Nieuwe Drive In beginnen

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kevinos91
    • Jul 2007
    • 12

Nieuwe Drive In beginnen

Hallo,

wij willen met 3 man een nieuwe Drive In beginnen met redelijk wat spul, een drive in voor 50-200 mensen ong

we hebben al een aardige set zelf samengesteld maar weten niet precies of het goed samengesteld is...

Geluid:

2x DAP K-115 Pro Active 698
    2x DAP X-18B Subwoofer 820

1x DAP PALLADIUM P-2000 Vintage 419
    1x DAP DJ-Station 169
    1x Reloop RCD-2650s 239

totaal 2345

Licht:

2x ShowTec Dataflower DMX 258
    8x ShowTec LED Par-56 632
    1x ShowTec Truss Systeem 124
    1x ShowTec Showmaster 24 169
    2x Geni FL-1800/D MKII 262
    2x American DJ Fog Storm 1200HD 266

totaal 1711

dit is intotaal 4056 euro... weten jullie de set te verbeteren ?

Mvg Kevin
    Last edited by kevinos91; 04-07-07, 22:32.
  • Dirk Wijnen
    • Dec 2006
    • 189

Als ik jullie was zou ik maar 1 strobo kopen heb je meer dan genoeg aan, voor dat doeleinde..

ik wens jullie veel succes
    Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• Baszza91
      • Oct 2005
      • 476

Ik zou als eerste alle links naar de andere winkel weghalen, en daarvoor links plaatsen naar de dezelfde producten maar dan bij J & H in de winkel.

Voor de rest zou ik de LED parren achterwege laten en 2 mooie T-4 kopen met daarop 8 parren (300 Watt, long of short).

Dan zou ik ook maar 1 strobe pakken, is wel erg mooi 2 strobe's, maar het doet wel een flinke aanslag op je stroom. Buiten dat, is het nog niet echt reeel voor de kleine feestzalen.

Ik zie 2 rookmachine's, zou je daarvan beter niet 1 pakken, maar dan 1 van Antari of JEM.

De lichtbrug zou ik niet kopen, daar is genoeg over geschreven in dit forum. Koop dan 2 American DJ St - 132 wind ups, met 4 meter Prolyte en truss adaptors (stand mounts).

Als je een mooi basis setje heb (8 parren, 1 strobe, 1 rookmachine) kan je denk beter je Dataflowers weglaten, en daar 2 simpele effecten voor kopen (denk aan Mushroom, Derby).

Dat was het voor het licht.

Voor geluid zou ik de K tjes weglaten en daarvoor in de plaats een top uit de X serie pakken. In het begin zou je dat kunnen laten draaien op 1 versterker. Later zou je met een cross over en een 2de versterker uitbreiden.

Mixer en cd - spelers ken ik niet, afhankelijk van wat je wilt uitgeven kan je het zo duur maken als je wilt.

Vergeet niet dat je ook flight cases moet hebben om je apperatuur te beschermen tijdens vervoer (maar staat ook netter tijdens de show + je bouw sneller op en af).
      Vergeet ook niet de snoeren. Dat is ook een flinke kostenpost. En natuurlijk speakerstatieven of tussenpaaltjes.

Hier nog snel een klein lijstje met de veranderingen.

Geluid
      * Tops - DAP X 15
      * Subs - DAP X 18 B
      * Amp tops - DAP Palladium 1600(*)
      * Amps subs - DAP Palladium 2000
      * Simpel cross over van Behringer
      * K&M speakerstatieven
      * DAP 6 HE case (of een van Prodjuser)

Licht
      * Showtec par 56 long of short met GE 300 watt lamp
      * Showtec T-4
      * JB systems stroboscoop
      * American DJ ST 132
      * Prolyte X 30 D
      * Showtec Showmaster 24 of de JB Sytems CMX 24 (de laatste heeft mijn persoonlijke verkeur, omdat die beter faders heeft, en een stuk stabieler dan de Showmaster)

Zo nu heb ik heb je redelijk opweg geholpen. Zo zou ik het aanpakken.
      Veel succes dermee, en leef je uit met die bericht.

Gr. Niels
      I'm addicted to bass, I'm addicted to drums, my dealer is a DJ,..... and music is my drug

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

liep hier niet al een onderwerp over?
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...