Hey,
Ik had d'r al even naar gezocht; maar nog geen antwoord gevonden in andere topics.
Ik ben aan uitkijken om wat te investeren in nieuwe DJ stuff (CD-players en mixers), en was ook wel geïnteresseerd om een DJM1000 en een DJM800 in de verhuur te doen.
Echter, deze zijn digitale tafels (qua processing inwendig), en worden vooral ingezet voor het zwaardere werk (dance, techno etc, waar de ganse boel vooral non-stop over de limiet geduwt wordt).
Vroeger vooral rodec, dateq apollo en A&H 464 gebruikt, dan (wegens grote vraag van de markt) toch maar de DJM600's ingedaan (die me qua klankkleur en "reserve" in clip zwaar tegenvielen).
Blijkbaar zijn de DJM1000's qua klank en technisch wel vooruit gegaan tov de 600's, ik vroeg me alleen nog af hoe deze tafel reageert wanneer hij in de rode zone gaat (vooral doordat de processing digitaal gebeurt).
Dus: kunnen ze het clippen (wat nu eenmaal toch gebeurt) aan (zonder de zwaar storende digitale vervorming), hebben ze voldoende reserve voor de vervorming, en hoe is de klankkleur, enerzijds vergeleken met de 600's, en anderzijds met de "warme" dateq-klankkleur ?
Ik had d'r al even naar gezocht; maar nog geen antwoord gevonden in andere topics.
Ik ben aan uitkijken om wat te investeren in nieuwe DJ stuff (CD-players en mixers), en was ook wel geïnteresseerd om een DJM1000 en een DJM800 in de verhuur te doen.
Echter, deze zijn digitale tafels (qua processing inwendig), en worden vooral ingezet voor het zwaardere werk (dance, techno etc, waar de ganse boel vooral non-stop over de limiet geduwt wordt).
Vroeger vooral rodec, dateq apollo en A&H 464 gebruikt, dan (wegens grote vraag van de markt) toch maar de DJM600's ingedaan (die me qua klankkleur en "reserve" in clip zwaar tegenvielen).
Blijkbaar zijn de DJM1000's qua klank en technisch wel vooruit gegaan tov de 600's, ik vroeg me alleen nog af hoe deze tafel reageert wanneer hij in de rode zone gaat (vooral doordat de processing digitaal gebeurt).
Dus: kunnen ze het clippen (wat nu eenmaal toch gebeurt) aan (zonder de zwaar storende digitale vervorming), hebben ze voldoende reserve voor de vervorming, en hoe is de klankkleur, enerzijds vergeleken met de 600's, en anderzijds met de "warme" dateq-klankkleur ?
Comment