Denon DN HC4500

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RHulshof
    • Jan 2008
    • 66

die pioneer lijkt me ook gaaf alleen heel erg duur zeg pffff!!

maar heeft iemand hier al ervaring met een HC-4500 in combi met een BU-4500 want dat lijkt mij super alleen ben ik die combi nog niet tegen gekomen in een winkel.

dus kan het zelf niet proberen maar dit lijkt mij wel een gouden oplossing om in mijn DJ boot te gaan gebruiken.

Comment

• Korrel
      • Feb 2003
      • 9

Originally posted by Dj Echelpee
      Wachten hoeft niet

Die speler is er al : Pioneer MEP-7000. Toetsenbord en externe HD inpluggen en je kan er ook nog een extra scherm aanhangen. Ik vind 'em aleen aan de prijzige kant

Zelf ben ik heel erg te spreken over de Denon HD-2500. Werkt lekker, is stabiel en met de nieuwe firmware helemaal top! Deze heeft nog het voordeel dat je op de interne disc ook flink wat muziek kwijt kan
      Hmmm maar ik denk dat de HD-2500 in dit geval ook de speler is die er al is ...
      Verdomd lekkere speler die mij niet lukt vast te laten lopen ...
      De wieltje hebben een lekker gevoel en scratchen gaat dus lekker...
      Live loopjes maken gaat easy...
      Mbv een toetsenbord heel snel de nummers vinden...
      De interne HD van 40 Gb is zo te wijzigen in een grotere (heb er zelf nu 160 GB in zitten, maar waarom zou je, je plugt er zo een paar externe HD's aan ....
      Ook effe een stickie met muziek erop = geen probleem ...
      Kortom 1 19 inch apparaat waarin alles zit !

Ik wil iig niet meer anders (en nee ik werk niet bij Denon, ben gewoon verrukt over dit apparaat)

Comment

• jozef
        • Jul 2003
        • 52

Ik heb ook naar de hc2500 gekeken maar ik vind de display te klein en je ziet te weining bij daglicht buiten.

Die MEP speler is erg leuk maar te moeilijk voor een blanko persoon. slecht te verhuren dus. Het zijn eigenlijk 2 cdj400 bij elkaar. Wat het voor onze eigen show wel weer intressant maakt!

Het word toch waarschijnlijk de hc4500 met de bu4500 en een laptop. Over de software ben ik nog niet helemaal uit. BPM ziet er leuk uit en is veel te duur vind ik. virtual dj is leuk als je nog lekker jong bent..*zucht*
        En de laatste gegadigde is Traktor3 die werk voor mij tot nu het lekkerst te veel functie maar we overzichtelijk.

Zijn er nog meer mensen hier die ervaring hebben met Traktor?

Comment

• DJ nn
          • Jun 2006
          • 489

Zelf heb ik BPM, maar heb ook tijdje met traktor gerotzooid (al een oudere versie ondertussen).
          Vond het ook leuk werken, zitten inderdaad hoop frutseltjes in, maar vind het verder zeker een leuk programma (als BPM inderdaad geen optie is, want betere zoekfunctie heb ik nog niet gevonden)

grtzz DJ nn
          ... the sound of silence...

Comment

• RHulshof
            • Jan 2008
            • 66

BPM is inderdaad erg goed ik gebruik het nu in combinatie met een Touch screen werkt leuk alleen niet optimaal helaas.

het is wel een demo versie van BPM maar zeker wel een sterk programma.

binnen kort krijg ik mijn nieuwe speeltje binnen de Pioneer MEP-7000.

Comment

• jozef
              • Jul 2003
              • 52

traktor & hc4500

Goededag,

De kogel is door de kerk, de eerste set met de hc4500 en bu4500 zijn binnen en de test laptop met xp en traktor werkt ook goed!

Ik heb nu 2 laptop's speciaal voor de controler en traktor maar die draaien onder vista.
              Nu heb ik een probleem die ik echt nergens terug kan vinden. In het midi sectie moet traktor automatisch de midi interface vinden maar ik heb tot nu, zeg ruim 1,5 dag later nog steeds niet gevonden. ik word rustig aan al helemaal gestoord!
              Ik heb al diverse dingen geprobeerd, hc4500 update naar 1005, de minder legale versie traktor vervangen door de ogrinele versie met orginele key, alles verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
              Geluid komt wel door en traktor zelf werkt prima(asio is dus goed). Ik krijg dus geen leven uit de controler en ook in traktor gaat het lampje voor midi niet branden dus het is een fout.

wie o wie kan me helpen want ik zie het echt niet meer en ben ten einde raad!

Comment

• jozef
                • Jul 2003
                • 52

het is gelukt. driver gaf toch nog steeds de problemen.

Comment

• DJ nn
                  • Jun 2006
                  • 489

Heb pas nog een ander programma ontdekt dat "full" compatibel is met de denon-controller...
                  UltraMixer DJ Software | Professional Digital DJ Solution for Windows, Mac OS X and Linux

Ziet er voor het geld best leuke software uit.

Heeft ook bets leuke archief-functie erinzitten.

grtzz DJ nn
                  ... the sound of silence...

Comment

• arthursprong
                    • Jul 2008
                    • 4

Originally posted by jozef
                    het is gelukt. driver gaf toch nog steeds de problemen.
                    Beste Jozef,

Ik ben nu toch benieuwd hoe traktor werkt met de hc4500.. ik gebruik de hc4500 nu zelf een maand of 5 en heb diverse programma's uitgeprobeerd..

Inmiddels werk ik met reflex.. prima ondersteuning van de HC4500 (na diverse updates) alleen vrij beperkt (geen mogelijkheden om bv flanger toe te voegen aan het programma) en vreselijke playlist/archief functie (om een track te draaien moet deze eerst worden toegevoegd aan het archief en ook nog eens gescand worden door de software, even door je mappen bladeren zit er niet in)

Virtual Dj, (werkt inmiddels stabiel na denon firmware update en asio update) maar niet alle functies op de controller werken zoals je van een denon gewend bent... (voornamelijk effecten gaan knullig)

PCDJ Dex, vind het programma vrij onoverzichtelijk, druk en blijft toch vastlopen.

BPM studio vind ik gewoon te duur en na wat probeersels van internet gedownload te hebben vind ik t ook niet fijn werken.

Dus na dit alles ben ik benieuwd naar:

Traktor.. voor traktor kon ik dus geen goede mapping file vinden en traktor biedt van zichzelf geen native ondersteuning voor de hc4500.
                    Van het programma zelf ben ik erg gecharmeerd en daarom ben ik benieuwd of je alle functies van de hc4500 kan benutten?

Alvast hartelijk bedankt!

Comment

• arthursprong
                      • Jul 2008
                      • 4

[LEFT]Vandaag gevonden:[/LEFT]

[LEFT]HC4500 Mapping file voor Virtual DJ / PCDJ VJ met handleiding!![/LEFT]

[LEFT]heb t uitgeprobeerd op VDJ... werkt echt super![/LEFT]

[LEFT]is hier te downloaden:[/LEFT]

[LEFT]http://www.infoterra.gr/temp/HC4500F.zip

edit:

meer er over lezen: DN HC-4500 Custom Mapper Plug-in FINAL Version is out! - PCDJ[/LEFT]

Comment

• jozef
                        • Jul 2003
                        • 52

Originally posted by arthursprong

Traktor.. voor traktor kon ik dus geen goede mapping file vinden en traktor biedt van zichzelf geen native ondersteuning voor de hc4500.
                        Van het programma zelf ben ik erg gecharmeerd en daarom ben ik benieuwd of je alle functies van de hc4500 kan benutten?
                        Hoi Arthur,

De mapping file die je kan vinden op diverse site's en is idd niet helemaal goed en optimaal maar ik ben al bezig met hem aan te passen alleen is het ongelovelijk veel werk... De jog knop blijft branden op deck b en ik wil dat mijn cue knop blijft branden zolang hij op cue staat. de led bij de draai knoppen heb ik nu ook werkend maar al met al moet ik nog veel doen. in de oudere mapping deed de pitch slider mee lopen en bleef vast staan tot je op de waarde tercht kwam met je schuif. Bij deze versie springt de waarde meteen op nul als je de schuif beweegt en dat is irritant!
                        Het gaat niet lang meer duren voordat ze de file uit gaan brengen die native gaat ondersteunen dus daar wacht ik rustig op.
                        Ik vind het een super programma, de dvd erbij is goed en duidelijk en je kan er ontzettend veel mee!
                        Ik heb ook nog wel ff de tijd want ik moet nog ruim 3000 nummers met de hand van MD afhalen via Audacity en omzetten naar mp3... en daarna nog eens 13000... (hele diepe zucht...) (weet iemand een betere manier?)

Ultra mixer heb ik ook geprobeerd maar die werkt volledig op java en dat trekt eigenlijk teveel cpu voor het mooie maar ook dat vind ik een mooi programma. Java is redelijk stabiel maar ik ben altijd bang voor die updates..

PCDJ met al hun versies ga ik niet eens meer proberen. Ziet er niet mooi uit en tis al helemaal kansloos dat ze zo laat zijn met een goede versie en dan zal het mij een zorg zijn waar dat probleem ligt! Dat is wel mijn mening hoor, dus voel je niet aan gevallen.

Groetjes Ruud

Comment

• arthursprong
                          • Jul 2008
                          • 4

Hoi Ruud,

bedankt voor je antwoord.. hier was ik zelf ook al tegen aan gelopen. ik heb inderdaad ook gelezen dat Native in de tweede helft van 2008 de HC4500 volledig zou integreren in traktor 3.4... even geduld nog maar dan. Zelf de aanpassingen in de mapping file maken zoals jij nu doet ben ik helaas niet voor in de wieg gelegd.

voorlopig werk ik nog even met de phantom file voor VDJ.. tot nu toe levert die mij t beste resultaat. Alleen flanger e.d. is niet met de jog te regelen zoals op de gewone cd spelers van denon helaas... maar goed, ik ben al blij dat er vooruitgang is.

voor je midi probleem heb ik even gezocht.. daar is een oplossing voor.. namelijk NetMD

meer info vind je hier:
                          MDcenter.nl - alles wat je over MiniDisc weten wilt!

hiermee kan je md's via usb digitaal op je pc zetten. net als t rippen van cd's dus.

Groetjes,
                          Arthur

Comment

• jozef
                            • Jul 2003
                            • 52

Arthur,

Ondertussen heb ik de file een beetje aangepast en werkt de knop jog op deck b weer goed, de Cue led werkt nu ook zoals ik hem wil hebben. Wanneer er een song automatisch geladen word dan blijven de led cue en play uit. wanneer je hem scherp gaat zetten dan gaat cue branden. Bij cue in gedrukt gaat cue knipperen en play branden. bij play drukken gaat natuurlijk de cue weer uit.

De pitch slider heb ik ook aan gepast. die springt niet meer.

De led bij de rotarie knop brand.

De scratch platter op deck b staat nu gelijk aan a. en de spin werkt wat beter.

Als je intresse hebt wil ik het filetje wel door mailen. kan je het zelf proberen.

Verder ben ik nog opzoek naar de adressen van een aantal knoppen. het is me nog niet helemaal duidelijk hoe dat verdeelt zit in de hc4500 en hoe traktor dat vertaald met zijn A1 t/m G1 en dat maal 7 gelul (dacht ik)... iemand die me dat uit kan leggen?

Grtz Ruud

Comment

• dj kevin kd
                              • Jul 2004
                              • 74

serato live en pitch bereik

ik heb vraag over de serato live software.
                              ik heb me deze aangeschaft.

alles werk tot nu toe perfect.
                              leuke en eenvoudige software juist beetje klein kwa tekst weergave.

maar ik heb vraag over het volgende.
                              2 technics sl1200 zijn aangesloten aan de serato.
                              maar de ene technics (left player gaat tot +14 % pitch bereik en de andere technics (right player) gaat tot 8 % pitch bereik.
                              eerst dacht ik dat dit aan de software lag en dit ergens kon instellen maar ik vind dit niet terug.

onder tussen verplaatste ik men draai tafels en verandere ik ook van kant met de kabels .
                              de left player wordt de right player en nu is dus de right player die tot 14 % pitch bereik gaat.
                              Dus dit zou dan eigelijk aan de draaitafel zelf liggen.
                              kan dit bij een technics sl1200 ?
                              de pitch slider gaat toch maar tot 8 %.
                              of kun je dit toch ergens veranderen en zoja waar en hoe doe je dit ?

of is het toch de software ?

vgr

Comment

• sdtchavez
                                • Mar 2009
                                • 1

Dn-hc4500

Vraagje...

Ik heb sinds vandaag een dn-hc4500 in mijn bezit...

Na alles correct te hebben aangsloten, en hem te hebben geïnstalleerd, vindt mijn pc, het apparaat terug, werkend, en als ik in ultra mixer het apparaat wil configureren is het zogezegd niet aangesloten.

Ik heb de source, "pc" gekozen, maar zelf met de reflex kreeg ik telkens op msn display, "link" wanneer ik iets indrukte.

Can someone please help me?

Comment

Working...