Nieuw idee voor dure spullen aanschaffen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kevinos91
    • Jul 2007
    • 12

Nieuw idee voor dure spullen aanschaffen

Hey,

ik ben zo juist op een goed idee gekomen, maar weet niet of iemand op dit forum mij al voor was, met zoeken kon ik nl niks vinden...

neem onze drive in aanschaf... aardig bedrag wat je kwijt bent, grote investering... als je zo veel ineens aanschaft dan ben je miss ook nog meer kwijt voor accijns oid

nou, als je dan bijvoorbeeld, je spullen zou kunnen laten aanschaffen door een of meerdere bedrijven... zodat je er geen BTW over hoeft te betalen, MAAR je doet er natuurlijk wel iets voor terug doen

bijvoorbeeld, vraag aan de baas van het bedrijf waar je werkt, of hij wilt dat jij reclame maakt op een voorwaarde... en hopen dat ie dan vraagt naar meer info,en dan begin je : nou, we beginnen een drive-in en het is nogal een groot geldbedrag en grote aanschaf in één keer, dat betekent aardig wat BTW te betalen... en om je als beginnende drive-in al meteen in te schrijven als bedrijf ? dan maak je nog geen winst etc. en zou je snel failliet gaan... dus daarom vraag ik of het bedrijf onze set wilt aanschaffen... en dan maken wij gratis reclame voor jullie, en een eventueel geldbedrag dat je het bedrijf nog kunt geven uit fatsoen ( 50-100 euro)

dan heeft het bedrijf er verder geen problemen mee, of nadelen, en ook voor de beginnende drive in is het niet nadelig, alleen een eventuele lichtkrant om reclame te maken...

maar dan ben je bij een aanschaf van 3000-4000 euro toch al snel 500 -750 euro goedkoper uit zonder BTW

nou, dit was mijn idee(tje)

hoop dat julllie veel kritiek gaan geven zo als ik dat gewend ben , en dat jullie me op eventuele addertjes onder het gras wijzen als dat mogelijk zou kunnen zijn

Mvg Kevin
    Last edited by kevinos91; 05-07-07, 19:00.
  • Leeghem
    • Jan 2007
    • 20

aankopen in het buitenland als het gaat dan hoef je ook geen BTW te betalen

Comment

• kevinos91
      • Jul 2007
      • 12

Originally posted by Leeghem

ook als je bv in nederland woont en het in belgië koopt ?

Comment

• Leeghem
        • Jan 2007
        • 20

als wij lab gruppen aankopen in nederland betalen wij geen BTW in belgie denk dat het wel het zelfde is he

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Originally posted by kevinos91
          Hey,

ik ben zo juist op een goed idee gekomen, maar weet niet of iemand op dit forum mij al voor was, met zoeken kon ik nl niks vinden...

neem onze drive in aanschaf... aardig bedrag wat je kwijt bent, grote investering... als je zo veel ineens aanschaft dan ben je miss ook nog meer kwijt voor accijns oid

nou, als je dan bijvoorbeeld, je spullen zou kunnen laten aanschaffen door een of meerdere bedrijven... zodat je er geen BTW over hoeft te betalen, MAAR je doet er natuurlijk wel iets voor terug doen

bijvoorbeeld, vraag aan de baas van het bedrijf waar je werkt, of hij wilt dat jij reclame maakt op een voorwaarde... en hopen dat ie dan vraagt naar meer info,en dan begin je : nou, we beginnen een drive-in en het is nogal een groot geldbedrag en grote aanschaf in één keer, dat betekent aardig wat BTW te betalen... en om je als beginnende drive-in al meteen in te schrijven als bedrijf ? dan maak je nog geen winst etc. en zou je snel failliet gaan... dus daarom vraag ik of het bedrijf onze set wilt aanschaffen... en dan maken wij gratis reclame voor jullie, en een eventueel geldbedrag dat je het bedrijf nog kunt geven uit fatsoen ( 50-100 euro)

dan heeft het bedrijf er verder geen problemen mee, of nadelen, en ook voor de beginnende drive in is het niet nadelig, alleen een eventuele lichtkrant om reclame te maken...

maar dan ben je bij een aanschaf van 3000-4000 euro toch al snel 500 -750 euro goedkoper uit zonder BTW

nou, dit was mijn idee(tje)

hoop dat julllie veel kritiek gaan geven zo als ik dat gewend ben , en dat jullie me op eventuele addertjes onder het gras wijzen als dat mogelijk zou kunnen zijn

Mvg Kevin
          Met alle respect, maar je snapt er geen zak van ....
          De constructie die je boven noemt is ofwel illegaal, ofwel moet je werknemer zijn en loonbelasting betalen over hetgeen dit bedrijf je 'sponsort'... een andere term die je voor bovenstaande constructie zou kunnen gebruiken is: BELASTINGONTDUIDKING !!!

Veel slimmer is het om jezelf gewoon als zelfstandige bij de belastingdienst in te schrijven. Dat je geen winst maakt zegt niks over het bestaansrecht van je bedrijf. Als je in NL woont, ga gewoon eens even langs bij de Kamer van Koophandel, die kunnen je alles piekfijn uitleggen. Mijn idee: schrijf je in als free-lancer of als eenmanszaak.

Als je je eigen bedrijfje hierin start en het blijft kleinschalig, dan heb je niks te vrezen van belastingdienst en dergelijke, want er zijn genoeg constructies om de administratieve belasting van 'kleine' ondernemers te verminderen, daar val jij dan dus waarschijnlijk ook steeds onder.

De manier waarop je het nu doet is eigenlijk 100% illegaal, het is gewoon zwart werk... tuurlijk, om echt grote bedragen gaat het niet, maar je kunt het maar beter netjes doen, vooral als het dadelijk goed begint te lopen.
          Echter, als je je eigen bedrijfje start heb je wél alles op de juiste manier geregeld. Je moet dan wel ook 19% BTW op jouw facturen rekenen .

Ben dus slim en doe dit soort dingen NIET, je gaat daar alleen maar spijt van krijgen en er is met grote zekerheid te stellen dat je ook geen ondernemer zo gek kunt vinden hierin mee te gaan (ja, als je zijn zoon bent, dan misschien wel, maar anders....).

Veel succes ermee!
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

je plan is heerlijk simpel, en daarmee bedoel ik niets negatiefs.
            Het gaat alleen om verschillende redenen niet werken;

- Het kapitaal dat benodigd is om de set aan te schaffen staat op naam....op naam van het bedrijf waar dat geld van is.
            - Dat geld staat vermeld in een boekhouding
            - als je geld uitgeeft, moet daar een bon tegenover staan

- Hoe gaat die set ooit van jou worden?

Wanneer je een bedrijf start, dan is het volkomen normaal dat je de eerste paar jaar geen winst maakt.
            Zolang je prive centen in je bedrijf steekt, kan je de betaalde BTW terug vorderen, immers, die staat gespecificeerd op de facturen die je moet betalen.
            Op de facturen die jij verstuurd aan jouw klanten vermeld je ook de verschuldigde BTW.

Als je meer BTW betaald dan je hebt ontvangen(gefactureerd) dan betaald de fiscus dit bedrag aan jouw onderneming uit.

Jouw idee van reclame maken stamt uit het jaar kruik! De ondernemer die op basis van deze argumenten geld in jouw onderneming gaat investeren die doet dat als uit emotioneel oogpunt, niet uit zakelijk oogpunt.

Weet je wat jij zou moeten doen....langs de kvk en de belastingdienst, die hebben speciaal voor jou startersdagen...kost een paar euro, maar dat bonnetje moet je goed bewaren, ook wanneer je nu nog geen bedrijfsvorm hebt!...kan je later opvoeren als aanloopkosten.
            Last edited by moderator; 05-07-07, 21:39.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• sandur
              • Oct 2005
              • 85

Originally posted by Leeghem
              Totdat je het invoert in Nederland en je gewoon vrolijk in Nederland invoerrechten mag betalen

Comment

• DJ-sjaakie
                • May 2007
                • 62

als je met het vliegtuig gaat moet je inkomsten belasting betalen.
                en als de wouten je met de auto snapt zonder BTW kun je het hele handeltje inleveren.
                draaien is mijn hobby

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

Het laatste wat ik weet is dat je binnen schengenlanden/eu landen gewoon het BTW tarief van het verkopende land betaalt.
                  Dus als jij met de auto naar bijvoorbeeld ippenburen rijdt. Dan betaal jij daar de BTW van 15% en is de kous af.

Niets geen naheffing. Geen idee hoe dat met je BTW terugvragen zit trouwens. Dus het zou wel eens duurder uit kunnen pakken voor bedrijven.
                  lekker belangrijk!

Comment

• axs
                    Moderator
                    • Jun 2002
                    • 2687

Klein beetje verduidelijken :
                    Intracommunautaire leveringen (zoals hier een aankoop in een andere europese lidstaat) gebeuren "met verlegging van heffing" dwz dat de verkoper geen BTW rekent over zijn product maar dat de koper de BTW aanrekent op zijn aankoop aan de BTWvoet die in zijn land geldig is.
                    In zijn aangifte zal de koper deze BTW aangeven als te betalen BTW op aankopen EG en tegelijkertijd ook als terug te vorderen BTW op aankopen, tenminste als het gaat om een beroepsmatige uitgave.
                    In concreto betaalt je dus geen BTW over je aankoop in het buitenland, net zomin als je BTW betaalt over je beroepsmatige uitgaven in het binnenland.
                    Immers : de terug te vorderen BTW wordt verrekend met de BTW die je aanrekent aan je klanten (en door die klanten aan je betaald is) of in voorkomend geval gewoon door de Belgische BTW administratie aan je terugbetaald.
                    Samengevat : op een buitenlandse levering van goederen die bedrijfsmatig zijn betaal je geen BTW, op de binnenlandse verwerving van bedrijfsmatige goederen kan je de betaalde BTW recupereren. In dit geval is het uiteindelijk de consument die de BTW betaalt.
                    Wat is nu bedrijfsmatig : volgens het Wetboek van Inkomsten belasting alle uitgaven die dienen tot het verkrijgen of behouden van inkomsten..

Aub... handig zo kennissen in het wereldje
                    Last edited by axs; 06-07-07, 08:55.
                    If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• axs
                      Moderator
                      • Jun 2002
                      • 2687

Originally posted by berolios
                      Dat je geen winst maakt zegt niks over het bestaansrecht van je bedrijf.
                      Het is juist de truc om zo weinig mogelijk winst te maken
                      If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

Working...