Numark D2 Director (ervaringen)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tididi
    • Aug 2001
    • 352

Originally posted by jorgentiel
    Weet er iemand hoe je die hapering oplost tijdens het laden naar de crate en 2e deck terwijl er een deck speeld?

het is op te lossen maar krijg het niet voor elkaar verders een geweldig ding!

heb al geprobeerd de harde schijf in partities te verdelen maar toen zag de d2 mijn hele hardeschijf niet meer ?

de harde schijf die ik gebruik is een 500 gig van toshiba.

de D2 is voorzien van alle updates.
    dat gehaper komt misschien omdat hij de nrs nog nooit heeft ingelezen.
    dan duurt dit veel langer om het nr in te laden.
    als je je nrs eerst via librarian dus laat laden dan is het haperen ook weg.
    zie mijn vorige bericht.
    p.j

Comment

• amigo
      • May 2004
      • 64

vergeet ook niet dat je best mappen aanmaakt met max 1000 nummers
      en niet meer dan 15000 nummers per partitie.
      en natuurlijk "Librarian" gebruiken

De director is bij ons in de twee jaar dat we hem nu gebruiken "maar" 2 keer vastgelopen.
      reden was niet echt duidelijk, maar deed zich voor als de speler lang in gebruik was ,+- 8 uur aan één stuk afspelen op automatsche piloot via de crate.

even de stekker deruit, opstarten en alles was terug normaal

na defragmenteren van de harde schijf is het vastlopen nooit meer voorgekomen, dus doe ik dit nu regelmatig

Mvg Luc
      Last edited by amigo; 08-12-10, 22:12.

Comment

• Fridge
        • Mar 2002
        • 153

Inderdaad altijd je disk indexeren met Librarian, en max 1000 nummers per map (mogen er eigelijk ook best een paar meer zijn in mijn ervaring, maar 1 map met 5000 nrs. wordt wel problematischer.)

Ik gebruik mijn d2 regelmatig zo'n 6 uur achter elkaar om actief mee te draaien (dus terwijl het ene nummer loopt ook rustig wat zoeken, luisteren, etc.) en heb werkelijk geen enkel stabiliteitsprobleem. Super!

(ik heb er overigens ook een disk met 2 partities aan hangen. Wordt keurig als 2 devices herkend).

Vind het nog steeds wel erg jammer dat op een gegeven moment de stekker uit het Numark forum is getrokken (waar de Numark developers ook op lazen EN reageerden), waarna de destijds beloofde nieuwe firmware update voor de D2 nooit meer is gekomen :-(

Comment

• jorgentiel
          • Feb 2009
          • 7

Originally posted by Fridge
          Inderdaad altijd je disk indexeren met Librarian, en max 1000 nummers per map (mogen er eigelijk ook best een paar meer zijn in mijn ervaring, maar 1 map met 5000 nrs. wordt wel problematischer.)

Ik gebruik mijn d2 regelmatig zo'n 6 uur achter elkaar om actief mee te draaien (dus terwijl het ene nummer loopt ook rustig wat zoeken, luisteren, etc.) en heb werkelijk geen enkel stabiliteitsprobleem. Super!

(ik heb er overigens ook een disk met 2 partities aan hangen. Wordt keurig als 2 devices herkend).

Vind het nog steeds wel erg jammer dat op een gegeven moment de stekker uit het Numark forum is getrokken (waar de Numark developers ook op lazen EN reageerden), waarna de destijds beloofde nieuwe firmware update voor de D2 nooit meer is gekomen :-(
          ja idd er is alleen een hele oude update. dacht eerst dat het aan de firmwire lag.

Comment

• jorgentiel
            • Feb 2009
            • 7

op het moment heb ik een 500 gig schijf met 9885 nummertjes op libririan . dus als ik het goed begrijp dan moet ik deze in meerdere partities verdelen. dit heb ik al eens geprobeerd met als resultaat dat ik zelfs libririan er niet op kreeg was wel fat 32 geformateerd. ik zal het van de week eens uit proberen. misschien iemand in de buurt van tiel die me er eens mee kan helpen? of even via mail op msn helpt als het niet wil zoals het moet gaan? want de schijf klaarmaken met libririan duurt ongeveer een halve dag. eerst werkte de searce mode niet maar was een update foutje van mij.

Comment

• jorgentiel
              • Feb 2009
              • 7

Originally posted by Whitefarmer
              Hoeveel ruimte gebruik je van die 500?

Met +/- 80 Gb heb ik nergens last van!

heb even gekeken volgens de hardeschijf 34 gig maar dat lijkt me wat weinig voor 9885 nummers.
              het staat wel op 1 partitie . zoals de harde schijf ooit geleverd is. (omdat ik m met meerdere partities niet aan het werk kreeg en dat zal ook wel aan mij liggen ahum :-)

het is trouwens wel een harde schijf met externe voeding maakt dat nog wat uit?
              Last edited by jorgentiel; 17-12-09, 04:31.

Comment

• Stereo68
                • Jan 2010
                • 3

DDS80 HD oplossingen

Beste allemaal,

Ik heb in het Forum "D2 Library problemen" al het een en ander uitgelegd omtrent dit probleem, ik zelf ben ook in het bezit van een DDS80 met een originele 80GB HD van Numark, ook de Software Firmware update van Numark uitgevoerd 1.13 en de nieuwste Librarian Software versie 1.50 in gebruik. De problemen zitten niet in de Partitie indeling van de gebruikte HD's maar in de data grote die je per cluster op je HD wilt zetten. In FAT32 kan ieder cluster van je HD (2 tot de macht 32) bevatten, zo'n kleine 4,3GB dus. Als je dus je MAP grote binnen de 4GB houd dan kan deze in 1 cluster worden ondergebracht (een cluster is een sector in de onderverdeling van elke Partitie) zodat de leeskop van de HD niet van cluster hoeft te wijzigen tijdens het lezen van data, deze tijd ondervinden wij als hinderlijke onderbreking of hapering tijdens het afspelen. Dus indien je MP3 een gemiddelde grote heeft van zo'n 4MB per track, dan kun je ongeveer 1000 stuks MP3's per Map plaatsen zonder dat je problemen ondervind tijdens het afspelen, echter bij groter bestanden per track zoals bij WAV of Hoge kwaliteit Pro MP3's moeten er per MAP natuurlijk evenredige minder tracks geplaatst worden, mijn devies blijf onder de 4GB data grote per MAP. Verdeel je muziek bv op alfabet en of muziekstijl, waarbij elke Map onder de genoemde 4GB blijft, vergeet dan niet je oorspronkelijke totaal map te wissen, zodat de nieuwe mappen geen submappen worden van de grote hoofdmap. als je de opdeling hebt gemaakt en je bestanden hebt opgeschoond, dwz enkel je mappen nog op de HD hebt staan is het moment aangebroken om via de PC met de Librarian Software de indexering de starten, mijn voorkeur gaat uit naar de Full-optie omdat daarbij ook de BPM en de track profileview info worden aangemaakt. Dat kan natuurlijk afhankelijk van je PC snelheid en bestandsgrote erg lang duren tot wel 18 uur en meer voor zo'n 10.000 tracks, maar dan heb je wel een stabiel systeem onder je vingers, veel succes.

PS: Je kunt natuurlijk zoveel Partities aanmaken als je wilt, maar dat is eigenijk niet nodig om de zoektijd, gepaard met de hinderlijke onderbreking of hapering te omzeilen in D2 of DDS80
                Last edited by Stereo68; 02-02-10, 11:25.

Comment

Working...