Onbekende boxen ken jij ze ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roel K
    • Feb 2008
    • 55

Onbekende boxen ken jij ze ?

hallo
    Dit is hier mijn eerste bericht en ik heb al meteen een vraag voor jullie.
    Ik ben leiding van een jeugdbeweging en wij hebben onlangs 4 boxen en een versterker gekregen van de vader van een van onze leden.
    Deze boxen zijn :
    2 X dynacord S60 120 watt uit 1975
    2X onbekend met enige vermelding 16 ohm ( links op de foto)

en jullie zien de bui misschien al hangen kunnen. Kunnen jullie mij iets meer over deze boxen vertellen ?
    hier bijgevoegd een foto'tje

Last edited by Radar; 12-02-08, 22:18.
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Ik denk dat het een zelfbouw kast is ................. ik denk ook dat er iets van Beyma inzit om zo aan de tweeters te zien maar er zullen ook andere merken zijn die deze tweeters heeft.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• sis
      • Jul 2003
      • 3305

Hier heb je al info over de dynacord's
      Die andere kasten die je bedoeld dat wordt gokken denk ik.
      link :

greetz
      sis
      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Roel K
        • Feb 2008
        • 55

Al bedankt

bedankt voor dat pdje nu weet'k dat ze dus 100 watt zijn en geen 120.
        Kan iemand dan mss schaten hoeveel watt deze boxen zijn.
        Dit zou handig zijn voor als we ze uitlenen.
        Ojaa bij de boxen kwam ook een versterker.
        Ik heb voor met moment enkel een foto van de bovenkant. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
        www.kljkesselt.be/RoelKerkhofsSite/SP_A0415.jpg

Comment

• salsa
          • Jan 2007
          • 1315

Originally posted by Rolandino
          Ik denk dat het een zelfbouw kast is ................. ik denk ook dat er iets van Beyma inzit om zo aan de tweeters te zien maar er zullen ook andere merken zijn die deze tweeters heeft.

Nou ik denk dat de topic starter het over de twee "DYNACORD" kasten heeft in het midden van de foto!!

Dit zijn echte 'zangzuilen'!!! Ik heb ze vroeger ook gehad, ik herinner me twee 12 inch en een hoorn (piezo) als ik het goed heb..
          Tja, oud hout.. Lekker opknappen en zoals me Opa zei; "Mooi aan de muur hangen..!"

Dave
          [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Roel K
            • Feb 2008
            • 55

Neen het zijn niet de dynacord's over welke ik wat informatie zoek. Maar de "kleinere" box helemaal links op de foto. Ze zijn op concerten gebruikt geweest.

De dynacord heeft 4 luidsprekers en 4 piezo tweeters maar helaas doen bij beide boxen de piezo's het niet meer en in 1 v.d dynacord's werken 2 luidsprekers ook al niet meer.
            We hebben ze gisteren opengehaald om de bekabeling na te kijken en die zat idd los.
            Nu hebben we ze vervangen maar de 2 luidsprekers werken nu nog steeds niet. Ze geven een heel raar krakend geluid af.
            Ook hebben we op de 2 dynacord'sn nieuwe aansluitingen gezet en de jack's vervangen door bananenklemmen.
            Ook hebben we de doek die voor de boxen hing weggehaald en ik zal een foto maken zodat je de dynacord in al zijn glorie kan zien.
            ps de 2 helemaal zwarte boxen zijn 2 x JB Systems TSX 15 Luidsprekers
            Last edited by Roel K; 14-02-08, 10:16.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

advies : ??
              in de open haard ermee...

en rap sparen voor een leuk marktplaats setje...

heb ooit ook een stel van dit soort speakers weggegeven.. 3 weken later waren z terug : opgeblazen..

Comment

• Roel K
                • Feb 2008
                • 55

Sorry maar aan zo'n commentaar heb ik niks.
                En waarom :
                1. Wij zijn een jeugdbeweging en gekregen materiaal ga je dus niet verbranden
                2. Wij zijn een jeugdbeweging en die hun hoofdoel is niet om "leuke setjes" te kopen wij zijn al lang blij met wat we nu toevallig gekregen hebben. En onze set is een goede set . We hebben deze dit jaar pas gekocht . Ik zal hier nog wel wat foto's van laten zien.

De Dynacord's zijn idd minder maar weet nu al iemand hoeveel watt die 2 onbekende hebben ?

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Originally posted by Roel K
                  Nu hebben we ze vervangen maar de 2 luidsprekers werken nu nog steeds niet. Ze geven een heel raar krakend geluid af.
                  Dat betekend in 11 van de 10 gevallen dat de woofer gewoon stuk is, waarschijnlijk ergens los of gescheurd. Enige remedie is vervangen of reconen, maar dan wel met de juiste woofer, niet zomaar iets erin steken.
                  Idem voor die piezo gevallen (overigens niet echt mooi spul): gewoon vervangen.

Ook hebben we de doek die voor de boxen hing weggehaald en ik zal een foto maken zodat je de dynacord in al zijn glorie kan zien.
                  Dat doek (beter bekend als speakerschuim) zou ik persoonlijk laten zitten...
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Gast1401081
                    • Mar 2001
                    • 7999

Originally posted by Roel K
                    Sorry maar aan zo'n commentaar heb ik niks.
                    En waarom :
                    1. Wij zijn een jeugdbeweging en gekregen materiaal ga je dus niet verbranden
                    2. Wij zijn een jeugdbeweging en die hun hoofdoel is niet om "leuke setjes" te kopen wij zijn al lang blij met wat we nu toevallig gekregen hebben. En onze set is een goede set . We hebben deze dit jaar pas gekocht . Ik zal hier nog wel wat foto's van laten zien.

?
                    is geen commentaar, maar welgemeend advies van mij... als je als jeugdbeweging het geld en de energie in een grote club-actie stopt heb je dr meer aan,.

Comment

• Roel K
                      • Feb 2008
                      • 55

Goed om te weten dat het dus aan de boxen zelf ligt dan ga'k me niet meer bezighouden met de bekabeling. Vervangen lijkt me dan ook een goed idee aangezien de kist er nog best oke uitziet. Ik vermoed dat ik best dezelfde grote luidsprekers moet nemen. Maar ook dezelfde wattage ? Natuurlijk laat ik de werkende boxen wel zitten.

@ ************** wat bedoel je met een "grote club-actie". De tijd en moeite neem ik er graag bij zo leer ik over geluid en elektriciteit etc. wat bij

Comment

Working...