QSC versterker overhit, belast op 2Ohm

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vegapower
    • Nov 2004
    • 355

QSC versterker overhit, belast op 2Ohm

zaterdag een techno feestje met dj i-cq

Tijdens dat hij aan het draaien was raakte men versterker aan 1 kant overhit.
    Het is een QSC MX 3000. hier staan 4 bassen van nexo si 1000 op.
    dus 2ohm.

Bij PA toestanden nooit problemen gehad. Nu ineens ging 1 lampje aan..eventjes minder zetten en ging terug uit.

Zijn er andere versterkers die continu op 2 ohm draaien wel aankunnen op max vermogen (1200a 1400wrms)?

De versterker zit alleen in een 4HE hoge Flightcase, dus vooraan en achteraan alles open.
    Last edited by moderator; 02-09-07, 21:13. Reason: Spelling van dramatisch naar leesbaar...
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

miss dat je de kabels te lang had en daardoor de weerstand nog verder zakte? MX draait normaal wel op 2 ohm hoor..

anders labgruppen pakken..
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• gertgeluid
      • Dec 2006
      • 520

Originally posted by Watt Xtra
      miss dat je de kabels te lang had en daardoor de weerstand nog verder zakte?
      Volgens mij wordt de weerstand groter naarmate de kabellengte toeneemt.

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

miss dat je de kabels te lang had en daardoor de weerstand nog verder zakte?
        Zoals gertgeluid ook al opmerkte: dit is falikante zever.
        --
        QSC MX-en op 2 Ohms heb ik hier destijds eens op mijn pijnbank gehad: voor live zullen ze het net halen maar ik zie het liever niet en voor het draaien van platgecompreste muziek (CD/MP3/...) halen ze het zeker niet!
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Koen van der K
          • Aug 2005
          • 1146

Volgens mij wordt de weerstand groter naarmate de kabellengte toeneemt.

... zeker weten.

Dat oververhit raken van je amp is toch ook niet echt vreemd; 2 Ohm gecompressed materiaal ... da's toch andere koek dan Live materiaal.

Wil je het toch voorkomen dan zijn er forumleden die vast een mooi merk / modelletje kunnen adviseren.

Groeten en succes !

edit; Laserguy was me net voor ;-)
          Meer is minder, minder is meer

Comment

• beyma
            • Oct 2002
            • 1614

Originally posted by Watt Xtra
            miss dat je de kabels te lang had
            Hmm, ik had je toch wat hoger ingeschat !
            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

• vegapower
              • Nov 2004
              • 355

Welke versterkers raden ze me dan aan?
              De kabel klopt. Het was de kant van de korte kabel (meter of 6, 20m de andere)
              Ik denk eerder te opteren voor een digitale versterker, misschien dat deze intressanter Hiervoor zijn?
              Last edited by moderator; 02-09-07, 21:15. Reason: spelling

Comment

• vegapower
                • Nov 2004
                • 355

ksnap eigenlijk niet waarom nu dit verplaatst is.
                mijn installatie dient om zowel PA als verhuur voor fuiven enz....
                maarja, als ik mijn antwoord kryg speelt het gene rol...

Comment

• Davy Gabriels
                  • Aug 2002
                  • 819

waarom niet gewoon een versterker bijkopen, zodat alles rustig op 4 ohm kan werken?
                  staan toch redelijk wat oude QSC's te koop...

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

Originally posted by beyma
                    Hmm, ik had je toch wat hoger ingeschat !

excuses.. te druk, te weinig slaap, snel effe reageren..
                    Moet ik dus niet doen.

Wat ik wilde zeggen met te lange kabel.. Ik zie het wel eens gebeuren. 3 speakers aan een kant van de versterker en dan een meter of 40 aan speakerkabel ertussen, dit kan dan voor problemen zorgen.

Is dus niet het geval.

Ik zou ook voor een extra versterker gaan, ben je flexibel, werkt altijd enne je hebt weer iets meer om te verslepen..

gebruik je de set toch altijd in dezelfde setup, dan evt kijken naar een Labgruppen, of ander bekend, geaccepteerd merk. 10-tot 15 kg. en toch een pak vermogen.
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• vegapower
                      • Nov 2004
                      • 355

ik gebruik de set als volgend:
                      set 1 is een enkele nexo si set.
                      set 2 dubbel nexo si.
                      voor de enkel zit alles in 1 rack: processor + 2 x dynacord si 1200
                      gebruik ik de set dubbel stuur ik de bassen aan met een mx 3000.
                      en gebruik ik de ene s1200 als monitor versterker.
                      voor het hog zyn het leueke versterkers maar laag is het wel een pakje minder.
                      ik zou graag op dit systeem blijven voortdraaien.
                      het is compact, en zeer snel opgesteld en opgerommeld. en gaat als een trein. zekers als je er een subje by legt.
                      zaterdag hadden we aan einde van de zaal nog 107db!! aan de speakers iet over de 120 db. en dat gewoon op het liedje red red wine van ub40. dus met die techno alures zou het waarschijnlijk nog iets meer geweest zyn. enneu.. die dj´s draaiden het spel dus gewoonweg open.

nexo heeft systemen die 2ohm zyn. dus moeten er wel versterkers zyn die continu op 2 ohm draaien. en een 1200wrms op 2 ohm is nu ook niet direct een groot vermogen.
                      tussen haakjes. er worden 4 speakers aangedreven. 4 x 12inch per kant.

by de car hifi wekt men op fulltimee 1ohm...ik wete ander spanning enz.. db-drag gaat met tot 0.25ohm!!!!!

Comment

• arie
                        • Feb 2003
                        • 550

weet van de oude crest pro serie 8001/9001/10001 dat deze dit zonder problemen doen en je hebt gelijk meer vermgen dan met je qsc, denk alleen dat jou speakers een 10001 niet leuk gaan vinden 2x7500watt aan 1ohm(stabiel), groeten arjan

lichter zijn gewoon de labgruppens en houden het ook zeker vol

Comment

• Husss
                          • Jul 2003
                          • 220

Originally posted by arie
                          weet van de oude crest pro serie 8001/9001/10001 dat deze dit zonder problemen doen en je hebt gelijk meer vermgen dan met je qsc, denk alleen dat jou speakers een 10001 niet leuk gaan vinden 2x7500watt aan 1ohm(stabiel), groeten arjan

lichter zijn gewoon de labgruppens en houden het ook zeker vol
                          Wanneer hij de processor met sense lines heeft aangesloten wordt het SI setje echt niet bang van een crest 10001.

MX3000's gaan ook perfect gebrugd op PS15's
                          Die gaan daar ook niet stuk van!!

Met vr gr,

Husss

Comment

• vegapower
                            • Nov 2004
                            • 355

ik heb echter geen td processor... ik regel alles met een gewone digitale processor. dus kan je best geen crest 10001 gebruiken.. ik kom met een 7001 wel toe

Comment

Working...