Kwaliteit nieuw SynQ materiaal

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gnmixing
    • Feb 2004
    • 214

Kwaliteit nieuw SynQ materiaal

Beste forumleden,

Ik ben op zoek naar mensen die ervaring zouden hebben met het 'nieuwe' SynQ materiaal. Ik heb het hierbij over de recent uitgebrachte baskasten, de RS-218B en de nog uit te komen Digit versterker reeks.
    Ik weet dat je synQ uiteraard niet moet vergelijken met de standaard merken als QSC en dergelijke, ik ben vooral geïnteresseerd in prijs/kwaliteit-verhouding.

Hieronder de specs:

RS-218B (sub 2x18")

Split mode:
    Power handling RMS: 2x 600W
    Power handling PEAK: 2x 1200W
    Impedance nominal: 2x 8 ohm

Parallel mode:
    Power handling RMS: 1x 1200W
    Power handling PEAK: 1x 2400W
    Impedance nominal: 1x 4 ohm

Freq. response: 35 - 300Hz
    Sensitivity (1W/1m): 104dB
    Max SPL: 138dB
    Dimensions (WxDxH): 1160 x 595 x 580 mm
    Weight (net): 84kg

Digit 3K6 (amp)
    Power – stereo (or mono): 2x 1050Wrms @ 8 ohms
    Power – stereo (or mono): 2x 1800Wrms @ 4 ohms
    Power – bridge: 1x 3600Wrms @ 8 ohms
    Frequency response: 5 - 30.000Hz +/-1dB
    THD: <0.04%
    Input sensitivity: 1000mV
    Input impedance: 10k balanced / unbalanced
    S/N ration: >100dB
    Crosstalk (8ohm/1kHz): 90dB
    Damping Factor (8ohm/1kHz): >300
    Slew Rate: 30V/uS
    Weight: 7kg
    Dimensions: 482x301x44mm (19”/1U)

Graag reacties en gebruikerservaringen...

Kan iemand mij trouwens het verschil in gebruik van de sub uitleggen? (split vs. parallel mode)

Vriendelijke groeten,

GNmixing
    En ja we hebben LJ + fingers... olé
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Over die versterker kan niemand een antwoord geven want die is er gewoon nog niet zoals je zelf al opmerkt.
    Tja die sub... klinkt heel goed en is heel krachtig MAAR ik vind dat de achterwand van deze kast nog iets te hard meetrilt wat dus tot rendementsverlies leidt (al is het rendement nog vele malen hoger als de Chinese troep die weer in overvloed op Frankfurt aanwezig was!). Nu ben ik misschien wat overdreven kritisch maar het is maar wat in mij opkwam toen ik ze aan het werk hoorde en zag. Ik heb dat aangekaart bij JB en daar zijn ze zich ervan bewust maar het is een overweging geweest tussen werkelijk een superstijve achterkant maar dan helaas een veel te groot gewicht en bijna niet meer handelbaar. Maar nogmaals: de klank is wel goed en het ding geeft power maar het kan misschien nog ietsiepietsie beter .
    Parallel en split mode: Parallel is zelfverklarend denk ik. Split: je stuurt beide woofers gewoon apart aan (voorbeeld 1 op elk kanaal van een versterker).
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• klaas2003
      • Jun 2008
      • 7

iemand ondertussen meer info ivm de synQ versterkers?

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Ze zijn nu wel al beschikbaar in ieder geval maar ik heb er nog geen binnen gehad.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Watt Xtra
          • Oct 2004
          • 1119

Originally posted by laserguy
          Ze zijn nu wel al beschikbaar in ieder geval maar ik heb er nog geen binnen gehad.

owja???

waardan?? Bij mij wordt toch echt gezegd niet eerder als 8 augustus.
          JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Mijn excuses... omdat ze in promotie stonden en de promotie officieel op 31/07 afloopt heb ik helaas ten onrechte geconcludeerd dat ze al op voorraad zouden zijn.
            Dat is dus helaas niet zo. Sorry voor de foute informatie en het is mijn fout.
            Ik heb dan maar gedaan wat ik wel had moeten doen en dat is de backorderlijst raadplegen... en daar staat 15/08 als verwachte datum.
            Nogmaals mijn excuses... ik ben mezelf even voorbij gelopen.

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

no problem....

was gewoon benieuwd waarom iemand anders ze alwel zou kunnen hebben terwijl ik maar moet wachten .

we zullen zeker volgende maand hier op terug komen.
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Watt Xtra
                • Oct 2004
                • 1119

bij deze kan ik melden dat de eerste amps zijn uitgeleverd.

hier een foto van mijn beide modellen.

worden de komende weken uitvoerig gebruikt en beoordeeld.
                Maar alleen het gewicht en de inbouwdiepte is al een vreugde opzich!!

Last edited by moderator; 10-09-08, 15:03.

Comment

• Stoney3K
                  • Sep 2007
                  • 1399

Originally posted by Watt Xtra
                  bij deze kan ik melden dat de eerste amps zijn uitgeleverd.

hier een foto van mijn beide modellen.

worden de komende weken uitvoerig gebruikt en beoordeeld.
                  Maar alleen het gewicht en de inbouwdiepte is al een vreugde opzich!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-OC34FPEQ.jpg
                  Klinkt heel interessant voor die prijs, die zou ik allebei graag eens willen horen. Het wordt straks immers tijd dat ik mijn oude Gemini eindbak eens vervang door een amp die iets meer vermogen kan draaien.
                  Last edited by moderator; 10-09-08, 15:03.
                  First make it work, then make it look pretty!

Comment

Working...