamm
                            • Mar 2006
                            • 41

Dat bestaat reeds: ::TROS.nl: Opgelicht::

Het beheren van een zwarte lijst is het probleem. Aanmelden van een niet normaal verlopen huuropdracht is 1 ding, follow-up zodra de schade is afgehandeld, er een uitspraak van de rechter is, dat is waar het op misloopt.

Niets iets wat je dus eenvoudig kunt ontsluiten, heb je een linkje naar het duitse forum wat je aanhaalt?
                            Maar dat is ook niet perse allemaal nodig. Wanneer hier alle meldingen van een niet normaal verlopen huuropdracht worden gepost, kan er in de loop van jaren een lijst worden gemaakt van mensen waaraan je liever niet verhuurd.

Vaag persoon? Check ff :: J&H forums: Opgelicht ::
                            Wie weet staat ie ertussen! Zoja, lees ff verder, zie zijn probleem en beslis voor jezelf. Zo niet, tevens jou pakkie an, verloopt dit oke, geen probleem, gaat dit mis, ff een melding van maken, en het zal deze man/vrouw de volgende keer een stukkie lastiger gaan om spulletjes te huren.

Comment

• moderator
                              Moderator
                              • Apr 2001
                              • 5950

Het J&H forum is hier niet het juiste medium voor.
                              Juridisch ook bijzonder tricky moet ik zeggen.

Over de haken en ogen, zie mijn eerdere bericht.
                              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...