Probleem met Pioneer DJM-500

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Didier
    • Aug 2002
    • 323

Probleem met Pioneer DJM-500

Een tijdje terug heb ik ergens gedraaid waar de stroomvoorziening niet optimaal was. Eigenaar van het zaaltje zei dat de groep waar ik op inprikte "vrij" was. Mijn mixer (pioneer DJM500) vloog diverse malen op onverklaarbare wijze in het rood (op ALLE kanalen!!! plus master, ook als er niets op kanaal was aangesloten). Dat gaf een flinke knal waar de gasten niet blij mee waren
    De eerste keer denk je: het zal wel... De tweede keer ga je eens wat kabeltjes nakijken, maar na de derde keer ben ik toch maar eens verder gaan zoeken. Bleek dat ze in de keuken een zeer zware magnetron/oven af en toe aan/uit sprong. Dit bleek gelijk te gaan met mijn storingen. Dus vervolgens ingeprikt op een andere groep/stopcontact en ik had nergens last meer last van...

Tot de laatste 2 keer dat ik heb moeten draaien: op onverklaarbare wijze zie ik dan alle ledjes van de mixer tegelijk omhoog gaan tot ver in het rood. Dit geeft een enorme KNAL uit de speakers, na een paar seconden doet de mixer het wel weer gewoon. Ook begint dit steeds vaker terug te komen... Enig idee waar dit aan kan liggen en hoe het te verhelpen is? Iets mis met de voeding misschien?

Het is geen probleem dat zich altijd voordoet, vandaar dat het ook haast onmogelijk is om hem ter reparatie aan te bieden. Het is er even een paar seconden en dan is het ook weer weg...
    Zuid-Limburg
  • DJ nn
    • Jun 2006
    • 489

Een echte verklaring kan ik niet geven.
    En ik weet ook niet hoe de voeding van de DJM werkt, maar elektronische voedingen willen nu eenmaal geen piekjes op het net.

Het lijkt me dat er idd iets mis is met je voedingkje dan...

Groetjes DJnn
    ... the sound of silence...

Comment

• Didier
      • Aug 2002
      • 323

Ik denk ook dat er iets mis is met de voedig, wat kost het om deze te vervangen?

En kan iemand uitsluitsel geven dat het echt aan de voeding ligt en niet aan iets anders?
      Zuid-Limburg

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

1. bestond er echt geen onderwerp wat deze mixer bespreekt?
        2. De persoon/instantie die kan vertellen dat je voeding hoogstwaarschijnlijk fucked up is, dat is een reparateur...

Slotje door modje ivm spelregels
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...