Hoe vervoeren jullie je DMX bar met parren?

Collapse
X
Collapse
+ More Options
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ JPCK
    • Jan 2008
    • 25

Hoe vervoeren jullie je DMX bar met parren?

We hebben nu een setje parren en er komt er binnenkort nog eentje bij.

Nu, heb ik op internet gezocht naar een flightcase om alles in te doen zonder het allemaal uit elkaar te halen, maar tot nu toe heb ik alleen maar flightcases gezien voor par 56 short versie en ik heb de par 56 long versie.

Hoe lossen jullie dit op?

Ik hoor het graag

Groeten, Jan-Paul
  • Dirk Wijnen
    • Dec 2006
    • 189

Je kunt denk ik het beste dan een meatrack lassen.
    Dat is in principe gewoon een kar, met daarin wat buizen waar je DMX lat met de parretjes aanhangt zeg maar. Je ziet ze wel op internet staan, maar voor aardig wat centen. Als je handig bent, dan zou ik het zelf in elkaar lassen.
    Uiteindelijk komt alles goed! Vraag niet hoe, maar dat is de uitdaging ;-) En blijf lachen!

Comment

• party-drive-in
      • Feb 2008
      • 10

flightcase waar ze allebij inpassen (per 2 barren en met 4x par)
      je zet 2 planken dwars.
      deze monteer je ter hoogte van
      1e tussen de 1e en 2e par
      2e tussen de 3e en 4e par

hierin maak je 2 uitsparringen voor je barren

hoop dat dit je helpt zal nog even een link zoeken

Comment

• party-drive-in
        • Feb 2008
        • 10

dit is niet voor reclame maar kon zo snel even geen andere vinden maar het is wel een goede manier
        Marktplaats.nl > Flightcase: ideaal voor b.v. 2 x 4 parren of voor statieven, - Muziek en Instrumenten - Behuizingen en Koffers

sorry dat deze link in strijd is met de forumregels

Comment

• DJ JPCK
          • Jan 2008
          • 25

Party drive in: Heel erg bedankt party drive in !!

Dirk wijnen: Meatrack past niet in onze auto dus dat valt helaas af. We hebben een Jeep waar tot nu toe alles in past, we zijn nu opzoek naar flightcases voor de apparatuur want dan kan je stapelen en kan er nog meer in.

Alvast heel erg bedankt, ik hoor graag nog meer opties.

groeten Jan-Paul

Comment

• Leks
            • Oct 2007
            • 330

Ik vervoer parren het meesten in rack 2 * 4 T4 met 4 * 64 500w

maar dat gaat idd niet in een jeep passen :P

of een kist makkelijk is? ja voor par 64/56 shorts aan je bar wel.

maar om nou een kist te maken ( prefab ga je niet vinden denk ik) voor 4 * par 64/56 longnose...
            dat word een beste kist, en zo zwaar dat je ze beter los kan meenemen.

Kan je geen hoes laten maken? blijven ze netjes, en weegt amper wat, kan ook reclame op, is je hebt geen grote kisten die kwijt moet op lokatie.

Je hebt prachtig materiaal voor bv 19" softbags en dj tassen.
            ik kan je niet precies vertellen hoe het heet, maar het is het zelfde als de hoes van mn multitool ed ( geweven nylon oid ?)

en zo moeilijk zit zo'n hoes ook niet inelkaar lijkt me.
            2 naden, 1 dikke heavy duty rits, en 2* 2 banden om te tillen.

Leks
            Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• jens
              • Aug 2004
              • 1067

voor lange versie parren worden die kisten idd al snel groot en lomp....

maar een meetrack hoeven niet meteen 6 barren in...je ken ook een prima rack bouwen voor 2 stuks...

maar als ik 2 barren meneem dan neem ik ze gwoon los mee....meest hang ik ze aan de haken op aan de zeikant vd bus...en anders even een dekentje pakken waar ik ze op leg....ik zou eerst eens alles op je gemak inladen in je jeep en kijken hoeveel ruimte je over heb en daarmee iets gaan doen.

succes

Comment

• Upgrading your system
                • May 2003
                • 1684

Inderdaad, wij gooien ze vaak ook los in de bussen, maar ik kan je zeggen dat wanneer je dmx-barren gebruikt icm P64 ze het wel zwaar te verduren hebben.

wij gaan hier ook meatrackjes maken voor 2 4barren. de grote racks zijn vaak te groot voor kleinere klussen, maar zonder vindt ik het ook niets.
                kisten voor Par 64 vindt ik te lomp worden, voor par 56 hebben we zo nog wel gehad.
                Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4524

ik snap niet dat mensen meatracks te lomp vinden en wel kisten gebruiken.

Een meatrack is toch per definitie dezelfde buitenafmeting als een kist? (of kleiner) En daarbij ook lichter.

en stapelen kan toch ook op een meatrack-je voor twee fourbarร‚ยดs?
                  lekker belangrijk!

Comment

• DJ nn
                    • Jun 2006
                    • 489

Originally posted by showband
                    en stapelen kan toch ook op een meatrack-je voor twee fourbarร‚ยดs?
                    Je kan op een kistje ook kleinere dingetjes leggen en je kan ze tippen als je wil...
                    En je kan er desnoods nog filtertjes/rservelampen/... bij in gooien.

Snap wel dat mensen voor een kist kiezen ipv meatrack, maar een meatrack slecht vinden is ook wat gezever vind ik persoonlijk.

grtzz DJ nn
                    ... the sound of silence...

Comment

• Upgrading your system
                      • May 2003
                      • 1684

Meatracks zijn kleiner, lichter en handzamer. bovendien zijn ze ook nog eens goedkoper.
                      filters horen in een filterkist en reserve lampen ed. snap ik niet dat je ze er zo bijgooit.
                      bovendien hebben wij hier meatracks welke je uit elkaar klikt zodat je het geheel aan 2 delen en 4 losse tussenpaaltjes kan wegzetten. heel handig wanneer je ze even niet nodig hebt of 20 van die dingen op een klus hebt staan en ze slecht kwijt kan.
                      doe mij maar meatracks.
                      Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• MEEO Licht en Geluid
                        • Nov 2005
                        • 950

Daar komt bij vind ik dat je in bijvoorbeeld theaters, je meatracks ook nog makkelijk als ballettoren kan gebruiken!
                        (Of zoals Flashlight ze toepaste op PinkPop)
                        MEEO Audio Licht Rigging,
                        Mark van der Werff
                        Groningen

Comment

• DJ nn
                          • Jun 2006
                          • 489

Originally posted by Upgrading your system
                          Meatracks zijn kleiner, lichter en handzamer. bovendien zijn ze ook nog eens goedkoper.
                          filters horen in een filterkist en reserve lampen ed. snap ik niet dat je ze er zo bijgooit.
                          bovendien hebben wij hier meatracks welke je uit elkaar klikt zodat je het geheel aan 2 delen en 4 losse tussenpaaltjes kan wegzetten. heel handig wanneer je ze even niet nodig hebt of 20 van die dingen op een klus hebt staan en ze slecht kwijt kan.
                          doe mij maar meatracks.
                          Een filterkistje voor een drive-in?
                          Denk dat er weinige drive-in's zijn die voor 2x 4 parren een echte filtermap hebben...
                          Meestal de standaard lee-set met rood/oranje/geel/groen/blauw.

Mijn mening is:
                          2 tot 4 barretjes ? --> Kistje
                          4 tot 6 barretjes ? --> Kist of meatrack
                          meer dan 4 ? --> Meatrack

(en bij 1 fourbarretje dan? eerst een 2de kopen )

Zal ook wel een principekwestie/persoonlijke smaak zijn denk ik.

grtzz DJ nn
                          ... the sound of silence...

Comment

• Smit-PA
                            • Oct 2006
                            • 63

heb ze voor in de aanhanger hangen, heb geen t4 dan, maar toch.
                            Heb gewoon alu koker 40/70.
                            Maar in de bouw hebben ze die stalle beugels voor balkhoud te monteren.
                            Die heb ik aan de zijwant van de aanhanger zitten, dus dan hangen ze netjes.
                            zware kisten er onder en parren er boven hangen.
                            Geluid is een levenswijze.
                            Wie niet horen wil moet, maar voelen.

Comment

• Upgrading your system
                              • May 2003
                              • 1684

Tsjah, daar heb je me.. Wij hebben standaard filterkisten, maar kan me voorstellend dat niet iedereen en zeker niet bij zo weinig parren dit gebruikt.

Mijn grootste probleem met kisten bij P64 blijft het formaat van de kist.
                              een par is met beugel om en nabij de 40 a 50 cm hoog denk ik. vervolgens de bar a 7 cm en de G-clamp de erop zit. dit betekend een kist van tussen 60 en 70 cm hoog.
                              een dmx-bar is snel 120 cm lang en neemt een breedte in van 25 a 30 cm.

dit betekend een kist van (L/B/h) 125 x 32 x 75
                              dat is best een massief blok voor 2 parrenbarretjes. Nu worden in een meatrack de parren niet kleiner, maar je kan wel zaken er langs schuiven en eventueel bijhangen of doorsteken. Ervaring heeft mij laten zien dat een meatrack van hetzelfde formaat als een kist minder ruimte inneemt omdat je de loze ruimte in een meatrack nog net even kan gebruiken als een statiefpoot in de bak wat dikker is of iets dergelijks.

Comment

Working...