Harisson Amps (K4000)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DaLex2
    • Oct 2007
    • 45

Harisson Amps (K4000)

Hallo,

Ik heb ergens mijn oog laten vallen op een Harrison K4000 maar kan iemand mij wat informatie geven over deze versterker want op internet is er weinig tot niks over te vinden.

Ook heb ik thuis nog een Harrison P900 staan een beer van een versterker maar ook hier is niks van te vinden en toch ben ik wel nieuwsgierig wat deze versterker te bieden heeft.

Alvast bedankt, Alex
    Last edited by moderator; 19-10-07, 14:31.
    Waarom geld uitgeven D(R)AP is toch net zo goed....
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Hoi Alex,

zijn inderdaad geweldige versterkers die Harrison bakken, JMP (Jannes) heeft er destijds een heel aantal van in gebruik gehad.

Ik geloof dat de K4000 1200 Watt aan 4Ohm levert.

Deze versterkers klinken erg lekker op het laag, maar het zijn wel al oude dingen. De firma Harrison bestaat niet meer, dus dat zal de reden zijn dat je er niets meer over kunt vinden.

Dat laatste brengt wel als nadeel mee dat je ook niet alle onderdelen meer kunt krijgen, dus als hij écht stuk is dan heb je een probleem...

Ook zitten er niet alle beveiligingen op deze amps, ik heb er wel eens 2 stuks zien wegfikken vanwege kortsluiting op de uitgangen.

Als je er een in goede staat kunt kopen voor niet al teveel geld dan is het zeker de moeite waard!

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• jakobjan
      • Jul 2002
      • 599

Probeer eens TA-Audio, Ta Audio - Info
      Hij was destijds de reparatie man bij JMP misschien weet hij nog wat over de K4 en alle andere Harrison (Herriesjon)
      Jakob-Jan
      Lightjockey Beta tester
      Freelance Licht tekkie

Comment

• hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

Originally posted by jakobjan
        Probeer eens TA-Audio, Ta Audio - Info
        Hij was destijds de reparatie man bij JMP misschien weet hij nog wat over de K4 en alle andere Harrison (Herriesjon)
        Inderdaad, Taco heeft geloof ik nog enkele K3000 en K4000 eindtrappen in gebruik. Hij heeft altijd alle Harrison gerepareerd en kent die dingen wel zo'n beetje uit zijn hoofd.

Groeten Hugo

Comment

• Snuffel
          • Sep 2007
          • 22

Klopt. Taco heeft ze nog. We hebben ze altijd met veel liefde bij eerst Jannes toen bij Taco weggehaald.

Comment

• theo
            • Nov 2001
            • 503

Zijn beulen van versterkers heb er lang mee gedraait.
            2x 1000w aan 4 ohm.
            onverwoestbaar en er zitten gewone onderdelen in zijn makkelijk vervangbaar.
            En ja die van mij is over omdat we selfpowered speakers hebben inmiddels.
            Groeten

Comment

• Elmo
              • Jun 2006
              • 208

Harisson is very nice!! heeft flink power in het laag, en als je zelf handig bent heel goed zelf te repareren.

Comment

• hugovanmeijeren
                • Oct 2004
                • 1436

Originally posted by theo
                Z er zitten gewone onderdelen in zijn makkelijk vervangbaar.
                Hmmz, heb het er ooit eens met Taco over gehad om een van zijn Harrison's over te kopen, maar dat wou hij niet aangezien ze niet meer te repareren zouden zijn, of zo lang zou duren dat reparatie te duur zou worden.

Groeten Hugo

Comment

• M. bloemsma
                  • Aug 2008
                  • 1

hoi mensen

zou iemand mij kunnen vertellen wat voor voedings-condensatoren er in de K4000 en K3000 zitten? welke waardes , werkspanning en afmetingen, ik sta op het punt om 8 harrisons te recappen maar heb er geen bij de hand de komende dagen , maar wil wel al vast zoeken naar de componenten, ben een beetje ongeduldig

groeten
                  Last edited by M. bloemsma; 23-08-08, 17:20.

Comment

• jakobjan
                    • Jul 2002
                    • 599

Taco Amsing, Ta Audio - Info
                    Jakob-Jan
                    Lightjockey Beta tester
                    Freelance Licht tekkie

Comment

• SideFX
                      • Sep 2008
                      • 2

Hallo,

Ook wij hebben een 4-tal Harrison's in onze set: 2 K4000's en 2 K2000's. Met de K2000's sturen we een 8-tal toppen, de K4000's de bassen en subs. Het gaat bijzonder hard, er wordt vooral psytrance over gedraaid.. en blijft gewoon goed klinken! fantastisch spul.

Een K4000 begint echter problemen te geven.. een kanaal stoort nogal, zeker als je wat zacht instuurt. Gaat het wat harder dan valt het mee.. Het binnenwerk is vrij recht-toe-recht-aan zoals eerder genoemd.. meeste componten zijn eenvoudig vervangbaar. Echter zitten er ook een stel kleine printjes in volgepropt met SMD componenten.. waarvan de typenummers ook nog eens weggekrast zijn.. dit fungeert naar min inzicht als een soort voortrap of gatedriver.. en na wat meetwerk is mijn conclusie dat het probleem hier wel in moet zitten. Contact met Taco gehad, maar schema's kon hij niet leveren, alsmede dit soort componenten.

Dus.. mocht iemand deze onderdelen hebben, of eventueel nog een defecte K-serie hebben liggen.. ik houd me aanbevolen!

Groet,
                      Jeroen

(eerste post hier!)
                      Last edited by SideFX; 01-09-08, 16:39.

Comment

• SideFX
                        • Sep 2008
                        • 2

Originally posted by SideFX

Een K4000 begint echter problemen te geven.. een kanaal stoort nogal, zeker als je wat zacht instuurt. Gaat het wat harder dan valt het mee.. Het binnenwerk is vrij recht-toe-recht-aan zoals eerder genoemd.. meeste componten zijn eenvoudig vervangbaar. Echter zitten er ook een stel kleine printjes in volgepropt met SMD componenten.. waarvan de typenummers ook nog eens weggekrast zijn..
                        Inmiddels ruim 2 jaar verder, maar de versterker is inmiddels gerepareerd. Het bleek uiteindelijk gewoon een defecte FET te zijn, die een soort hoogfrequente ruis veroorzaakte op de negatieve rail.
                        Ik kan wat screenshots van de scope uploaden als andere mensen daarbij geholpen zijn.
                        Het blijven heerlijke bakken die Harrison's We draaien nu met 5 stuks varierend van K2000 tot K4000. Niet Ze worden flink afgebeuld, maar geen centje pijn!

Groetjes,
                        - Jeroen
                        Last edited by SideFX; 20-12-10, 11:03. Reason: typo.. haRRiSon

Comment

Working...