pioneer djm 1000 ervaringen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kevin_DM
    • May 2003
    • 577

pioneer djm 1000 ervaringen

Hey,

Ik had d'r al even naar gezocht; maar nog geen antwoord gevonden in andere topics.

Ik ben aan uitkijken om wat te investeren in nieuwe DJ stuff (CD-players en mixers), en was ook wel geïnteresseerd om een DJM1000 en een DJM800 in de verhuur te doen.

Echter, deze zijn digitale tafels (qua processing inwendig), en worden vooral ingezet voor het zwaardere werk (dance, techno etc, waar de ganse boel vooral non-stop over de limiet geduwt wordt).
    Vroeger vooral rodec, dateq apollo en A&H 464 gebruikt, dan (wegens grote vraag van de markt) toch maar de DJM600's ingedaan (die me qua klankkleur en "reserve" in clip zwaar tegenvielen).

Blijkbaar zijn de DJM1000's qua klank en technisch wel vooruit gegaan tov de 600's, ik vroeg me alleen nog af hoe deze tafel reageert wanneer hij in de rode zone gaat (vooral doordat de processing digitaal gebeurt).

Dus: kunnen ze het clippen (wat nu eenmaal toch gebeurt) aan (zonder de zwaar storende digitale vervorming), hebben ze voldoende reserve voor de vervorming, en hoe is de klankkleur, enerzijds vergeleken met de 600's, en anderzijds met de "warme" dateq-klankkleur ?
    --- watt ever you want ---
  • jadjong
    • Oct 2003
    • 654

Bij de 800 en de 1000 kan je alle aanwezige knoppen naar rechts draaien of naar boven schuiven en er valt weinig te horen. Als je echt gaat meten zal je vast wel iets vinden, maar op het gehoor doen ze het erg goed en durf ik te zeggen dat ze boven de Xone en GPM reeks uit komen wat "randdebiel-proof" betreft. (persoonlijke ervaring met DJM800, GPM/LPM 7/8 en Xone 62)

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

De DJM800 is werkelijk een enorme verbetering t.o.v. de 600 en 500. Grotendeels dezelfde lay-out, maar klanktechnisch zijn er een heleboel fouten uitgehaald. Daarnaast is dat effectenhoekje rechts best wel bruikbaar ( voor mensen met een Ecler Nuo5 of vergelijkbaar zal 'ie wel bekend voorkomen).
      De DJM1000 is wel ineens heel erg groot, een uit de kluiten gegroeide Dateq Apollo/GLP/LPM, maar dan van Pioneer. Erg gaaf apparaat, maar wel een grote sprong duurder en het heeft een aantal functies die nu nog niet bruikbaar zijn (ontwikkeld met oog op de toekomst). Mixt wel fijn, dat wel.

Comment

• Rens_E
        • Dec 2006
        • 9

Hoi de 800 is meer geliefd dan de 1000,

ik heb zelf afgelopen zomer een offerte moeten maken voor een groot dancefeest met 4 dj-booths, en de riders van ROOG, Erick-E enzo, vroegen expliciet om de 800, daar de 1000 te veel knopjes heeft, en daardoor te moeilijk werkt blijkbaar. Daarnaast moet je natuurlijk wel beschikken over de MK3 cd-speler, want dat eist zo'n rider vaak ook

Maar het is een kwestie van tijd tot ze die ook aannemen hoor.

Dus al met al een goede investering, je krijgt toch wel kwantumkorting he :P..

veel succes in elk geval

Comment

• Rens_E
          • Dec 2006
          • 9

Oja, ze zijn best goed bestand tegen de rood aangelopen lichtjes... Daar dj's dat nog steeds niet afleren. Ligt natuurlijk ook aan welke doos je achter je mengpaneel hebt liggen, met een Klark-Technic gaat het sowieso goed, maarja voor dat geld kan je 4 keer een 800 laten stuiteren...

Comment

• Kevin_DM
            • May 2003
            • 577

Het ging me dus niet echt om mogelijkheden, en klanktechnische verbeteringen, want daar was ik wel van overtuigd dat ze hierop fel verbeterd zijn.
            Mijn "schrik" bij deze toestelletjes was vooral dat ze niet voldoende headroom zouden hebben in clip-gebied, enerzijds doordat wij dus voornamelijk feestjes verzorgen waar clippen meer regel dan uitzondering is, en anderzijds doordat ze inwendig digitaal werken, en een digitale clip in de eerste serie digi-mixers (genre promix/ 01V/ 02R) gewoon klinkt alsof je een turntable aansluit op een line-input, dus gigantisch vervormd, krakend en zelfs de naam "klank" niet meer waardig.

Ik wou dus gewoon even zekerheid dat ze genoeg "in de clip te jagen zijn" voordat ze hun "digitale limit" bereiken.

Verder dan nog klank-kwalitatief, omdat blijkbaar (ook uit eigen ervaring) de 800's meer aanvaard zijn dan de 1000's; is dit alleen door de (misschien overdreven veel) functies en knopjes die eraan zitten, en het te onoverzichtelijk maken voor de meeste DJ's, of is de 800 kwalitatief, of misschien ook qua opbouw (ik bedoel dan gevoel van de faders, ruimte tss potmeters etc) gewoon beter dan de 1000, of omgekeerd, misschien toch iets minder goed dan de 1000, maar dat het simplisme qua opbouw de doorslag geeft ?
            --- watt ever you want ---

Comment

• sjoerd
              • Apr 2004
              • 341

aangezien de 800 echt de standaard is geworden zou ik niet zo gauw meer geld uitgeven voor een 1000. heb die zelfs nog nooit ergens tegen gekomen. of dj's juist liever geen 1000 willen hebben weet ik niet, al denk ik dat daar juist niet zo gauw over gedacht wordt, omdat je die nooit ziet.

Comment

Working...