Denon S35000 raakt cue-point kwijt bij hoog volume

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sussudio
    • May 2001
    • 534

Denon S35000 raakt cue-point kwijt bij hoog volume

Wij draaien inmiddels een maand of 8 met 2 x Denon S3500. Echt super-cd spelers, alleen irriteren wij ons steeds meer aan het volgende probleem:

Bij hoog volume, lees: "vette bas", raken deze spelers hun cue-point kwijt. Oorzaak is de erg gevoelige platter en het ontbreken van een soort van cue-lock optie. Zodra de platter maar een heel klein beetje beweegt, bijv door bas-vibraties of doordat iemand tegen je tafel stoot, denkt de speler dat je een nieuw cue-point wilt zetten.

Ik heb dit probleem aangegeven bij de importeur en ook bij Denon USA. Het implementeren van een cue-lock optie in de software is natuurlijk vrij eenvoudig. Maar hun standpunt is: we cannot control the sound environment and no further updates are scheduled for this player.

Zie ook: Denon DJ Forums • View topic - Cue & Start Problems

Het komt er eigenlijk op neer dat je deze spelers compleet moet isoleren van vibraties. Lijkt erop dat ze voornamelijk geschikt zijn voor spelen op je slaapkamer, maar totaal niet voor on-the-road gebruik.

Wie kent het probleem en wat zijn de mogelijke oplossingen ?

Wij overwegen om maar weer terug te gaan naar Pioneer. CDJ-1000 ofzo.
    Drive-in Discoshow Sussudio
    Raad onze URL en win een blik op ons fotoboek.
  • sussudio
    • May 2001
    • 534

Ter verduidelijking een filmpje: YouTube - Denon S3500 Cue-problem at high volume

Comment

• AllroundRoLo
      • Jan 2006
      • 52

Is het probleem bij beide spelers of maar bij 1???

Goede straat steen eronder leggen of misschien free-floats gebruiken.

Andere optie is misschien verkopen en andere spelers nemen.

Succes

Comment

• sussudio
        • May 2001
        • 534

Beide exact hetzelfde probleem. Bovendien ben ik niet de enige bij wie dit speelt (zie postings op DenonDjForum). Exact hetzelfde probleem schijnt overigens ook bij de nieuwe Denon HS5500.

In 1 van de threads daarover biedt Denon nu aan om zo'n cue-lock optie te implementeren zoals ik voorstelde. Maar voor de S3500 willen ze dit dus niet.

Freefloats en straatstenen lijken mij een belachelijke low-tech oplossing voor zo'n high-tech product. Ik was niet van plan terug te gaan naar de tijd van de platenspelers ...

Comment

• Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

Originally posted by sussudio
          Beide exact hetzelfde probleem. Bovendien ben ik niet de enige bij wie dit speelt (zie postings op DenonDjForum). Exact hetzelfde probleem schijnt overigens ook bij de nieuwe Denon HS5500.

In 1 van de threads daarover biedt Denon nu aan om zo'n cue-lock optie te implementeren zoals ik voorstelde. Maar voor de S3500 willen ze dit dus niet.

Freefloats en straatstenen lijken mij een belachelijke low-tech oplossing voor zo'n high-tech product. Ik was niet van plan terug te gaan naar de tijd van de platenspelers ...
          Als het puur het bewegen van de platter is, dan heb je inderdaad een 'platenspeler' achtig probleem te pakken. Wat je zou kunnen proberen is (als je toch alleen drive-in werk draait en niet scratcht) de platter iets meer wrijving te kunnen geven op de as, zodat ie minder licht loopt. Maar uiteraard moet je daar wel je S3500 voor openschroeven, wat je dus je garantie zal kosten. De modificatie zelf lijkt me overigens niet zo moeilijk, het hoeft niet veel meer te zijn dan een rubbertje of stukje Gaffa op de bovenplaat waar de platter normaal op rust.
          First make it work, then make it look pretty!

Comment

• sussudio
            • May 2001
            • 534

Originally posted by Stoney3K
            Wat je zou kunnen proberen is de platter iets meer wrijving te kunnen geven op de as, zodat ie minder licht loopt.
            Je vergeet even dat deze spelers motoraangedreven platters hebben. Denk dat dat motortje de extra wrijving niet fijn gaat vinden.

Comment

Working...