digitaal muziek draaien

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaapioow
    • May 2006
    • 4

digitaal muziek draaien

beste mensen

Zouw iemand mij iets meer kunnen vertellen over verschillende soorten muziek software zoals bijvoorbeeld bpm studio.

Ik ben namelijk informatie aan het zoeken omdat er bij de plaatselijke jeugt discotheek vraag is naar een digitaal systheem om muziek te draaien. Om meer teweten te komen over wat een goed systeem voor ons zouw kunnen zijn, zouw ik graag door jullie graag wat tips willen hebben, of je er tevreden mee bent, en waarom je er tevreden mee bent.

Ik zal voor de zekerheid de huidige situatie uitleggen.
    Ik ben dus werkzaam bij een Jeugt discotheek (jeugtsoos) in deurne. Daar wordt iedere vrijdag avond van 7 tot 11 muziekgedraait door verschillende personen. Bij speciale gelegenheden in de wijk of met carnaval wordt de installatie vaker gebruikt.

Maar we willen nu dus eigenlijk overstappen op Digitaal draaien. We hebben natuurlijk wel hier en daar bij bedrijven geinformeert naar verschillende programma's bijvoorbeeld bpm-studio. Ik heb ook begrepen dat er bij verschillende systemen ook een beamer aangesloten kan worden voor bijvoorbeeld een karaoke optie.
    Maar omdat we daarvoor een buget hebben van 2000 euro (Wat HEEEL veel geld is voor een Jeugtsoos) willen we er heel goed over na denken.

Wie kan mij informeren welk systeem het meest geschikt is voor ons.

mvg, Jaap
  • Roeltej
    • May 2001
    • 761

Je kan ook nog pcdj overwegen, stuk goedkoper en zijn ook controllers voor te krijgen (Dac-2 en dac-3)
    werken er zelf al jaren mee en nog nooit probleem gehad.

Daarnaast, wil je werken met eigen muziek, dus cd's kopen, rippen en op die pc zetten of wil je werken met een pc waar al muziek op staat en die bijgehouden wordt dmv een abbonement zoals Xenox bv heeft.

Je zou zelfs ook nog kunnen overwegen met de nieuwe generatie controllers te gaan werken, Cortex/Numark D2/Denon hddinges, dan heb je geen pc nodig, stabiel en makkelijk apparaat waar iedere dj evt zijn eigen usb stikkie in kan prikken...
    Vitality Show

Comment

• moderator
      Moderator
      • Apr 2001
      • 5950

Juist omdat er zo enorm veel verschillende mogelijkheden zijn, Roel noemde er al een aantal veel voorkomende van, lopen over al die producten reeds specifieke onderwerpen.

Wie jou het beste kan informeren over welk systeem het meest geschikt is voor jullie wensen/eisen, dan ben je derhalve zelf.
      Veel leesplezier, mocht je vragen hebben over een product dan ben je van harte welkom om in de reeds lopende onderwerpen jouw vraag te stellen.
      Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...