Info voor beginnende Drive-In

Collapse
This is a sticky topic.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jan-visaton
    • Feb 2009
    • 5

heey,

ik ben nieuw hier
    maar kun je hier ook vragen stellen over speakers?

mvg,

jan

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Originally posted by jan-visaton
      heey,

ik ben nieuw hier
      maar kun je hier ook vragen stellen over speakers?

mvg,

jan

over losse speakers of complete kasten, p.a. of HiFi?

daan

(dit is een P.A./licht forum, dus geen HiFi en spaarlampjes, maar professioneel spul,
      zoals op de webshop van dit forum: J&H Licht en Geluid® voor Licht, Geluid, DJ Gear, Truss en Flightcases - huur - shop - huren - winkel )
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• stijn
        • Feb 2009
        • 67

Originally posted by Dave93
        Ik wil graag op zolder een geluids set kopen.
        Welke kan ik het beste nemen, Music Store Fun Pack I AS1602,MC12,Co9,Stative,Kabel - Systemen Actief of Phonic PA Power Pack I Powerpod 620+ , MC-12 - Systemen Actief

Ik ga nog naar school dus heb niet zoon groot budget.
        Alfast bedankt

Dave.

ik zou deze niet nemen omdat deze piëzo tweeters hebben.
        die gaan schel klinken na een tijdje.
        op het begin klinkt het dan wel goed maar later niet meer.
        dus niet kopen!!!!

gr,
        Stijn
        djjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj-stinosssssssss (LET OP: ik geef vaak domme reacties!!!!)

Comment

• coolgreentea
          • May 2009
          • 3

Lichtbruggen heb je in goedkope rotzooi met plastic koppelingen (en helaas valt die van jou in deze categorie). Leuk voor een reclame banner oid, maar meer ook niet. Je hebt ook kwalitatief goede statieven met echte truss. Daar kan, afhankelijk van de statieven en de truss, soms zelfs een paar honderd kilo aanhangen. En zit vanalles tussenin. Tip: koop een of twee showtec tripot stands voor je effectjes. Dan ben je een stuk veiliger bezig.

Die TSX serie van JB systems is ronduit ruk te noemen.

Comment

• stijn
            • Feb 2009
            • 67

en er komt ook nog bij dat je met die versterker niet kunt dj-en.
            microfoons er op aansluiten.
            je kunt er ook wel wat op aansluiten maar dat is maar 1 cd of wat anders.
            dus NIET kopen!!
            djjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj-stinosssssssss (LET OP: ik geef vaak domme reacties!!!!)

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Originally posted by stijn
              en er komt ook nog bij dat je met die versterker niet kunt dj-en.
              microfoons er op aansluiten.
              je kunt er ook wel wat op aansluiten maar dat is maar 1 cd of wat anders.
              dus NIET kopen!!
              Eh.. dat is bij elke versterker hoor...
              Meestal zetten we er dan een mengtafel tussen om meerdere apparaten aan te sluiten en nog in balans te brengen ook.

Ik vermoed dat je het over de versterker in het Phonic PA Power Pack I hebt... Daar kun je 6 mics en 2x Line aanhangen... is namelijk stiekem een (hele onhandige) powered mixer.
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Originally posted by renevanh
                Eh.. dat is bij elke versterker hoor...
                Meestal zetten we er dan een mengtafel tussen om meerdere apparaten aan te sluiten en nog in balans te brengen ook.

Ik vermoed dat je het over de versterker in het Phonic PA Power Pack I hebt... Daar kun je 6 mics en 2x Line aanhangen... is namelijk stiekem een (hele onhandige) powered mixer.

Als je dan een powermixer neemt (sommige zijn stiekem wel handig,
                zoals de dynacord powermates) neem dan een 19" rackversie, die is nog een beetje handelbaar(in ieder geval meer dan die boxed dingen).

Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

Originally posted by M&N party and Events
                  Maar zorg er inderdaad voor dat er geen tussenpersoon tussen zit maar dat de opdrachtgever gelijk contact met jou hebt.

Jezelf promoten kan op heel veel manieren, maar je moet het eerst hebben van de feestjes in jou sociale kring (om ervaring en een naam) op te gaan bouwen.
                  Dan ga je er voor het gemak even vanuit dat ik zoveel feestjes in sociale kring heb. Mijn moeder heeft dan wel 13 broers/zussen maar dat is allemaal niet zo'n feestend publiek, de laatste bruiloft die daar Ă¼berhaupt georganiseerd is is alweer 5 jaar terug.

Online adverteren gaat tot op zekere hoogte, ik heb weinig zin om me uit de markt te prijzen en mijn set daarom maar voor ~150 EUR per avond weg te moeten zetten omdat ik tegen een enorme berg beginners op moet. Met zo'n prijs heb ik misschien nét een volle tank en een hap eten in mijn maag als ik alleen een geluidsset meeneem, om even de afschrijving van materieel, verzekeringen en muziek buiten beschouwing te laten.

Niks tegen de beginnende drive-in jocks persoonlijk uiteraard, als je 16 bent ben je reuze enthousiast en rijdt papa misschien nog wel met de Volvo met aanhanger, maar als je tegen de 25 aanloopt en serieus als bedrijf met de boel bezig wil gaan krijg je gauw genoeg in de gaten dat er meer bij zoiets komt kijken dan alleen maar je apparatuur parkeren, de knop omgooien en feesten. Dan is het zelf rijden (geen bier meer als DJ!), hard werken, en zelf de financiële administratie bijhouden.

Beginners die nog veel te leren hebben (en een stuntprijs vragen) publiekelijk afkraken vind ik trouwens net zo goed not-done. Dan kun je ze beter vragen of je die klus over kan nemen, dan je eigen materieel neerzetten en ze dezelfde prijs bieden om Ă¡lleen te draaien, zodat ze van jou een hoop leren, toch?
                  First make it work, then make it look pretty!

Comment

• JDK
                    • Jul 2012
                    • 1

Hey

Ik ben nieuw hier en en een bijna leek op het gebied van subwoofers, speakers enz.
                    Ik ben al een tijdje aan het draaien, vooral met vintage materiaal uit de jaren 80. Iemke Roos IR7 mengpaneel, ELix enz.
                    Heb wel versterker van JB systems en 19" cd speler van jb systems

Ik zou graag een nieuwe (of 2dehandse) speakerset kopen.
                    Ik draai vooral voor kleine feesten(tot 100 personen) en tot nu toe heb ik altijd speakers gehuurd, maar dat wordt me wat lastig om telkens zelf te huren.
                    Iemand tips?
                    Last edited by JDK; 04-07-12, 20:23.

Comment

• partylovers
                      • Nov 2011
                      • 7

TNX

Ik wil zo i zo even iedereen bedanken,
                      NA het lezen van deze discussie ben ik toch wel iets wijzer geworden.
                      Er zaten punten tussen waar ik wat aan heb

TNX
                      Dj Daffie
                      partylovers.nl
                      ---------------------------------
                      Dj Daffie
                      http://www.partylovers.nl

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Wat dacht je ervan eens uit te gaan rekenen hoeveel je nodig hebt?
                        Zet alle apparatuur eens op een rij met de kostprijs, restwaarde, verwachtte levensduur en onderhoudskosten en je weet wat je spullen per maand kosten.
                        Zet daar de kosten voor muziek, stalling, verzekering, etc. bij en dan weet je dus precies wat je vaste lasten zijn.
                        Deel dit door het aantal shows dat je per jaar weg denkt te gaan zetten.
                        Dan ga je naar je variabele kosten kijken, kosten die dus alleen gemaakt worden wanneer je een show moet doen.
                        Tel die bij de vaste kosten per show en je weet exact wat je kostprijs is.
                        Is die dan nog marktconform dan zit je goed, zit je erboven dan moet je kijken wat slim is, besparen of doorgroeien naar een hoger segment.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Plukkie
                          • Jan 2012
                          • 28

Originally posted by MusicXtra
                          Wat dacht je ervan eens uit te gaan rekenen hoeveel je nodig hebt?
                          Zet alle apparatuur eens op een rij met de kostprijs, restwaarde, verwachtte levensduur en onderhoudskosten en je weet wat je spullen per maand kosten.
                          Zet daar de kosten voor muziek, stalling, verzekering, etc. bij en dan weet je dus precies wat je vaste lasten zijn.
                          Deel dit door het aantal shows dat je per jaar weg denkt te gaan zetten.
                          Dan ga je naar je variabele kosten kijken, kosten die dus alleen gemaakt worden wanneer je een show moet doen.
                          Tel die bij de vaste kosten per show en je weet exact wat je kostprijs is.
                          Is die dan nog marktconform dan zit je goed, zit je erboven dan moet je kijken wat slim is, besparen of doorgroeien naar een hoger segment.
                          Ik zie dat ik mijn bericht per ongeluk heb verwijderd ipv aangepast,
                          Vraag was dus wat een beetje een marktconforme prijs is voor een drive in showtje.
                          Overzicht met de kosten/restwaarde/levensduur en onderhoud heb ik inzichtelijk.
                          Afgezien van het feit dat het moeilijk is het aantal shows per jaar in te schatten, zal ik ook iets moeten reserveren voor aanschaf/vervanging van nieuwe spullen, hoe bereken ik dat?

Comment

Working...