Alles over muziek op (carnaval) wagens

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

en liever een diversity setje dan een enkele antenne set, tuurlijk een in ear setje kan prima, maar je kans op dropouts worden wel groter dus de audio kan dan uitvallen, als je een diversity setje gebruikt (sennheiser beltpack zender en slootje ew ontvangers) dan reduceer je je uitval.

wat ik nog als vraag had, de carnavals wagens... rijden die echt in een kringetje bij elkaar of achter elkaar (ik ben bij carnaval alleen wagens gewend die achter elkaar rijden)
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• LJmalcolm

ik weet niet wat je budget is, maar met een Sennheiser SR 3254 als master en per wagen een Sennheiser EK 3253 moet je toch wel wat goeds kunnen maken.

True diversity en stereo, uit de betere serie van Sennheiser moet goedkomen toch

Comment

• Outline
        • Feb 2006
        • 1434

Er is zoiets als het oversimplificeren van een probleem en ik denk dat we nu aardig die kant op gaan...

Diversity ontvangers op een beltpack-zender haalt veel minder uit dan een IEM-set. Waarom? Omdat een IEM-set met meer vermogen werkt dan een Beltpack-zender. Juist om drop-outs te voorkomen. Dus mijn mening is dat je daar (met een goed hoog geplaatste antenne) veel verder mee gaat komen. Die hoog geplaatste, fatsoenlijke, goed afstralende antenne heb je namelijk niet op een Beltpack zender....

Comment

• DaLex2
          • Oct 2007
          • 45

Bedankt voor de info het is volkomen duidelijk,

Nee de carnavalswagens staan stil in een kring en zorgen voor een dance area.

Het budget is groot genoeg dus ik denk dat het wel goed komt.
          Waarom geld uitgeven D(R)AP is toch net zo goed....

Comment

• wsx
            • Feb 2007
            • 6

Afspeelbron voor op een Carnavalswagen.

Na een aantal jaren met Discmans gewerkt te hebben ben ik nu eventueel opzoek naar een andere oplossing/afspeelbron aangezien de discmans zo langzamerhand hun beste tijd hebben gehad.

Nou ben ik al eens aan het kijken geweest naar bv. een MP3 speler maar er zijn wel een paar vereisten;

1. Moet werken via netstroom dus niet zoals de meeste MP3spelers op batterijen.

2. Moet tegen trillen en schokken kunnen.

3. makkelijk te bedienen.

4. aan te sluiten op een mixer.

Ik hoop dat iemand met een mooi idee komt. Qua kosten graag laag omdat je natuurlijk maar 3 dagen per jaar op zo'n wagen staat.

Laptop heb ik ook al aan gedacht alleen dat vertrouw ik niet helemaal op een carnavalswagen.

Alvast bedankt voor het meedenken.
            Last edited by wsx; 12-01-09, 16:25. Reason: typo

Comment

• Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

ik heb vorig jaar de Numark D2 director gebruikt, en dat ging perfect.
              Niet dat ik met mijn Denons DN-s3500 wel problemen had, maar dit werkte toch lekkerder (niet met losse CD'tjes zitten te klooien).

Als je niet hoeft te 'draaien' /mixen, werkt een MD-speler ook goed.

groeten John
              Groeten John
              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

2 Ipods op een dubbel-dock....
                werkt op stroom en interne batteij, en kan tijdens het bijladen gewoon gebruikt worden. Geen gedoe, dus.

Comment

• wsx
                  • Feb 2007
                  • 6

Originally posted by Whitefarmer
                  ik heb vorig jaar de Numark D2 director gebruikt, en dat ging perfect.
                  Niet dat ik met mijn Denons DN-s3500 wel problemen had, maar dit werkte toch lekkerder (niet met losse CD'tjes zitten te klooien).

Als je niet hoeft te 'draaien' /mixen, werkt een MD-speler ook goed.

groeten John
                  Originally posted by MacGyverSounds
                  2 Ipods op een dubbel-dock....
                  werkt op stroom en interne batteij, en kan tijdens het bijladen gewoon gebruikt worden. Geen gedoe, dus.
                  Dank jullie wel voor de reacties, alleen zijn beide oplossingen niet echt goedkoop in vergelijking met een discman van max. € 50,-

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

In je vriendenkring heb je meer mensen met een iPod dan met een discman, wedden?!

Onderwerp samengevoegd met reeds lopende carnaval(wagen) onderwerp.
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• wsx
                      • Feb 2007
                      • 6

Originally posted by moderator
                      In je vriendenkring heb je meer mensen met een iPod dan met een discman, wedden?!

Onderwerp samengevoegd met reeds lopende carnaval(wagen) onderwerp.

Helaas heb niemand met een dockingstation en bovendien is er niemand die zijn of haar ipod hiervoor wilt uitlenen. Bovendien ben ik zelf ook geen voorstander van lenen.

Dus waarvoor wil je wedden?!

Comment

• moderator
                        Moderator
                        • Apr 2001
                        • 5950

In deze korte periode weet je prima wat je niet wil, terwijl dat toch echt de meest betrouwbare en goedkoopste oplossingen zijn, ipodje met een kaneltje mini jack naar RCA wil trouwens ook prima voldoen, geen dockingstation voor nodig.

Wellicht de moeite van het overwegen waard om iets langer over geboden oplossingen na te denken alvorens deze te verwerpen met nogal brakke argumenten.

Aanvullend: een heleboel telefoons draaien op windows mobile, prima mp3 spelers!

Alvast Alaaf en de prut!

Comment

• dj-wojcik
                          • Jul 2008
                          • 911

Originally posted by wsx
                          Dank jullie wel voor de reacties, alleen zijn beide oplossingen niet echt goedkoop in vergelijking met een discman van max. € 50,-
                          en als je dan persé een discman wilt gebruiken. zorg dan wel dat hij goede anti-shock functie heeft. is nogal naar als je carnavalskrakers overslaan. dit heb je niet met een aaipod

Aanvullend: een heleboel telefoons draaien op windows mobile, prima mp3 spelers!
                          ik zal je zeggen, als je een telefoon met windows mobile hebt. en daar een uurtje of 2/3 je mp3 van hebt op staan gaat hij je zo hangen. beetje het kwaaltje van Windows op je mobiel. is nogal traag. en als het al wat moeilijkere opgave zijn dan hangt hij je ook zo. Daarnaast trekt het je batterij nog veel meer leeg.

daarom zou ik gewoon zeggen indd aaipotje. werkt het makkelijkste. en gaan dan nog wel het langste mee denk ik. mits je te lui bent om van te voren even goed op teladen.

en anders heb je nog altijd de oplossing om gewoon een notebook te gebuiken.

alvast ALAAF mit de brook aaf!!
                          Last edited by dj-wojcik; 14-01-09, 15:10.
                          [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

Helemaal eens hoor, dat ipodje het handigst is.
                            Maar in 2009 gaan pielen met een discman is wat mij betreft hetzelfde als meerijden in de optocht met paard en wagen terwijl de rest met een trekker-oplegger rondrijdt.

Een discman: 70 minuten muziek? meer zal het echt niet zijn. ipodje, 4 gig muziek....eat your hart out!

Dat niemand een ipodje ter beschikking heeft geloof ik simpelweg niet.
                            Iets kopen en daarvan de kosten met de deelnemers delen of gebruiken wat statistich gezien in iedere huishouden minimal 1x aanwezig is....ik zou het wel weten!

voor de mensen uit de omgeving van Utrecht: zondag 22 februari optocht in Knopengein (Montfoort), veruit de grootste in Midden Nederland....maar allemaal natuurlijk maandag de 23e naar Oeteldonk!

Comment

• Outline
                              • Feb 2006
                              • 1434

maar allemaal natuurlijk maandag de 23e naar Oeteldonk!
                              Dan ben ik ook in Oeteldonk. Net zoals eigenlijk elke dag van het jaar...

Maar ben dan iig NIET in de buurt van een locatie waar gecarnavalt wordt...

Comment

• rubenvliegen
                                • Oct 2008
                                • 12

Wat kan ik het beste gebruiken?

Hoi allemaal,

Binnekort is het weer carnaval en omdat we dit jaar geen laptop meer ter beschiking hebben en dit ook niet echt zo een goed idee is om zoiets op een wagen te gebruiken wou ik vragen wat ik het best kan gebruiken. Ik heb al eens rond gekeken op het forum hier maar er is maar weinig over te vinden.
                                Ik kwam bv bij cortex hdc 3000 uit om m'n muziek van extern hd af te kunnen spelen zonder hulp van een laptop of pc. Zouden jullie me eventueel nog meer ideeën of beter oplossingen kunnen geven. Eventueel zouden we daarna het toestel bij de verhuur van onze geluidsinstallatie willen steken zodat er nog een zakcentje in de clubkas komt.

Mvg Ruben

Comment

Working...