Alles over muziek op (carnaval) wagens

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Draad
    • Apr 2001
    • 122

Originally posted by dj-wojcik
    en is ook niet echt om aan te horen. Komt nogal een schel geluid. Waar je nog net mee kunt omroepen dat iemand met het kenteken NH-XV-17 zijn lichten aan heeft laten staan. Verder zou ik het niet aan raden sjengske
    Haha,

Lach me altijd rot om al die dure systemen op de wagens.
    Staat achter zo'n duur systeem eentje met hoorns!!
    Welke hoor je meer???? (Ik zeg dus niet beter/kwaliteit)

Juist, de hoorns! Da's balen als je € xxx,- uitgegeven hebt!
    Laten we eerlijk zijn, het is gewoon een wedstrijdje wie het meeste kabaal heeft, of het nu wel of niet lekker klinkt. (Uitzonderingen daargelaten, en dat zijn er weinig!)
    Sjo, en nu wordt ik afgefikt!
    Last edited by Draad; 15-02-09, 01:18.

Comment

• Beckers Entertainment
      • Dec 2008
      • 650

Originally posted by EVfreak
      Soms ruik je hun al afkomen met een brandende versterker ofzo. Zou trouwens niet de eerste keer zijn dat een wagen plots voor mij neus stopt om snel een brandblusser erbij te halen om de versterker te blussen. Ja dat hoort blijkbaar ook bij carnaval,en dan naderhand ook nog opscheppen " wij draaiden zo hard dat onze amp in brand vloog!!!"
      Vorig jaar nog een leuk voorbeeld van gezien. Een wagen had een flinke geluidsset gehuurd.

Vervolgens was het bij hun eerste optocht zo, dat het geluid steeds wegviel. Lieten ze de boel even uitstaan en startte vervolgens weer op, was weer niets aan de hand. Maar op een gegeven moment wou het niet eens meer opstarten. Zij kijken en kijken en ze waren tot de conclusie gekomen dat de versterkers gewoon uitvielen. Ze vonden niets, dus naar hun PA boer gebeld of die wou komen kijken. Dus, 6 kratten bier en 50 minuten later, komt deze aan. Hij haalt de deksels van de ampracks en het geluid deed het weer prima. "Handig zo'n deksels, komt er geen bier op. Owjah, koeling... Dat loopt wel goed. "

Groeten Jasper

En owjah, ons systeempje gaat wel hard maar klinkt ook zeker niet verkeerd. We hebben de nieuwe RCF set.
      Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• EVfreak
        • Jan 2006
        • 146

Ja, dan heb je natuurlijk geluk dat een fatsoenlijke versterker op tijd in beveiliging gaat,maar zo van die goedkope"Skypech" dingen of HiFi-spul die gaan pas in beveiliging als het brandt tis dan wel een beetje te laat Spaar je wel een rookdoos uit Misschien hoort dat toch wel bij carnaval?!

Comment

• Whitefarmer
          • Oct 2003
          • 1244

Originally posted by dj-wojcik
          Vandaag regelement van Gem. Eijsden gekregen.

MAX aantal dB: 90 dB!
          word gemeten 3 meter achter/voor geluidssysteem. En in "FAST" gemeten.

Ben benieuwd hoe streng dat hier op word gecontroleerd.
          De bijbehorende loopgroepen maar goed instrueren dat zij niet te hard meezingen dan.

Ikzelf vind het wel goed dat er een beperking is, maar 90dB (fast) op 3 mtr., dat is minder dan 102dB op 1 mtr., dan kan ik het met een 1W versterkertje aan
          Groeten John
          ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
          Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• dj-wojcik
            • Jul 2008
            • 911

Originally posted by Beckers Entertainment
            Eijsden is ook altijd beetje overdreven. Margraten, Mesch, Bemelen enz worden gemeten vanaf de stoep, op max. 97 dB. Als je hier iets overheen gaat word er absoluut niet lastig gedaan. En als ze ervoor of erachter meten hoop ik dat ze er voor gaan staan!? :P

Groeten Jasper

Jasper even voor de duidelijkheid. Deze is van MESCH. Dus zou niet weten hoe jij daar aan komt. Zowiezo van de stoep meten is onzin.

En als je EN in eijsden staat, En in Mesch. Dan hoor je het wel te weten he Jasper. Want JIJ word verantwoordelijk gehouden. En aangezien dat het binnen een week voor de deur staat. Zou ik maar zorgen dat je die regelementen in je handen krijgt

.:UPDATE:.

hieronder het stuk van de regelementen.

voor de liefhebbers. Wie de regelementen wilt moet me even mailen
            Last edited by dj-wojcik; 16-02-09, 17:18.
            [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
            [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• bart-alem
              • Feb 2009
              • 2

Vraagje over carnavaloptocht

Ik weet niet of ik hier goed zit, en dit is m'n eerste post. hoop dat iemand wat advies kan geven,

zal de situatie uitleggen.

we hebben een oude BBA bus, van 13 meter lang, met onze carnavalsvereniging.

dit is de geluidsset die ik heb gehuurd:

[FONT=Tahoma-Bold][LEFT]Artikelgroep/merk Omschrijving Stks[/LEFT]
              [/FONT][FONT=Tahoma-Bold][FONT=Tahoma-Bold][LEFT]Luidsprekers[/LEFT]
              [/FONT][/FONT][FONT=Tahoma][FONT=Tahoma][LEFT]Axys MicroScope 4
              Axys B-218 Arena Laag 2
              Axys T-2212 Arena Top 2

nou was mijn vraag, hoe kan je de speakers het beste opstellen in de bus?

is het een goede set voor op een CV wagen?

valt er nog wat aan af te stellen?

hoeveel kilowatt heb je ongeveer?

en hoeveel kva heb je nodig, (aggeregaat)

is het zelf te instaleren of moeten we een technicus vragen.

(ik weet als leek zijnde al vrij veel er over door eigen ervaring,toch ben ik benieuwd wat jullie er over te zeggen hebben)

alvast bedankt ![/LEFT]
              [/FONT]
              [/FONT][FONT=Tahoma-Bold][FONT=Tahoma-Bold][LEFT][/FONT][/FONT][FONT=Tahoma][FONT=Tahoma] [/LEFT]
              [/FONT]
              [/FONT][FONT=Tahoma-Bold][FONT=Tahoma-Bold][LEFT][/FONT][/FONT][FONT=Tahoma][FONT=Tahoma] [/LEFT]
              [/FONT]
              [/FONT]

Comment

• koentjes
                • Dec 2007
                • 333

als je een setje huurt, en zelf helemaal nul komma nul verstand er van hebt, waarom ga je dan zelf prullen??
                ik kan me niet voorstellen dat het verhuurbedrijf het niet voor je zou willen opbouwen en inregelen... das wel de beste oplossing.

lijkt me trouwens een beetje laat om nu nog een goed gestabiliseerd aggregaat te gaan huren... ik zou het de volgende keer iets beter plannen.. afijn, als je met de verhuurder belt, kan die je zeker wel vertellen hoeveel vermogen aan voeding je set nodig heeft.

succes

Comment

• bart-alem
                  • Feb 2009
                  • 2

Ik kan alle informatie bij de verhuurder krijgen, maar was eens benieuwd naar wat andere meningen, dus vandaar.

aggeregaat kunnen we krijgen wat we willen, een ander lid van de club werkt bij een wegenbouw bedrijf, hebben allerlei verschillende kva's staan.

dus alles is geregeld, was alleen benieuwd naar wat meningen enz. van mensen die er verstand van hebben

Comment

• 4AC
                    • Nov 2007
                    • 1791

Originally posted by bart-alem
                    Ik kan alle informatie bij de verhuurder krijgen, maar was eens benieuwd naar wat andere meningen, dus vandaar.

aggeregaat kunnen we krijgen wat we willen, een ander lid van de club werkt bij een wegenbouw bedrijf, hebben allerlei verschillende kva's staan.

dus alles is geregeld, was alleen benieuwd naar wat meningen enz. van mensen die er verstand van hebben
                    Je hebt zeker weten een leuk setje gehuurd. Misschien is het alleen handig dat je tekeningen- of foto's upload, zodat we er ook wat mee kunnen.

Het zou ook prettig zijn als je je profiel even invult, misschien is er iemand uit de buurt op dit forum die je wel een handje wil helpen...
                    uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                    Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• goldsound
                      • Jan 2003
                      • 429

[quote=Beckers Entertainment;499446]Vorig jaar nog een leuk voorbeeld van gezien. Een wagen had een flinke geluidsset gehuurd.

Vervolgens was het bij hun eerste optocht zo, dat het geluid steeds wegviel. Lieten ze de boel even uitstaan en startte vervolgens weer op, was weer niets aan de hand. Maar op een gegeven moment wou het niet eens meer opstarten. Zij kijken en kijken en ze waren tot de conclusie gekomen dat de versterkers gewoon uitvielen. Ze vonden niets, dus naar hun PA boer gebeld of die wou komen kijken. Dus, 6 kratten bier en 50 minuten later, komt deze aan. Hij haalt de deksels van de ampracks en het geluid deed het weer prima. "Handig zo'n deksels, komt er geen bier op. Owjah, koeling... Dat loopt wel goed. "

[quote]

Even om gekke reacties te voorkomen.

Dit was een set van ons, maar de groep was zelf verantwoordelijk voor de deksels.

De set wat eerder die week opgezet op de wagen. Omdat deze buiten bleef staan werden de versterkers ervan af gehaald. Er was duidelijk aangegeven wat ze waar moesten aansluiten. Dit was ook goed gedaan.

Op het moment dat er gebeld werd dat de set uitviel ben ik met spoed ernaar toe gegaan, maar vind een wagen maar eens in een optocht.

Uiteindelijk is alles opgelost (de deksels) en hebben ze zonder problemen de rest van de carnaval kunnen draaien.
                      Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Beckers Entertainment
                        • Dec 2008
                        • 650

Leuk om dan toch de reactie van de verhuurder zelf te krijgen. Ik zeg ook absoluut niet dat jullie verantwoordelijk zijn voor het hele gebeuren, maar vond het wel de moeite waard om te vermelden. De 50 minuten was misschien wat overdreven ( de 6 kratten bier niet ). En al met al hadden hun een nette set. Complimenten van mijn kant uit.

Groeten Jasper
                        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• BigBenny
                          • Feb 2009
                          • 6

leuk en aardig allemaal die beperkingen hier en daar maar wie houdt zich er nu werkelijk aan ! na 2 of 3 straten gaat het volume toch omhoog ? tenminste je zou dom zijn om het niet te doen !

er moet tenminste toch iets zijn wat die confetti uit mijn bier houdt wat al die kleine kinderen gooien !!!
                          U hebt officieel een geluidsloze reactie gekregen

Comment

• goldsound
                            • Jan 2003
                            • 429

Originally posted by BigBenny
                            leuk en aardig allemaal die beperkingen hier en daar maar wie houdt zich er nu werkelijk aan ! na 2 of 3 straten gaat het volume toch omhoog ? tenminste je zou dom zijn om het niet te doen !
                            Daar wordt dus ook steeds meer op gelet. Er wordt bij veel optochten tijdens het trekken van de stoet nog metingen verricht. Bij overschreiding wordt in eerste instantie gewaarschuwd, bij herhaling wordt je verwijdert uit de stoet.

Ook de organisatie van de lichtstoet staat op diverse plaatsen te kijken naar optochten. Hou je je niet aan de regels, te veel dronken personen/verkeerde muziek en dat soort dingen, dan kan het zijn dat er niet aan de halfvasten lichtstoet mag worden deelgenomen.

Eigen organisaties houden dus zelf ook een oogje in het zeil.
                            Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• EVfreak
                              • Jan 2006
                              • 146

Pfff, ik denk dat ik gewoon mijn dB-meter meeneem en ga meten hoeveel herrie mijn setje gaat produceren. Zal wel goed komen zeker. Ik denk dat ik het gewoon afregel zodat ik zelf het goed vind.

Comment

• BigBenny
                                • Feb 2009
                                • 6

Originally posted by goldsound
                                Daar wordt dus ook steeds meer op gelet. Er wordt bij veel optochten tijdens het trekken van de stoet nog metingen verricht. Bij overschreiding wordt in eerste instantie gewaarschuwd, bij herhaling wordt je verwijdert uit de stoet.

Ook de organisatie van de lichtstoet staat op diverse plaatsen te kijken naar optochten. Hou je je niet aan de regels, te veel dronken personen/verkeerde muziek en dat soort dingen, dan kan het zijn dat er niet aan de halfvasten lichtstoet mag worden deelgenomen.

Eigen organisaties houden dus zelf ook een oogje in het zeil.
                                ja het word wel steeds meer op gelet maar ik denk niet dat ze de wagen zelf uit de optocht gaan halen ik denk eerder boete of iemand op de wagen bij het geluid die zorgt dat het geluid niet boven de 90 DB uitkomt en dat ze eventuele dronken mensen wel eruit halen om ongelukken te voorkomen.

iets wat wel goed is is dat van als je je misdraagt dat je dan niet meer mee mag doen met bepaalde optochten. dat zorgt er vanzelf wel voor dat de groepen normaler worden
                                U hebt officieel een geluidsloze reactie gekregen

Comment

Working...