Ervaring Wharfedale LX-15 + LX-18B

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OMD
    • Oct 2007
    • 8

Ervaring Wharfedale LX-15 + LX-18B

Ik sta op het moment om deze set aan te schaffen:

2x Wharfedale LX-15
    4x (of 2x) Wharfedale LX-18B

2x Wharfedale MP1800 (1800watt bridged)

Ik heb uiteraard wat vooronderzoek gedaan en ben wezen luisteren bij een audioboer. Ik heb gekeken (geluisterd) tussen een Gladiator set en de Wharfedale set. Nou stonden de speakers van wharfedale zo een 10 meter uit elkaar maar tussen de luidsprekers in hoordde je totaal geen bas. Kwam je buiten 1 van de torens dan was de bas geweldig. Is dit een cold spot in deze ruimte of iets bekends van deze set.

De Gladiator set stond aan een andere wand opgesteld, geen goed vergelijk dus. Daar was de bas wel fenomenaal, vond alleen de topjes op full power iets te schel.

Mijn vraag is dus wat een beetje de ervaringen zijn met deze serie luidsprekers. Ik hoor het graag.
  • sntho0
    • Sep 2003
    • 196

Misschien niet helemaal antwoord op je vraag, maar toch kan ik je misschien een beetje helpen.
    Ikzelf heb 4x de Wharfedale EVP-X15. Deze gebruik ik bij 4 18" subs. Dit gaat als een speer! De LX serie heb ik nog nooit gehoord, maar gezien ze duurder zijn zullen ze (neem ik aan) niet minder zijn.

De MP1800 heb ik ook nooit gehoord, maar wel de MP2800. En die viel me zwaar tegen. Op het moment van het testen heb ik vergeleken met een Peavey PV?? en een Work WPP. Hierin zat een wereld van verschil. De MP produceerde weinig bas en dus niet vol van geluid. Dit kan misschien de reden zijn dat je bas miste. Tja, de Peavey en Work zijn ook meer dan 2x zo duur. Maar, dat hoor je ook! Dus, ik raad je aan zeker niet voor de MP2800 te gaan. Heb je het geld er voor, koop dan meer kwaliteit en anders voor hetzelfde geld een 2e handse.
    Last edited by sntho0; 04-06-08, 08:33.
    Don't take life too seriously -- you'll never get out of it alive.

Comment

Working...