Alles over muziek op (carnaval) wagens

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

Originally posted by koentjes
    volgens mij heb je het niet door dat het hier over een 100 volt versterker (uitgang) gaat... en niet over een versterker die maar 100 volt nodig heeft (voeding)

en de hoorns, worden 100volt hoorns mee bedoeld... een dat zijn geen piëzo hoorns zoals jij bedoelt.
    (klopt wel dat er voornamelijk hoog en mid door gereproduceert wordt)

* 100 volt hoorn.
    en is ook niet echt om aan te horen. Komt nogal een schel geluid. Waar je nog net mee kunt omroepen dat iemand met het kenteken NH-XV-17 zijn lichten aan heeft laten staan. Verder zou ik het niet aan raden sjengske
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Beckers Entertainment
      • Dec 2008
      • 650

Sjors,

Heeft René niets leuks voor je in de aanbieding?
      Misschien dat zijn accupack nog wel eens zou kunnen werken? 3 uurtjes geluid . Je moet me alleen niet vragen hoe hard of dat gaat..

Groeten Jasper
      Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• dj-wojcik
        • Jul 2008
        • 911

Originally posted by Beckers Entertainment
        Sjors,

Heeft René niets leuks voor je in de aanbieding?
        Misschien dat zijn accupack nog wel eens zou kunnen werken? 3 uurtjes geluid . Je moet me alleen niet vragen hoe hard of dat gaat..

Groeten Jasper
        oej oej.... gaan we hier weer eens sluik reclame maken

hoezo allemaal bekende hier op het forum

oef, beetje off-topic..

Maar ik denk dat je met die hoors nooit boven de gewilde 98 dB uitkomt van de wagen achter/voor je. Misschien dat je het wel haalt als je er alles uit haalt wat er in zit. Maar dan zit je weer met het gevaar dat misschien je accu maar 2 uurtjes mee gaat. En dat je een zeer hoog geluid gaat produceren, wat denk ik niet iedereen appriceert.

gr Robin
        Last edited by dj-wojcik; 09-02-09, 18:50.
        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• SPS
          • Mar 2004
          • 1662

Toch even een reactie op dj-wojcik's verhalen.

Een 100V hoornluidspreker hoeft niet perse alleen schelle herrie voort te brengen!
          Als je er een van goede kwaliteit neemt met grote hoorn, dan komt daar nog zeer aanvaardbare muziek uit (voor een optocht of een wielerronde etc.)!
          Maar ook hiet geldt: kwaliteit kost geld! Jij hebt waarschijlijk alleen ervaring met hoorntjes van 30-100 euries!

Daarnaast zal een goede 30-50 watt hoorn op z'n sloffen meer dB's produceren dan een topje van zeg 400 watt. rendementje van 110dB/W/M is heel normaal in die wereld. M.a.w met de JUISTE 100V spullen blaas je de gemiddelde sub-top set helemaal weg. Tot drie wagens verderop hoor!

Dus, even graag commentaren in de juiste proporties gebaseerd op kennis en ervaring aub

Paul
          Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• dj-wojcik
            • Jul 2008
            • 911

Originally posted by SPS
            Toch even een reactie op dj-wojcik's verhalen.

Een 100V hoornluidspreker hoeft niet perse alleen schelle herrie voort te brengen!
            Als je er een van goede kwaliteit neemt met grote hoorn, dan komt daar nog zeer aanvaardbare muziek uit (voor een optocht of een wielerronde etc.)!
            Maar ook hiet geldt: kwaliteit kost geld! Jij hebt waarschijlijk alleen ervaring met hoorntjes van 30-100 euries!

Daarnaast zal een goede 30-50 watt hoorn op z'n sloffen meer dB's produceren dan een topje van zeg 400 watt. rendementje van 110dB/W/M is heel normaal in die wereld. M.a.w met de JUISTE 100V spullen blaas je de gemiddelde sub-top set helemaal weg. Tot drie wagens verderop hoor!

Dus, even graag commentaren in de juiste proporties gebaseerd op kennis en ervaring aub

Paul
            Ik denk trouwens niet dat je per hoorn meer dan 100 euro's gaat uit geven alleen voor carnaval. En dit dan ook nog eens op een accu aan sluiten. Waar jij overigens niets over zegt of dit mogelijk is. Als je toch al veel ervaring hebt in dat wereldje. Zou je dit dan ook misschien weten?

Comment

• Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

Originally posted by sjorsw
              Beste mensen,

Wat zijn de mogelijkheden wat betreft het aansluiten van een versterker + speakers op een (auto)accu? (Zal gebruikt worden in een kleine optocht van drie uurtjes)
              Gewoon een 110V setje (zoals voorgesteld door collega-forummer) gaan inhuren bij de lokale PA-boer op de hoek!

tot een 100W setje is wel op 12/24 V te verkrijgen (en daar komt VEEL geluid uit).
              Groeten John
              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• SPS
                • Mar 2004
                • 1662

Originally posted by dj-wojcik
                Ik denk trouwens niet dat je per hoorn meer dan 100 euro's gaat uit geven alleen voor carnaval. En dit dan ook nog eens op een accu aan sluiten. Waar jij overigens niets over zegt of dit mogelijk is. Als je toch al veel ervaring hebt in dat wereldje. Zou je dit dan ook misschien weten?
                Als je een goede 100V set wilt hebben, huur je die gewoon.
                Kost echt niet veel.
                En dan zeg je daarbij dat de amp. op een accu moet kunnen draaien.
                Maar dat zal de lokale PA boer best wel snappen!

Dus, geen troep KOPEN, maar goede spullen HUREN!
                Heb je afhankelijk van de toepassing ALTIJD de juiste spullen beschikbaar.

Paul
                Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

Originally posted by SPS
                  Als je een goede 100V set wilt hebben, huur je die gewoon.
                  Kost echt niet veel.
                  En dan zeg je daarbij dat de amp. op een accu moet kunnen draaien.
                  Maar dat zal de lokale PA boer best wel snappen!

Dus, geen troep KOPEN, maar goede spullen HUREN!
                  Heb je afhankelijk van de toepassing ALTIJD de juiste spullen beschikbaar.

Paul
                  daar heb je een
                  [LIST][*](een punt dus)[/LIST]

Comment

• EVfreak
                    • Jan 2006
                    • 146

Ik heb een vraagje,

Al jaren draai ik met mijn enkel(2 sub's) MT2 setje hier in het dorp in een café.
                    Nu, dit jaar hebben ze Niki zo gek gekregen om mee op een carnavalswagen te kruipen met al mijn spullen.Nu is mijn vraag of mijn set over voldoende vermogen gaat beschikken. hieronder een lijstje:
                    4X EV MTL2B
                    2X EV MTH2.5/94
                    2X EV SX300
                    2X JB M20(voor de opvulling hier en daar,en ze klinken best mooi)
                    1X Crown MA5000VZ op Laag
                    1X Crown MA2400 op Mid
                    1X Crown MA1200 op Hoog
                    1X Crown MA601 op JB M20
                    1X QSC PLX3002 op SX300
                    1X Dieselgenerator 30kVA
                    Het moet nu niet zo gaan zijn dat ik overlast ga zijn voor de rest maar ook niet dat het allemaal op het uiterste gaat moeten draaien. Overgens bedien ik alles zelf dus dat heb ik dan wel in de hand.

Jullie mening graag
                    Ps: ik heb het hele forum doorzocht maar ben niets tegen gekomen over MT2 op een carnavalswagen...
                    Last edited by EVfreak; 13-02-09, 16:35.

Comment

• Beckers Entertainment
                      • Dec 2008
                      • 650

Ik ken de set zelf niet, maar de specs zien er veelbelovend uit. Wat betreft het vermogen, het mag toch niet abnormaal hard. Zo zijn de regels bij ons in de optochten: 97 dB is de max. Er word gemeten, maar ze komen zich eerst melden. Dan zet je het zachter, vervolgens gewoon weer open draaien. Maar té hard word er echt uit gehaald bij ons. Ik snap het trouwens niet. Iedereen heeft zo'n zware agregraat. Wij gebruiken slechts een van 6,5 kva en 4,5. Hierop zitten 2 geluidssets, wat licht, mixers, laptop enz..
                      Hoop niet dat ik iets verkeerd heb berekend :P

groeten Jasper

Comment

• EVfreak
                        • Jan 2006
                        • 146

Ik wil zo een zware generator zodat de spanning niet te fel ineen zakt,dit geldt zeker voor de MA5000. Als die op 2X2Ohm belast wordt dan trekt hij pieken van 40A. Geef je hem dat niet,dan gaan de ODEP-leds bij iedere puls minder fel branden. Dit duidt op een te lage voedingspanning. Ik wil niet dat hij spontaan in beveiliging valt door onderspanning. Ben er wel ondertussen achter dat die Crown's veel meer stroom trekken dan mijn vroegere QSC's.
                        Maar om die generator hoeven jullie zich geen zorgen te maken.

Comment

• djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

Originally posted by EVfreak
                          Ik wil zo een zware generator zodat de spanning niet te fel ineen zakt,dit geldt zeker voor de MA5000. Als die op 2X2Ohm belast wordt dan trekt hij pieken van 40A. Geef je hem dat niet,dan gaan de ODEP-leds bij iedere puls minder fel branden. Dit duidt op een te lage voedingspanning. Ik wil niet dat hij spontaan in beveiliging valt door onderspanning. Ben er wel ondertussen achter dat die Crown's veel meer stroom trekken dan mijn vroegere QSC's.
                          Maar om die generator hoeven jullie zich geen zorgen te maken.

wel slim, als de spanning te laag wordt, tja, wat dan?, dan zit je zonder licht/geluid, en ff een nieuw aggegraatje halen zit er ook niet in, tegen de tijd dat je die hebt, is de optocht afgelopen, slim denkwerk EVfreak!

daan
                          I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                          I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• dj-wojcik
                            • Jul 2008
                            • 911

Originally posted by Beckers Entertainment
                            Ik ken de set zelf niet, maar de specs zien er veelbelovend uit. Wat betreft het vermogen, het mag toch niet abnormaal hard. Zo zijn de regels bij ons in de optochten: 97 dB is de max. Er word gemeten, maar ze komen zich eerst melden. Dan zet je het zachter, vervolgens gewoon weer open draaien. Maar té hard word er echt uit gehaald bij ons. Ik snap het trouwens niet. Iedereen heeft zo'n zware agregraat. Wij gebruiken slechts een van 6,5 kva en 4,5. Hierop zitten 2 geluidssets, wat licht, mixers, laptop enz..
                            Hoop niet dat ik iets verkeerd heb berekend :P

groeten Jasper
                            Vandaag regelement van Gem. Eijsden gekregen.

MAX aantal dB: 90 dB!
                            word gemeten 3 meter achter/voor geluidssysteem. En in "FAST" gemeten.

Ben benieuwd hoe streng dat hier op word gecontroleerd.

Comment

• Beckers Entertainment
                              • Dec 2008
                              • 650

Eijsden is ook altijd beetje overdreven. Margraten, Mesch, Bemelen enz worden gemeten vanaf de stoep, op max. 97 dB. Als je hier iets overheen gaat word er absoluut niet lastig gedaan. En als ze ervoor of erachter meten hoop ik dat ze er voor gaan staan!? :P

Groeten Jasper

Comment

• EVfreak
                                • Jan 2006
                                • 146

Ja, geestig die "max dB". Hier in Lanaken net bij Maasticht de grens over heeft men enkele jaren geleden deze regel ook proberen in te voeren...datzelfde jaar viel op dat het allemaal nog harder stond als vorige jaren,dus men heeft het tegenovergestelde bereikt. Of men de groepen eruit haalt die te hard spelen is mij nog niet duidelijk.(ik denk van niet)
                                Hoe de situatie in Maasmechelen is,(waar de stoet doorgaat die ik moet voorzien van geluid) is mij niet duidelijk. Nu zoals gezegt,voor mij hoeft het allemaal niet zo luid,als het maar mooi zuiver klinkt. Niet zo van dat gekraak zoals er af en toe langs komt. Soms ruik je hun al afkomen met een brandende versterker ofzo. Zou trouwens niet de eerste keer zijn dat een wagen plots voor mij neus stopt om snel een brandblusser erbij te halen om de versterker te blussen. Ja dat hoort blijkbaar ook bij carnaval,en dan naderhand ook nog opscheppen " wij draaiden zo hard dat onze amp in brand vloog!!!"
                                Last edited by EVfreak; 14-02-09, 19:23.

Comment

Working...