pcdj op Vista OS

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Intamin_AG
    • May 2005
    • 34

pcdj op Vista OS

Ik heb een maandje terug een nieuwe acer gekocht met windows vies ta erop

Sinds ik die nieuwe laptop heb wil pcdj niet meer werken met mijn externe geluidskaart

ik heb een maya44 usb en als ik die aansluit wil pcdj gewoon geen geluid geven terwijl windows zelf wel geluid kan afspelen over de kaart.

ik heb er andere asio drivers opgegooit maar helaas.

In het setup screen staat maya44usb-4 en daarachter kan ik mijn kanalen kiezen.

zodra ik dat gedaan hebt laad pcdj de muziek wel maar hij speelt niet af..

hij speelt wel via de ingebouwde geluidskaart dus daar ligt het ook niet aan.

Iemand een idee wat ik kan doen behalve mijn laptop naar buiten flikkeren?

Het gaat om pcdj vrm legaal.

alvast bedankt
  • JeroenVDV
    • Mar 2004
    • 963

Originally posted by Intamin_AG
    Iemand een idee wat ik kan doen behalve mijn laptop naar buiten flikkeren?

Het gaat om pcdj vrm legaal.

alvast bedankt
    Windows XP erop zetten?
    Creating shows beyond Imagination

Comment

• Intamin_AG
      • May 2005
      • 34

mjah das opzich ook een optie. weet alleen niet ofdat een slimme optie is.

Ze zeggen dat vista beter werkt voor die dual core pc's

weet het niet. ik hoopte eigenlijk op ander antwoord :P

Comment

• keenoncoolstuff
        • May 2003
        • 695

Mijn eerste reactie is:
        Niet PCDJ, maar Vista laat je stikken. En dat is geen onbekend verschijnsel. Er is helaas heel wat hardware waar Vista nog geen raad mee weet.

Groet, Rob.
        All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
        If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Controller
          • Apr 2002
          • 745

Originally posted by keenoncoolstuff
          Mijn eerste reactie is:
          Niet PCDJ, maar Vista laat je stikken. En dat is geen onbekend verschijnsel. Er is helaas heel wat hardware waar Vista nog geen raad mee weet.

Groet, Rob.

deels waar, maar vergeet niet bij het aanschaffen niet te kijken in de HCL van Microsoft. Daarnaast hebben producenten van hardware te lang gewachten om drivers te maken, plus dat alles WHQL moet zijn. Dit zou problemen moeten voorkomen.

Nu is het zo dat de verkoop van XP deels terug is gekomen voor de zakelijke markt onder druk staande van deze markt. Maar als consument zit je inderdaad met Vista.

Vista is nog in opbouw als het gaat om dit soort hardware. Zelf heb ik ook Vista en probeer ik en andere om Pangolin LD2000 lasersoftware goed te laten werken.

Wat ik jou zou adviseren is op dit moment als er XP drivers zijn te downgraden naar XP. Dit kan je legaal doen omdat je een key hebt voor een recentere versie. Natuurlijk uitgaande van de OEM op je laptop.

Op dit moment heb ik bij klanten ook vista uitgerold en zolang je standaard hard en software aanhoudt is er geen enkele probleem. Maar probeer bijvoorbeeld niet om Exact te installeren op Vista want dat zal nog niet werk. En zo zijn er nog wel tich problemen, echter de overstap van Windows 98 naar Windows XP gaf ook erg veel problemen in het begin en na patches / service packs en aanpassing van de software industrie draait het goed. Vista heeft een heel nieuwe security systeem ingebouwd zitten en dat is duidelijk te merken met het installeren van 3e party hardware of vage merken of software bedrijven die eerst wachten tot een service pack voor Vista alvorens een compatible versie van hun programma beschikbaar te stellen.

Maar nogmaals ik zou XP erop zetten.

Comment

• marcel
            • Aug 2000
            • 163

Ik denk niet dat je er veel mee op schiet, maar dit vond ik op het pcdj forum, het laatste antwoord komt van Ryan, en hij is een medewerker van PCDJ in de USA.

PCDJ COMMUNITY FORUMS - Maya 44 USB Vista Drivers

Marcel
            You don't need eyes to see, you need vision.

Comment

• Intamin_AG
              • May 2005
              • 34

helaas werken deze drivers ook niet naar behoren..

zoals ik al zeg. hij test alle 4 de kanalen hij speelt sterio af maar zodra pcdj in beeld komt ist gewoon over.. Heel jammer

Comment

• Timo Beckman
                • Jul 2006
                • 1298

Ik heb het een en ander aan ellende gehad met XP een dell en een USB pre in combinatie met Smaart en sat live ( 2 meet programma's) en een van de dingen die niet goed ingesteld stond was Handtekening verificatie.
                Binnen XP systeem eigenschappen/hardware/handtekening verificatie op uit zetten.
                Als dit op blokkeren staat wordt de driver er in het ergste geval gewoon van af geknalt en werkt het hele zooitje niet.
                Binnen vista weet ik het niet maar misschien helpt dit je wat verder.

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Ik heb een paar dagen mogen stoeien met Windows Vista naast Windows XP SP2 en diverse A/V hardware/software combinatie's.

Lekker kappen met Vista. Neem Windows XP, Acer drivers te vinden op de website van de fabrikant en anders even een mailtje sturen met de melding dat ze er niet staan. Ik had binnen een dag een mailtje van Acer terug met excuses en een link waar ik ze kon downloaden. Alles draait hier als een zonnetje op Windows XP waar Windows Vista alleen maar ellende gaf.

Daarnaast was ik niet geheel verast door de ellende die ik had. Had al van vele andere gehoord over deze problemen maar eigenwijs en toch willen proberen

Comment

• stompinne
                    • Apr 2005
                    • 91

ik heb vista nog nooit gebruikt....maar ik weet wel dat je in XP:

wanneer je rechtsklik op een 'toepassing' in XP (kies daar dan 'eigenschappen', 'compabiliteit'), je kan kiezen welke windows te gebruiken(voor welk windows het programma oorspronkelijk geschreven is).

Kijk dus eens of deze optie ook in Vista werkt (let wel zoals ik zei; ik heb nog geen vista gezien), zoja, kun je deze misschien op 'XP' laten werken??

Comment

• ralph
                      Banned
                      • Aug 2000
                      • 2649

De laatste melding van niet juist werken van PCDJ met Vista is inmiddels van augustus 2007, half jaartje terug.

Inmiddels ben ik voor mn licht-dixo klusjes overgestapt op Vista in combinatie met Sunlite 2007, werkt probleemloos!

Mijn xp laptop die is door het klussen eigenlijk aan vervanging toe.
                      Gezien de marktontwikkelingen zal dit een klapjap met Vista ghaan worden.
                      Echter...Ik heb heel veel lol van mn PCDJ Red met karaoke plugin.
                      Samen met mayakaartje een net werkend systeem.

Wie kan mij uit eigen ervaring melden hoe pcdj red en Vista met elkaar omgaan?
                      Drivers voor mn geluidskaart heb ik reeds gevonden, worden netjes door de fabrikant geleverd.
                      let me hear you!

Comment

• Intamin_AG
                        • May 2005
                        • 34

Nou we zijn al weer wa maandjes verder en ik heb nog steeds geen oplossing voor mijn probleem.

ook de drivers van vista laten op zich wachten..

over welke drivers heb jij het trouwens ralph, ik krijg de drivers van maya ook niet werken met pcdj vrm

Comment

• Intamin_AG
                          • May 2005
                          • 34

ok update.. Ik heb die karaokeDJ van visotronic en daar zitten de drivers voor maya ingebakken. deze werkt wel onder vista.. Het programma is wat uit gebreider maar als je viest aahh niet van je pc af wil gooien is dit een mooi alternatief

Comment

• Roeltej
                            • May 2001
                            • 761

waarom zou je op een laptop/pc die je professioneel gebruikt vista er niet af willen donderen voor winxp als alles zeker moet draaien... gewoon lekker xp derop, werkt net zo goed op een core2duo als vista ...
                            Vitality Show

Comment

• ralph
                              Banned
                              • Aug 2000
                              • 2649

Zoals ik eerder aangaf, de karaoke plug-in gebruik ik inderdaad, merendeels als extra afspeelmogelijkheid.
                              Hierbij inderdaad de juiste drivers voor werking onder Vista.

2Roel: Wanneer ik een product koop dan wil ik het ook graag zo gebruiken, dus met aanspraak op garantie bij de hardware alswel bij de software leverancier.
                              Zoals ik het beleef is juist dat een stukje professionaliteit, niet het tweaken van iets wat behoort te werken.
                              Vandaar dus mijn vraag, eigenlijk gebasseerd op een verder prima werkende vista licht laptopje.

Comment

Working...