Flightcase`s schoonmaken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

Flightcase`s schoonmaken

Hallo,

Ik krijg mijn discomeubel, dat uit flightcase`s bestaat maar niet schoon. Altijd vettige vingers er op. Ik heb het geprobeert met ontvetter, water+azijn, glassex, een of ander wax-shine enz. Bij ontvetter, zijn de vingers wel weg maar je krijgt naa een paar uurtjes hele vieze grote strepen. Bij wax-shine lukt het ook al niet.

Wat gebruiken jullie hiervoor? Om die lelijke strepen+vingers weg te krijgen?
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

Originally posted by jaksev
    Hallo,

Ik krijg mijn discomeubel, dat uit flightcase`s bestaat maar niet schoon. Altijd vettige vingers er op. Ik heb het geprobeert met ontvetter, water+azijn, glassex, een of ander wax-shine enz. Bij ontvetter, zijn de vingers wel weg maar je krijgt naa een paar uurtjes hele vieze grote strepen. Bij wax-shine lukt het ook al niet.

Wat gebruiken jullie hiervoor? Om die lelijke strepen+vingers weg te krijgen?
    Ik zal je eerlijk zeggen dat ik ze wel eens schoon maak met "cillit bang" werkte bij mij uitstekend. en om oude stickers e.d. te verweideren gebruikte ik lampen olie. werken ook prima, direct alle plakzooi weg. Want je ook kunt proberen is om de autowas van de valvoline te gebruiken. hiermee kreeg een vriend van me hele nasty vlekken en krassen van zijn flightcase af....
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• esound
      • Oct 2004
      • 193

multifoam gebruiken werkt ook goed

Comment

• sanderr25
        • May 2008
        • 26

uniclean werkt ook erg goed

Comment

• BlackLight_Frank
          • Feb 2004
          • 143

Na het schoonmaken met een sopje met groene beer schoonmaakspul, inspuiten met vasalinespray en goed uitpoetsen met een oude doek.
          Lijken ze weer een tijd lang als nieuw.

Frank
          Gewoon een uit de hand gelopen hobby, verder niets geen bijzonders.

Comment

• Smit-PA
            • Oct 2006
            • 63

of gewoon even door de wasstraat

Maar goed heb bij een baas gewerkt waar de kisten net spiegels waren en zelfs de grassen er uit moesten.

Krassen: gewoon zwarte benzine stift er op en even met een doek na.

overige schoonmaken: Producten van Inotec. eerst de gele bus, een of ander schuim, en dan de rode, soort van cockpit-spray (nadeel het is net een palling)
            Sorry maar te lang geleden om al die hightec namen te onthouden.

Persoonlijk ben meer van de condens die het werk doed
            Geluid is een levenswijze.
            Wie niet horen wil moet, maar voelen.

Comment

• dj-wojcik
              • Jul 2008
              • 911

Originally posted by Smit-PA
              gewoon zwarte benzine stift er op en even met een doek na.
              wat is dat.... de "gewone zwarte benzine stift"?

[edit] oooow een watervaste stift:P [edit]
              Last edited by dj-wojcik; 06-08-08, 00:15. Reason: stupid.... i know
              [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
              [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Smit-PA
                • Oct 2006
                • 63

Ja, eigenlijkt teken je gewoon de houd kleuren weer zwart. Dit werkt echt goed. tuurlijk zal er niet een nieuwe toplaag opkomen. Maar voor het oog is het weer netjes
                Geluid is een levenswijze.
                Wie niet horen wil moet, maar voelen.

Comment

• ralph
                  Banned
                  • Aug 2000
                  • 2649

Des te agressiever het schoonmaakmiddel, des te doffer het resultaat wanneer de kistjes weer droog zijn is mijn ervaring.
                  Simpel schoonmaak soppie, ff de slotjes en scharnieren weer met multimeuk insprayen en hobbelen met die kisten!

Comment

Working...