Denon DN HC4500

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ nn
    • Jun 2006
    • 489

Heeft iemand daar al ervaring mee ? (icm BPM Studio?)
    Lijkt me leuk alternatief voor de BPM-controllers (die veeeeeeel duurder zijn)
    want hier kan je ook de BU 4500 CD-unit aan hangen, dus dan heb je ineens goede CD-speler.

grtzz DJ nn
    ... the sound of silence...

Comment

• bottelnek
      • Jan 2008
      • 1

DENON HC 4500 en REFLEX LE

Heb hem gisteren voor de eerste maal op een fuif gebruikt. ( 7 uur aan een stuk door) zonder probleem, nooit vast gelopen.
      Werkt prima zoals andere reeds gezegd werkt hij enkel met de controler.
      Hij werkt zowel op MAC als op PC, zonder veel problemen geïnstalleerd op 1,2,3. Hij werkt ook met PCDJ VJ maar dan enkel op PC, maar hier bleef mijn computer wel geregeld vast zitten.
      Maar met PCDJ VJ zijn de mogelijkheden wel beperkt.
      Ik draai nu al 8 jaar met PCDJ red vrm en al 2 jaar met de DAC controller 3.
      De DENON HC-4500 is wel de top, veel meer mogelijkheden geen probleem meer van geluidskaart, de kwaliteit is veel beter.
      Het verhaal van BMP klopt biet dit werkt momenteel nog niet.
      heb het uitgeprobeerd.
      De probeer versie van REFLEX is maar 30 dagen geldig u moet dan een unlock-code aanschaffen van 80 euro die je kan aftrekken van de full-versie die +/- 200 euro gaat kosten. (zie Fracktone)

Comment

• moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

Zijn er ook dj's die de HC4500 gebruiken in cominatie met virtual dj?
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DJ nn
          • Jun 2006
          • 489

Originally posted by bottelnek
          ...
          Het verhaal van BPM klopt niet dit werkt momenteel nog niet.
          heb het uitgeprobeerd.
          ...
          Op het nederlandse BPM forum zei de mod dat het filmpje wel klopt (dus het werkt wel)
          Maar hij wou er nog niets meer over zeggen...

Welke versie van BPM heb je getest ? (er zou een midi-versie zijn)

grtzz DJ nn
          ... the sound of silence...

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

ik he hemzelf ook gehad en binnen een week weer retour gedaan ! Ding is op een normale manier niet aan de praat gekregen nu overgegaan naar Cortex en ja hoor een hele verbetering.

Zo blijit wel weer dat Denon een HIFI merk is zeker nu het bij MArantz in de garantie valt.

Geef mij maar pioneer en HD Cortex betrouwbaar en uit doos werkend.
            EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• fracktone
              • Jan 2007
              • 12

Originally posted by moderator
              Zijn er ook dj's die de HC4500 gebruiken in cominatie met virtual dj?
              Virtual DJ, PCDJ VJ en Numark Cue zijn/is voor 90% hetzelfde programma.
              Voor allen geld dat de "Native support" nog te wensen overlaat maar de HC-4500 prima met de MIDI drivers te gebruiken is.

Het probleem is dat de controller de programma's na enkele nummers laat vastlopen (Dit gebeurt overigens niet bij Reflex, het kan dus wel goed). Enkele gebruikers hebben onlangs echter ontdekt dat dit te voorkomen/verhelpen is door de HC-4500 aan te zetten voordat de PC wordt opgestart.
              Of dit in alle gevallen de oplossing is is mij niet bekend. Ik weet in iedergeval wel dat enkele gebruikers op deze manier zonder problemen enkele uren achter elkaar door kunnen draaien.

Zelf ben ik een groot voorstander van de MIDI drivers. Hiermee kun je de controller zelf zo instellen als dat jij hem wilt hebben. Het programmeren is erg makkelijk (druk op de knop en selecteer de functie die jij onder die knop wilt hebben) en er zijn ook al complete MIDI preset templates verkrijgbaar. Met behulp van het MIDI OX programma kun je ook met de MIDI drivers alle verlichting van de controller aansturen. Text op de display's is op dit moment echter nog niet mogelijk.

Comment

• Roeltej
                • May 2001
                • 761

Is er ondertussen al wat verbetering wbt dit apparaat, begrijp dat je hoop programma's kan aansturen met midi, maar ik wil ook gebruik maken van de displays... reflex is nog maar de vraag of het ooit uitkomt en f het bruikbaar is voor drive-in gebruik...
                Paar andere programmatjes zijn leuk voor de huiskamerdj...

zoeken nl interessant alternatief voor pcdj red + dac2, software crashed me te vaak... en enige serieuze alternatief is op het moment bpm studio met rcp1001
                Vitality Show

Comment

• Dimi
                  • Oct 2002
                  • 91

of djdecks, full native support voor slechts 39 euro Programma heb ik al een tijdje icm een BCD2000, ik ga sparen voor een HC4500. Je kunt een volledig werkende trial (max. 35 minuten werkend) downloaden van zijn site. Probeer het eens zou ik zeggen.

Comment

• Roeltej
                    • May 2001
                    • 761

kheb screenshots gezien... vind het iets teveel mickey mouse programma, zoals zoveel dj programma's.. hou er ook niet van om halve draaitafels in beeld te hebben, interface ala pcdj/bpm vind ik nog fijnste werken.
                    Vitality Show

Comment

• Dimi
                      • Oct 2002
                      • 91

dan download je toch één van de skins, installeren en klaar. Kan zelfs de meest grote computer-noob voor elkaar kriigen. Zoiets als dit bv

Kijk anders zelf eens naar de positieve reacties die het programma krijgt op de denondjforums.
                      Last edited by Dimi; 20-01-08, 13:00. Reason: plaatje

Comment

• Roeltej
                        • May 2001
                        • 761

dat bedoel ik, s me veel te druk... skin van pcdj red is nog vrij rustig, niet gek veel knoppen, playlist lekker overzichtelijk...

hou voor drive-in niet van die vele kleurtjes en vele mogelijkheden
                        Vitality Show

Comment

• Dimi
                          • Oct 2002
                          • 91

sja, dan wacht je op reflex als 'ie ooit uitkomt (dat ziet er helemaal niet uit) en kost een hoop knaken meer. Of je gaat meteen voor BPM studio, kan natuurlijk ook. Maar de looks zou wel het laatste zijn waar ik me echt zorgen over zou maken en als je je een beetje verdiept kun je zo uitvinden hoe je alles naar smaak kan skinnen (geen idee of dat met de duurdere paketten ook kan). En er zijn er wel meer te downloaden, ik gebruik zelf nu de skin die bij de BCD2000 past.
                          .

Maargoed, ik weet niet wat je budget is en wat je er aan uit wilt geven. Ik denk alleen als je de reacties van de HC4500 gebruikers leest dat je niks vind aan software dat ook maar enigzins in de buurt van de prijs van djdecks kan komen, laat staan de support die de maker er van geeft. Maar we dwalen af van het eigenlijke onderwerp Heb jij deze controller al en bevalt het goed?

Comment

• dj jeanke
                            • Feb 2008
                            • 5

hoi goed nieuws voor de hc 4500 gebruikers denon heeft een nieuwe firmware
                            update uit gebracht voor de hc 4500 deze lost alle problemen op die er waren
                            met vdj en pcdj vj de programmas hebben nu volledige native suport met de controler

Comment

• dj kevin kd
                              • Jul 2004
                              • 74

pcdj red vrm & hc 4500

iemand enig idee of de hc 4500 werk op de pcdj red vrm??

werk al jaar met de red vrm en is super.
                              behalve die dac 2 controller , die is een ramp.
                              super slechte kwaliteit.

de druk schakkelaars al allemaal moeten vervangen .
                              de stroom ingang komt vaak los binnen in.

deze zijn iedentiek als de jbsystems cd spelers cd 570.
                              duss... w

wil me andere controller aanschaffen. ofwal die dac 3 ma weet niet of dit gelijk is kwa makelij als die dac 2 .

de numark dmc 2 spreekt me ook aan maar weet niet of deze perfect kan draaien met de pcdj RED vrm.

en zelfde voor die Hc 4500 weet ik ook niet echt veel over in combinatie met de red vrm.

grtzzz

Comment

• dj jeanke
                                • Feb 2008
                                • 5

sorry maar voor je pcdj red vrm zal je niet veel keuze hebben
                                zowel de numark dmc 2 en de hc 4500 ondersteunen pcdj red vrm niet
                                pcdj red vrm werkt wel met de dmc 1 , dac 2, dac 3 maar deze zijn alle 3
                                niet goed van kwaliteit denk dat je better overschakelt naar nieuwe
                                software zoals pcdj reflex of dex deze gaan wel compatible zijn met de
                                denon hc 4500 en de numark dmc 2 ook vdj werkt fijn met de hc4500
                                numark ceu is ook een leuk programa werkt zeer fijn met dmc 2 wel ff opletten
                                cue werkt niet met hc 4500 verder heb je ook nog het programa dj decks dat ook werkt
                                met de hc 4500
                                Last edited by dj jeanke; 12-02-08, 18:14.

Comment

Working...