audio signaal splitsen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rick1993
    • Nov 2007
    • 209

audio signaal splitsen

Kun je het koptel. signaal van een mengpaneel meerdere malen splitsen (1 koptel. / 1 naar lichtmixer / 1 naar ???) of gaat de geluidskwaliteit dan erg verloren??

Rick
    licht dat licht mij wel
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Nee, dat kan gewoon, bijvoorbeeld met een minijack (of jack) splitkabeltje.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• jurjen_barel
      • Jun 2003
      • 3150

Kan je doen, maar als je te vaak afsplitst zal het inderdaad ten koste gaan van je signaalsterkte. Van 1 naar 3 splitsen zal nog wel overkomelijk zijn, daar niet van. Van 1 naar 20 wordt al een stuk minder fijn.

Comment

• Jan van Duren
        • May 2004
        • 204

Misschien is dit de oplossing

Behringer POWERPLAY PRO-8 HA8000 8-Channel High-Power Headphones Distribution Amplifier

gr

Jan

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Mensen, hou het even simpel a.u.b.... een hoofdtelefoonuitgang splitten naar 1 hoofdtelefoon en dan nog wat lichtsturingen e.d. gaat gewoon lekker passief (ingangsimpedantie van die sturingen zit op enkele kilo ohms, dat kan zo een hoofdtelefoonversterker van tegenwoordig echt wel aan)
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• StijnS
            • Sep 2006
            • 173

Ik vraag me af waarom je van de hoofdtelefoon uitgang naar je lichtpaneel wilt gaan? Als je een nummer aan het cue'n bent, gaan je lichten beginnen knipperen op een liedje dat de zaal nog niet hoort?

Comment

• DJ_matthias
              • Jun 2005
              • 620

Originally posted by StijnS
              Ik vraag me af waarom je van de hoofdtelefoon uitgang naar je lichtpaneel wilt gaan? Als je een nummer aan het cue'n bent, gaan je lichten beginnen knipperen op een liedje dat de zaal nog niet hoort?
              idd... kan je beter de REC out ofzo gaan splitsen... die gebruik je toch nergens anders voor!
              we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
              Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

Comment

• rick1993
                • Nov 2007
                • 209

sorry dat ik het vraag hoor, maar wat is een rec-uitgang? En hoe moet je die splitsen, zijn daar ook speciale kabeltjes / apparaten voor??

Rick
                licht dat licht mij wel

Comment

• StijnS
                  • Sep 2006
                  • 173

De rec-uitgang van je mengpaneel is een uitgang waar het zelfde signaal op staat als op je master, maar met een constant geluidsniveau. Normaal is dit bedoelt om je set te kunnen opnemen (daarom RECord...), maar dit wordt ook vaak gebruikt om lichten mee aan te sturen.
                  Tip: bekijk de achterkant van je mengpaneel eens, en check wat voor uitgangen er allemaal op zitten

Comment

• Whitefarmer
                    • Oct 2003
                    • 1244

Originally posted by rick1993
                    Kun je het koptel. signaal van een mengpaneel meerdere malen splitsen (1 koptel. / 1 naar lichtmixer / 1 naar ???) of gaat de geluidskwaliteit dan erg verloren??

Rick
                    Kun je even uitleggen WAT precies je bedoeling is, wat wil je ermee bereiken??

Ik dacht eerst dat je bedoelde naar een persoon splitten (lichtnicht), maar 'de rest' denkt dat je naar een apparaat wil splitten (licht controller).

Dus vertel even wat je wilt bereiken, dan kunnen we je vast wel verder helpen.

groeten John
                    Groeten John
                    ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                    Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• rick1993
                      • Nov 2007
                      • 209

ik bedoel: via de uitgang (REC uitgang, ben ik nu achter) kabel naar licht. Er is geen splitter nodig, ben ik nu achter.
                      licht dat licht mij wel

Comment

• JustME125
                        • Jun 2006
                        • 297

Dus die REC uitgang gaat als snelheidsindicatie fungeren voor je chaser die door je parren loopt?! Dan werkt het goed idd. Kunt anders ook een master2, aux of monitorgroepje doorsturen als je die over hebt! Dan moet je alleen wel opletten hoe hard je op de lichttafel mag insturen.

Mzzsl
                        Correct me if I'm wrong

Comment

Working...