Vibe vs. sm3

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djbbe
    • Jun 2005
    • 54

Vibe vs. sm3

Ik heb nu vibe 30 met daaronder paladium 1200 versterker .

Deze zijn al enkele jaartjes oud . en ben stilaan toe aan een nieuw geluidssysteem.
    Nu was ik aan het denken aan een soundmate 3 .
    Maar mijn vraag is ga ik er op vooruit als ik een sm3 aanschaf ? (geluidtechnisch gezien dan).
    Want het probleem bij de vibe's is dat ze te laag zijn als ik ze op de grond plaats .
    En ze geven niet het volledige spectrum van, geluid weer (er ontbreekt vooral hoog-mid) .
    Ik heb ze al gehoord .
    Ik doe enkel feesten . dus dan is dit kwa volume een goed setje (lees : moet niet harder")
    Wat denken jullie ?
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

Hoog mid ontbreekt er niet hoor op de Vibe 30. Het is eerder het echte mid dat ontbreekt (mid-mid) doordat de 15" woofer het niet trekt tot waar de tweeter het overneemt.
    Een Vibe 30 set kan meer "beuken" dan een SM3.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• djbbe
      • Jun 2005
      • 54

dus als ik het goed begrijp , geeft de vibe-30 meer laag .
      de sm3 geeft dan een breder spectrum maar Beukt minder.
      Wat ik persoonlijk voor feesten wel nodig heb .

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Neen ook dat niet
        In de Vibe 30 zijn de 2 15"-ers nu niet echt berekend op zeer diepe bas (en dus lekkere warme klank). Hierdoor is de bas niet zo warm maar beukt hij wel.
        Bij de SM3 zijn de 15"-ers meer bedoeld als sub waardoor zij lager gaan en dus warmer en voller klinken. De SM3 heeft dan idd wel ook een breder spectrum aan de laagkant én het mid is beter omdat een 12"-er nu toch net wat hoger kan tot de tweeter het overneemt; zo is je "gat" in het middengebied veel kleiner en klinkt je geluid helderder, sprankelender en is je stereobeeld breder en opener. Het zit zo niet allemaal op elkaar.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• djbbe
          • Jun 2005
          • 54

bedankt voor je uitgebreide reactie .
          Hier ben ik wat mee .
          Het zal dan waarschijnlijk de sm3 worden .
          mvg,
          Evert

Comment

• stompinne
            • Apr 2005
            • 91

Originally posted by djbbe
            Ik heb nu vibe 30 met daaronder paladium 1200 versterker .

Deze zijn al enkele jaartjes oud . en ben stilaan toe aan een nieuw geluidssysteem.
            Nu was ik aan het denken aan een soundmate 3 .
            Maar mijn vraag is ga ik er op vooruit als ik een sm3 aanschaf ? (geluidtechnisch gezien dan).
            Want het probleem bij de vibe's is dat ze te laag zijn als ik ze op de grond plaats .
            En ze geven niet het volledige spectrum van, geluid weer (er ontbreekt vooral hoog-mid) .
            Ik heb ze al gehoord .
            Ik doe enkel feesten . dus dan is dit kwa volume een goed setje (lees : moet niet harder")
            Wat denken jullie ?
            Ik gebruik ook een vibe30-set...maar steeds met een
            jb SE-100, klinken zeer mooi met dit
            Beglec.com -Producten | &nbsp JB Systems - SE100
            Een héél ander geluid voor slechts enkele euro's, is eigenlijk een equaliser met draaiknoppen, maar 10xbeter en vlugger.

Comment

• Rolandino
              • Mar 2007
              • 1451

Je kan er ook 2 VIBE18S ( 318,00 ) kopen en eronder zetten versterkertje erbij en je hebt een goede setrup je kan natuurlijk ook 2 subs onder de vibe30 zetten !

Je kunt de vibe30 niet vergelijken met een SOUNDMATE3 set ik bedoel een fullrange kast kan je niet vergelijken met 2x 15` suns en enkel 12` top per kant wat aktief wordt versterkt.

Ik denk met die Vibe18S eronder ben je goedkoper uit SM3 set kost 3350,00.

2x subs kost 636,00 versterker PE2400 Synq kost 575,00 x/overtje kost 68,00
              EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...