Info voor beginnende Drive-In
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Lichtbruggen heb je in goedkope rotzooi met plastic koppelingen (en helaas valt die van jou in deze categorie). Leuk voor een reclame banner oid, maar meer ook niet. Je hebt ook kwalitatief goede statieven met echte truss. Daar kan, afhankelijk van de statieven en de truss, soms zelfs een paar honderd kilo aanhangen. En zit vanalles tussenin. Tip: koop een of twee showtec tripot stands voor je effectjes. Dan ben je een stuk veiliger bezig.
Die TSX serie van JB systems is ronduit ruk te noemen.Last edited by Big Bang; 09-01-09, 18:56.It's time to play the music, It's time to light the lights ...Comment
-
Een alternatief is om twee versterkers te gebruiken en die aan te sluiten via een actieve crossover. Het voordeel hiervan is dat je je geluidsbeeld beter kan regelen, de kantelfrequenties van het filter zijn bijvoorbeeld op dat soort apparaten instelbaar. Nadeel is dat je een versterker en een crossover extra moet kopen.
Staar je echter niet blind op kwantiteit. Een paar goeie 15" fullrange kasten kunnen soms verder komen dan een bagger 12" topkast met 18" subwoofer, en netto kost je dat even veel.First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Voor zover ik heb begrepen maakt het niet uit waar je aan je muziek komt. Je mag immers ook niet zomaar cd's draaien in het openbaar, zelfde geldt voor 'gekochte' mp3s. Je moet rechten afdragen voor het openbaar ten gehore brengen van de muziek (zet vooral in je contract dat de opdrachtgever dit moet doen, scheelt een hoop ellende).
De mp3-abonnementen waren dacht ik alleen voor achtergrondmuziek?
lijkt me zelf sterk aangezien die bestanden door mij niet betaald zijn??Comment
-
Nee, illigaal verkregen bestanden blijven illigaal. Lijkt me logisch. Eerder werd de link gegeven naar het onderwerp waarin je hier een hoop over kunt lezen.
Dit onderwerp samengevoegd met het onderwerp " startende drive-in show".Last edited by moderator; 09-01-09, 21:42.Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
Ik zie dat je lid bent van di forum sinds december2008, mag ik vragen wanneer je dit forum 'ontdekt' hebt?
Ik heb ruim 2 jaar alleen maar gelezen, gelezen, en nog eens gelezen op dit forum voordat ik mijn eerste posting maakte.
Gebruik de zoekfunctie, en lees, lees .... lees........
Ik en met mij meer mensen zouden het prettig vinden als je je profiel wat verder invult, dan weten we beter wie je bent, en kunnen we wat gerichter helpen!
Toen ik 'vroeger' begon te pielen met electronica/geluid, was er geen internet, geen Google, geen forum, en bestond mijn informatie veel uit LEZEN (boeken uit de bibliotheek) en uitproberen van technische oplossingen met vriendjes op de zolderkamer.
Misschien is het beter om je geld te investeren in muziek (cd's) dan in apparatuur, welke je dan inhuurt.
Sorry, het is niet mijn bedoeling om te preken, maar ik kan het toch even niet laten!
OPLOSSING:
welke versterkers heb je en welke speakers (de link naar je foto-album werkt bij mij niet)
Groeten JohnGroeten John
ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!Comment
-
Misschien een andere vraag, maar:
Hoe zijn jullie als drive-in show begonnen met de eerste boekingen? Ik heb nu een goeie basisset, brede muziekcollectie en kennis, en kan goed draaien. Maar ik heb het nu al tot 2 keer toe gehad dat ik voor het vriendje-van-het-nichtje-van-de-melkboer aan de kant ben gezet.
Dus de vraag: Hoe promoot je jezelf het beste? Bij een boekingsbureau hoef je als beginner niet aan te kloppen, sinds daar overal x jaar ervaring wordt vereist. Maar die DJ's moeten toch ook ergens zijn begonnen?First make it work, then make it look pretty!Comment
-
[quote=Stoney3K;497097]Misschien een andere vraag, maar:
.... Maar ik heb het nu al tot 2 keer toe gehad dat ik voor het vriendje-van-het-nichtje-van-de-melkboer aan de kant ben gezet....
quote]
Zorgen dat JIJ het VRIENDJE van dat nichtje wordt
zodat je een 'professional' aan de kant zet!
groeten JohnGroeten John
ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!Comment
-
groeten John... maar uiteindelijk verdien je daar niks mee. Iemand wel serieuze tips? :P
First make it work, then make it look pretty!Comment
-
Promotie
Jezelf Promoten gaat niet vanzelf, dus daar moet je hard voor werken. Maar wat wil je er zelf mee bereiken dat is nog veel belangrijker. Wil je fulltime gaan draaien, alleen op schoolfeesten, alleen in het weekend, enz.
Als je dat voor jezelf hebt bepaalt kan je een stap verder gaan zetten.
Maar zorg er inderdaad voor dat er geen tussenpersoon tussen zit maar dat de opdrachtgever gelijk contact met jou hebt.
Jezelf promoten kan op heel veel manieren, maar je moet het eerst hebben van de feestjes in jou sociale kring (om ervaring en een naam) op te gaan bouwen.
Ik hoop dat ik je zo wat verder heb geholpen.
M&N party and events
The Drive In Show
[quote=Whitefarmer;497099]Misschien een andere vraag, maar:
.... Maar ik heb het nu al tot 2 keer toe gehad dat ik voor het vriendje-van-het-nichtje-van-de-melkboer aan de kant ben gezet....
quote]
groeten JohnComment
-
Ik wil graag op zolder een geluids set kopen.
Welke kan ik het beste nemen, Music Store Fun Pack I AS1602,MC12,Co9,Stative,Kabel - Systemen Actief of Phonic PA Power Pack I Powerpod 620+ , MC-12 - Systemen Actief
Ik ga nog naar school dus heb niet zoon groot budget.
Alfast bedankt
Dave.Comment
-
Ik wil graag op zolder een geluids set kopen.
Welke kan ik het beste nemen, Music Store Fun Pack I AS1602,MC12,Co9,Stative,Kabel - Systemen Actief of Phonic PA Power Pack I Powerpod 620+ , MC-12 - Systemen Actief
Ik ga nog naar school dus heb niet zoon groot budget.
Alfast bedankt
Dave.) en 1/2 microfoontjes zijn, dan zou ik zeker niet voor zo'n grote mixer gaan, die is meer om kleine koortjes
(lees max. 10 man) te versterken, en misschien nog een piano ofzo, maar als het alleen dj is zou ik een versterkertje van 2x200 watt op 2 12" topjes knopen(bijvoorbeeld de topjes uit de link, en de boel aansturen met een dj mixertje, die heb je tegenwoordig ook al voor een eurotje of 100/150, dussss.... hopelijk heb je er wat aan
groeten daan (djspeakertje)
I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
zulke p.a.'tjes zijn ook wel als setje te koop, kijk maar eens op de webwinkel van licht-geluid.nl (of musicstore.com, het enige nadeel is dat zoiets al gauw 20/30 kilo weegt en dat kost veel verzendkosten!!!)
misschien helpt dat nog
daan (djspeakertje)I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
Comment