ElectroVoice Force-i 25 met DAP RS-218B

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eddyt
    • Apr 2008
    • 8

ElectroVoice Force-i 25 met DAP RS-218B

Hallo,

Na mijn vorige thread over baskasten met de EV Force-i 25 heb ik lang rondgezocht en me door reviews/beoordelingen heen gelezen

Nu ben ik van plan mijn EV Force-i 25 speakers te combineren met een 2 tal DAP RS-218B

Ik heb nu 2 vragen

1. Zijn deze 2 merken met elkaar te combineren (en eventueel wat moet er afgesteld worden en hoe)

2. Nogmaals de ervaring van mensen met de DAP RS-218B

De specs van de beide speakers:

Force-i 25:
    Force i25 - Electrovoice
    DAP RS-218B:
    HIGHLITE online - RS-218B MKII

Alvast harstikke bedankt!
  • 4AC
    • Nov 2007
    • 1791

Ik denk niet dat de electrovoice de opgegeven 142db SPL van de Dap-Audio bij kan houden. Ik denk dat dan al snel het hoog te kort gaat komen.
    Maar goed, zoals ik zeg: ik DENK. Ervaring heb ik met beide speakers niet, maar ik bekijk het even met het logische verstand...

Misschien dat u even wilt vermelden wat de applicaties zijn waarvoor u de speakers gaat gebruiken? En wat het budget is? En minstens zo belangrijk: heeft u al een versterker, zo ja, welke? Of wilt u een andere versterker kopen?

uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• eddyt
      • Apr 2008
      • 8

Bedankt voor je reactie,

op dit moment is mijn budget max. 1800 euro voor 2 basboxen.

ik gebruik op dit moment een paladium P2000 verstreker maar deze ben ik van plan om te wisselen voor een SYNQ digit 3K6 en 2K2 met een Behringer Ultradrive DCX2496 crossover.

Een andere mogelijke optie die ik kan overwegen na jou advies is:

2x Force-I 25 extra aanschaffen plus 2x DAP RS218 en ipv de 2K2 nog een extra 3K6. Dit omdat ik de dap boxen nieuw kan krijgen voor totaal van 1000 euro.

Zal de midden/hoog in de vorm van dus totaal 4x force-i 25 voldoende zijn? (ook in combinatie met de versterkers)

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Als dit een set moet worden voor PA gebruik dan zit je met die 15"-ers niet zo goed in je mid. Als dit een stampset moet worden dan kun je gerust deze combinatie maken.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• eddyt
          • Apr 2008
          • 8

Originally posted by laserguy
          Als dit een set moet worden voor PA gebruik dan zit je met die 15"-ers niet zo goed in je mid. Als dit een stampset moet worden dan kun je gerust deze combinatie maken.
          De set word overwegend gebruikt voor club/electro muziek, bedankt iig voor je reactie!
          Maar voorwat die 15" betreft, is hetgeen wat je bedoelt puur omdat het 15" is voor mid? en dat dus minder moet zijn. Want bij de force I is 1 15" als mid ingesteld met de internal crossover.
          Last edited by eddyt; 14-05-08, 15:34.

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Dat is dan al beter te doen maar toch... een 15" is nou net toch wat te groot voor middentonen, een 12" kan dat al veel beter... al zweer ik bij een 5"-er (kan kippevelmid bezorgen .
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• Stoney3K
              • Sep 2007
              • 1399

Originally posted by laserguy
              Dat is dan al beter te doen maar toch... een 15" is nou net toch wat te groot voor middentonen, een 12" kan dat al veel beter... al zweer ik bij een 5"-er (kan kippevelmid bezorgen .
              15" is IMO een goeie compromis voor fullrange. Net iets te weinig als dedicated (sub) woofer, ook net iets te weinig als volledige mid/high. Als ik een sub/top setje zou kiezen zou ik per kant 12" plus 18" pakken (stampset) of eventueel dan voor 12"+15" sub gaan als je niet te veel bas wil hebben. En het beste mid krijg je inderdaad van 5" kastjes, twee per kant met een subje geeft leuke resultaten.
              First make it work, then make it look pretty!

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

Waar de vorige reacties dus op slaan is eigenlijk:
                Als je zou gaan voor én 2 toppen er bij met die dap bassen heb je een setje dat hard gaat maar in het mid in verhouding wat tekort komt.
                Koop die dap bassen en VERkoop je ev's, is mijn mening Als je er een beetje normaal mee om bent gegaan krijg je daar nog wel 750-800 euro voor, hoop ik toch.

Dan gebruik je die 800 euro die je overhoud uit je basboxen-budget ook weer voor andere toppen. Samen met het geld dat je krijg van je EV's heb je dan een bak geld voor een stel goede topboxen!

Oke, dit klinkt misschien allemaal wat verwarrend maar zo had ik het gedaan! Vooral omdat je die dapjes zo goedkoop kan krijgen lijkt me dat dan de beste keus.
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...