Alles over muziek op (carnaval) wagens

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • theo
    • Nov 2001
    • 503

mp3

gewoon een mp3 speler draait wel 15 uur lang en met een beetje geheugen kan je erg veel nummers kwijt.

Comment

• Whitefarmer
      • Oct 2003
      • 1244

in het newbie gedeelte:

groeten John
      Groeten John
      ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
      Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• jannick33
        • Jan 2009
        • 2

welk mengpaneel

hee wij hebbe voor cv wage ff een klein muziek setje:
        3x versterkers 1500 1000 en 500 watt
        maar nu doen we muziek van laptop af maar nu moete we denk ik dus een mengpaneel aanschaffen, dit geeft wel beter geluid denk ik en altijd zelfde voltage aan de uitgang. maar nu het volgende want wij hebbe dit jaar al goed geinvesteerd maar niet aan een mengpaneel gedacht, dat wat kunnen wij nu het beste doen, ons budget is ongeveer van 30 tot 60 a 70 euro

Comment

• wsx
          • Feb 2007
          • 6

Originally posted by moderator
          In deze korte periode weet je prima wat je niet wil, terwijl dat toch echt de meest betrouwbare en goedkoopste oplossingen zijn, ipodje met een kaneltje mini jack naar RCA wil trouwens ook prima voldoen, geen dockingstation voor nodig.

Wellicht de moeite van het overwegen waard om iets langer over geboden oplossingen na te denken alvorens deze te verwerpen met nogal brakke argumenten.

Aanvullend: een heleboel telefoons draaien op windows mobile, prima mp3 spelers!

Alvast Alaaf en de prut!
          Wanneer mensen hun persoonlijke spullen niet willen uitlenen zoals ik al zei. Dan is dat zeer zeker geen brak argument.

Ik voorzie het geluid en aangezien ik voor de rest totaal geen gebruik zal maken van een ipod vind ik het nutteloos om zo'n apparaat te kopen voor 2 optochten.

Vind dat er behoorlijk brak door jou op gereageerd word. Omdat jij van mening bent dat een ipod de oplossing is wil nog niet zeggen dat deze oplossing in onze situatie mogelijk is.

Er komt nog eens bij namelijk dat wanneer ik een mix maak met mixmeister(softwareprogramma) deze de nummers wel opdeelt, brand ik dit op een cd dan kan ik ervoor kiezen om de pauzes ertussen uit te laten. Ik heb deze mix op een simpele mp3 speler gezet met als gevolg dat er iedere keer pauzes tussen de nummers kwamen dat is iets wat absoluut niet acceptabel is op een wagen waar iedereen staat te springen.

Er een 1 lange mix van maken is ook geen optie want er zijn weleens momenten wanneer er geskipt moet worden.

Comment

• DJ-Jan
            • Jun 2008
            • 327

Originally posted by wsx
            Wanneer mensen hun persoonlijke spullen niet willen uitlenen zoals ik al zei. Dan is dat zeer zeker geen brak argument.

Ik voorzie het geluid en aangezien ik voor de rest totaal geen gebruik zal maken van een ipod vind ik het nutteloos om zo'n apparaat te kopen voor 2 optochten.

Vind dat er behoorlijk brak door jou op gereageerd word. Omdat jij van mening bent dat een ipod de oplossing is wil nog niet zeggen dat deze oplossing in onze situatie mogelijk is.

Er komt nog eens bij namelijk dat wanneer ik een mix maak met mixmeister(softwareprogramma) deze de nummers wel opdeelt, brand ik dit op een cd dan kan ik ervoor kiezen om de pauzes ertussen uit te laten. Ik heb deze mix op een simpele mp3 speler gezet met als gevolg dat er iedere keer pauzes tussen de nummers kwamen dat is iets wat absoluut niet acceptabel is op een wagen waar iedereen staat te springen.

Er een 1 lange mix van maken is ook geen optie want er zijn weleens momenten wanneer er geskipt moet worden.

Dit kan allemaal met Itunes opgelost worden
            Event-Light

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

Prima dat je een andere mening bent toegedaan, ik ben alleen nog geen betere suggesties tegengekomen...
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Whitefarmer
                • Oct 2003
                • 1244

[quote=wsx;496975]Ik voorzie het geluid en aangezien ik voor de rest totaal geen gebruik zal maken van een ipod vind ik het nutteloos om zo'n apparaat te kopen voor 2 optochten.[quote]

Inderdaad, JIJ voorziet het geluid, als anderen GEEN persoonlijke audio uit willen lenen, lijkt het me dat het geen vriendenclub is van je maar een zakelijk/commerciele verhouding.
                Dit zal dus waarschijnlijk ook betekenen dat je er geld voor krijgt!

Dus OF huur bij een collega iets (een ipod ofzo) of toch maar gewoon zelf een 'nieuwe' disc-man kopen dan! (dingen kosten links en rechts in de uitverkoop een tientje.

VEEL goedkoper zal het je niet gaan lukken!

Succes groeten John
                Groeten John
                ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Beckers Entertainment
                  • Dec 2008
                  • 650

En een notebook is echt geen optie? Het simpelste dat er is (als je er al een hebt). En jij zegt dat je een risico loopt, maar dat moet je gewoon verkleinen. Klap hem dicht en leg hem in een of andere curver-box met een opening voor je kabels. Ik werk al 2 jaar, 5 dagen lang met mijn notebook op een carnavalswagen. Gewoon in de openlucht op 3 meter hoogte... En ik heb nog nooit problemen gehad.

Mischien dat je er iets aan hebt gehad

Groeten Jasper

PS. Hebben jullie ook van die stomme regels omtrent het max. aantal dB? 98 is weinig.. :P
                  Last edited by Beckers Entertainment; 21-01-09, 10:51.
                  Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• SPS
                    • Mar 2004
                    • 1662

Originally posted by Beckers Entertainment
                    PS. Hebben jullie ook van die stomme regels omtrent het max. aantal dB? 98 is weinig.. :P
                    Als je doof bent wel ja..
                    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• dj-wojcik
                      • Jul 2008
                      • 911

Originally posted by Beckers Entertainment
                      En een notebook is echt geen optie? Het simpelste dat er is (als je er al een hebt). En jij zegt dat je een risico loopt, maar dat moet je gewoon verkleinen. Klap hem dicht en leg hem in een of andere curver-box met een opening voor je kabels. Ik werk al 2 jaar, 5 dagen lang met mijn notebook op een carnavalswagen. Gewoon in de openlucht op 3 meter hoogte... En ik heb nog nooit problemen gehad.

Mischien dat je er iets aan hebt gehad

Groeten Jasper

groot gelijk jasper. Wij doen precies het zelfde. Wij maken ook gewoon gebruik van een laptop met extrene HD. Wel letten we goed op op welke plaats deze komt te liggen. Want stel, je krijgt slecht weer, dat je wel een beetje beschut zit.

daarbij een zo klein en verrot HQpower mengpaneeltje. Want tja. ze willen wel wat van kwaliteit. Maar het boeit ze ook weer niet of de daar staat met een dateq. Zo hoef ik ook niet bang te zijn als het kapot gaat.

versterkerkist met paar metertjes kabel. en misschien nog een plastic hoes die ik nog bij de speaker heb gekregen toen de speaker nog in de doos zat. Altijd bewaard. En altijd handig als je open en bloot buiten staat met slecht weer.

Werkt allemaal prima. Het hoeft niet een complete openlucht concert te worden.

en wat betreft die 98 dB, wie houd zich daar nou weer aan?
                      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• jannick33
                        • Jan 2009
                        • 2

Originally posted by jannick33
                        maar nu doen we muziek van laptop af maar nu moete we denk ik dus een mengpaneel aanschaffen, dit geeft wel beter geluid denk ik en altijd zelfde voltage aan de uitgang. maar nu het volgende want wij hebbe dit jaar al goed geinvesteerd maar niet aan een mengpaneel gedacht, dat wat kunnen wij nu het beste doen, ons budget is ongeveer van 30 tot 60 a 70 euro
                        maa kan iemand me hier nog mee helpe?

Comment

• Beckers Entertainment
                          • Dec 2008
                          • 650

Als ik met pijn aan mijn ogen je verhaaltje lees, begrijp ik dat jullie op zoek zijn naar een mengpaneel? Het budget is 30-60 euro?
                          Wat wil je ermee gaan doen? Echt mixen? Of hoeft het maar tussen de laptop en de versterkers in te zitten? Wat meer informatie over het doel zou fijn zijn. Misschien kun je ook vermelden wat je voor speakers hebt. Want voor Behringer speakers hoef je geen duur mengpaneel te gebruiken, dat word toch niets meer.. *MENING* =P

Groeten Jasper

PS. let op typfouten en logische zinnen.
                          Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• SoundOfSilence
                            • Mar 2007
                            • 766

Originally posted by jannick33
                            maa kan iemand me hier nog mee helpe?

Tuurlijk...

Originally Posted by jannick33

Even kijken:

Gegevens, 3 versterkers met hun (RMS?) vermogen.
                            Probleem: K.t geluid (aanname)
                            Middelen: 0 - 60 euro

Mengpaneel is om te mengen (MENGpaneel), niet om je geluid te verbeteren.

Oplossing: Zorgen dat je bron (laptop) beter klinkt (lees: muziek in betere kwaliteit downloaden dan wel een fatsoenlijke geluidskaart erin). Kost minder dan 60 euro.

Probleem: Wisselend voltage aan de uitgang.
                            Wees blij... DC klinkt heel kut (sorry... grapje )

Oplossing: Muziek op laptop even hard opnemen óf investeren in een zogeaamde compressor (een doos die je plat-gedrukte geluid nog platter drukt. Gevolg: nog slechter klinkend geluid). Budget: Ontoereikend

Conclusie: Zorg dat je MP3-tjes fatsoenlijk zijn en geef die 70 euro uit aan bier en geniet van carnaval.
                            It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• SoundOfSilence
                              • Mar 2007
                              • 766

Ja jongetjes, weer over het topic?

Notebook dan wel Numark/denon MP3-oplossingen werken top als iemand live wil mixen.
                              Ipod of welke wilekeurige MP3-spelers (inclusief hierboven genoemde dingen) doen het ook prima, zolang je maar zorgt dat alles gevoed is.

Persoonlijk heb ik een lange MP3 (320 kbps) op CD gezet en een DVD speler op de kar (met een behoorlijke buffer). Als backup hangt een 3.5 mm kabeltje klaar voor een flut MP3 spelert (zelfde mix, maar dan 128k).

Carnaval is dan ook niet mijn ding, meer iets wat ik er voor de lol (of het bier) bijdoe.
                              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• dj-wojcik
                                • Jul 2008
                                • 911

Originally posted by SoundOfSilence
                                Carnaval is dan ook niet mijn ding, meer iets wat ik er voor de lol (of het bier) bijdoe.
                                nog iets ja, de lol, hoe zit het daar mee. Drinken jullie tijdens performance met carnaval? (vraagje voor de brabanders en limburgers onder ons) want ik ben van mening dat de "hoge hollanders" raar staan te kijken als ze zien hoe groots wij carnaval aanpakken.

sorry als ik iemand kwets maar is niet de bedoeling
                                Last edited by dj-wojcik; 21-01-09, 23:15.
                                [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

Working...