pcdj op Vista OS

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Originally posted by dj kevin kd
    ik versta dit niet.

Ik heb vorig jaar de software cd aangeschaft.
    en voor betaald.
    had deze 2 maal op men toemalige laptop windows vista geinstalleerd.
    mits dit niet goe werkte. heb ik daar ne xp windows van laten maken.
    en moest ik een reactivatie aan vragen.
    pasna deze re-activatie.
    Heb ik deze op 2 pc geinstalleerd.
    1 op laptop waar ik effeectief met ga draaien.
    1 op men vaste pc waar ik men songs beheer in pcdj van op men bureau.
    en mocht ik panne hebben met men laptop Dan kan ik men vaste pc gebruiken in nood. (nog niet voorgehad)
    Ben heel tevreden over pcdj software.
    Wat is hier zo moeilijk aan te begrijpen dan?

Jij hebt de software gekocht voor één (1) computer. Wat jij wil/doet mag niet. Of je installeerd het alleen op je laptop of alleen op je pc. Wil je het op beide dan moet je een tweede licentie kopen wat betekend dat je dus nogmaals moet betalen inderdaad. Je betaald het bedrag dus per computer waar je de software opzet. De maker van de software wil ook brood op de plank. Jij verdient neem ik aan ook geld met het draaien van muziek wat je met hun software doet. Als jij 2 CD spelers wil hebben moet je ze ook beide betalen etc.
    Last edited by vasco; 10-04-08, 16:29.

Comment

• dj kevin kd
      • Jul 2004
      • 74

raar dan e

Originally posted by vasco
      Wat is hier zo moeilijk aan te begrijpen dan?

Jij hebt de software gekocht voor één (1) computer. Wat jij wil/doet mag niet. Of je installeerd het alleen op je laptop of alleen op je pc. Wil je het op beide dan moet je een tweede licentie kopen wat betekend dat je dus nogmaals moet betalen inderdaad. De maker van de software wil ook brood op de plank. Jij verdient neem ik aan ook geld met het draaien van muziek wat je met hun software doet. Als jij 2 CD spelers wil hebben moet je ze ook beide betalen etc.

mja idd klinkt logisch.
      Maar dit is het eerst wat ik daar van hoor.
      wat voor kwaad kan dit nu ik gebruikt et zelf tis niet dat ik het op iemand anders zijn pc heb gezegd zodat die dj dan ook kan beginnen .
      absoluut niet.
      Zuiver voor eigen gebruikt.

en ja als dit dan niet mag waarom laat pcdj dan toe dat men de software meerdere keren kan installeren.

en uiteindelijke met de software op 2 pc's te hebben ben je er nog niets mee als ik maar 1 remote controlker heb e.

efin.

wat ik nog wou vragen.
      dac 3 hoofdstuk :-) :-) .

heb me die dac 3 aangeschaft.
      Maar niet alle functi's werken zoals het beschreven staat in de handleinding.

oa.
      change pitch control range -> is een combinatie van de wait list butten + de match butten. En zo kan je de pitch range veranderen.
      van 4.8.16.25.32.54 %
      Maar dat gaat niet die werking voort de dac 3 niet uit (of licht dit aan de software)?.
      want met men vorige dac 2 werkte dit dan wel...

ook de jogwheel dat door de groups zou moeten rollen door in combinatie de folder butten in te drukken en dan de scroll met de jogwheel werkt niet.
      enkel en alleen scrolld gij door de record case of ik de folder butten in druk of niet blijft in de recordcase scrollen.

goe zou dit komen ?.
      Last edited by dj kevin kd; 10-04-08, 16:41.

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

mja idd klinkt logisch.
        Maar dit is het eerst wat ik daar van hoor.
        wat voor kwaad kan dit nu ik gebruikt et zelf tis niet dat ik het op iemand anders zijn pc heb gezegd zodat die dj dan ook kan beginnen .
        absoluut niet.
        Zuiver voor eigen gebruikt.

en ja als dit dan niet mag waarom laat pcdj dan toe dat men de software meerdere keren kan installeren.
        PCDJ laat het dus niet toe omdat je zelf moet mailen om een licentie te laten deactiveren schrijft iemand anders hier al aan jouw voordat je de software weer kan gebruiken. Dat het op deze manier kan wil niet zeggen dat het mag.

Dit heeft niets te maken of je het nu op een eigen tweede computer installeerd of dat je het op die van een anders doet. Windows, Office, software van Adobe, etc. mag je ook niet op twee eigen computers installeren maar je dient voor elke computer een eigen licentie te kopen. Dat het mensen lukt met trukjes, cracks, etc. wil niet zeggen dat het mag omdat het op die manier kan/lukt.

Verder denk ik dat we bij deze dan ook wel genoeg hebben verteld over licentie's en dat het toch echt wel duidelijk mag zijn hoe het werkt. Kortom, ik stop nu verder in deze hoek, laten we weer verder gaan als Pro Audio Forum.
        Last edited by vasco; 14-04-08, 12:39.

Comment

• dj kevin kd
          • Jul 2004
          • 74

pcdj

als ik 1 nummer heb staan op men HD .
          ik dit nummer laad in player A en afspeel.
          kan ik zonderproblemen dit zelfde nummer nog eens laden in player B en daar dan vertrekken van af een ingesteld cue punt.

vb een lieke met intro van 1 a 2 minuten , ongeveer ne minuut inmixen met vorig nummer.
          Eenmaal einde vorige nummer zou ik dan direct naar het hoogte punt van dit laatste ingemixt nummer willen cue'en. maw laatste nummer zou ik dan 2 keer moeten laden.

geeft dit problemen voor pcdj software ?

en dan nog vraagje.

ik heb nummers die pcdj niet kan laden
          het nummer staat wel in men map op pcdj met een normaal kleur dus het staat effectief in men map op de pc.

Maar erkomt telkens error loading file in de display

Het nummer speeld af op media player. maar niet op pcdj goe zou dit komen?
          formaat van dit nummer is mp3 zoals al men andere nummers.

grtz
          Last edited by dj kevin kd; 06-05-08, 15:14.

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Er is op het PCDJ forum meerdere keren aangegeven door Ryan (Hoofd verkoop) dat ze er geen problemen mee hebben als je het voor eigen gebruik op 2 PC's installeert.
            De meeste DJ's willen graag een backup systeem en dat vinden ze ok.

Meer dan 2 keer betekent gewoon licenties bij kopen.

Ik neem aan dat Lucas (Fracktone, PCDJ Benelux) dit zal onderschrijven.

Comment

• dj kevin kd
              • Jul 2004
              • 74

hoi

vraagje

het valt me op sinds ik de dac 3 heb aan geschaft.
              er telkens een licht krak te horen is in de boxen als ik een toets indruk.
              of als ik met de pitch schuiver de nul % passeer hoor ik krakje
              iemand een ideee van de oorzaak

Heb de dac 2 er terug eens aan gehangen en daar heb ik dit niet.

zou dit kunnen liggen aan de voeding? de dac 2 word gevoed via adaptor.

de dac 3 via de usb die aan men laptop is gekoppeld.
              (heb vernomen ook dat dit zou kunnen verholpen worden door usb hub met voeding aan te sluiten.)

iemand die dit ook aanraad ?

grtzz

Comment

• DJ Antoon
                • May 2005
                • 1681

hoi

zou dit kunnen liggen aan de voeding? de dac 2 word gevoed via adaptor.

de dac 3 via de usb die aan men laptop is gekoppeld.
                (heb vernomen ook dat dit zou kunnen verholpen worden door usb hub met voeding aan te sluiten.)

iemand die dit ook aanraad ?

grtzz
                Ja ik zou dit proberen als ik jou was. Zoek wel een redelijk exemplaar, ik heb hier al 2 kapotte sweex hubs liggen die niet zo goed tegen de warmte kunnen... Harde schijf werkt er niet meer op, muis nog wel.

Comment

• dj kevin kd
                  • Jul 2004
                  • 74

Originally posted by DJ Antoon
                  Ja ik zou dit proberen als ik jou was. Zoek wel een redelijk exemplaar, ik heb hier al 2 kapotte sweex hubs liggen die niet zo goed tegen de warmte kunnen... Harde schijf werkt er niet meer op, muis nog wel.

hey

heel raar nu weet ik het ook niet meer :s.

heb deze middag zelfde kleine storingen gehoord tijdens het bediennen van pcdj via de dac 2 en dit als ik met de pitch slider in nul positie kom of ik op pitch bend druk.
                  hoor ik kleine krakjes zoals de dac 3

dus het zal niet aan de voeding liggen betreft probleem met de dac 3 dan, als dit ook met de dac 2 is en die apart gevoed word via adaptor.

:s:s:s ? help

kan dit door dat alle usb poorten in gebruik zijn op laptop? (4 poorten; gigaport geluidskaart , externe HD, muis , en de dac 2 of 3 usb aansluiting)

vroeger had ik daar geen last van. 2 poorten geluids kaart gigaport en de dac 2 controller, soms muis
                  Last edited by dj kevin kd; 17-05-08, 16:32.

Comment

Working...