Alles over muziek op (carnaval) wagens

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beckers Entertainment
    • Dec 2008
    • 650

Ik kan je wel een aantal voorbeelden geven waar dit wel degelijk gebeurd is. Maar hier staat wel tegenover, dat er ook voorbeelden zijn waar dit niet gebeurde, terwijl het geluid wel degelijk te hard stond. Ik denk dat het gewoon een risico is dat je wilt lopen. Geluid afnemen is toch niet zo 1,2,3 mogelijk, maar het uit een optocht halen wel. Dus als een groep er zelf voor kiest een grote geluidsset te willen, moeten ze ook het risico maar lopen om eruit gezet te worden. Hoewel, achter sommige wagens( zoals die op de foto hierboven ) hoef je met 90 dB niet aan te komen. Je zult moeite moeten doen om jezelf te horen.

@ BigBenny, wat denk je dat het voor moeite zal kosten om op elke wagen die te hard gaat iemand te zetten die dit in de gaten houdt? Kun je net zo goed op elke wagen een limiter zetten.

Groeten Jasper

PS. Goldsound, dit jaar geen wagens uit Mheer van geluid voorzien?
    Last edited by Beckers Entertainment; 17-02-09, 09:20.
    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• BigBenny
      • Feb 2009
      • 6

Originally posted by Beckers Entertainment
      BigBenny, wat denk je dat het voor moeite zal kosten om op elke wagen die te hard gaat iemand te zetten die dit in de gaten houdt? Kun je net zo goed op elke wagen een limiter zetten.
      er zijn genoeg vrijwilligers ( hoeven er niet teveel te zijn !! ) en als zei willen dat het geluid niet te hard staat dan zullen ze daar maatregelen tegen moeten nemen en het zal heus niet alle wagens zijn die veel te hard gaan. en wat denk je dat die wagens eruithalen levert ? dat levert gaten op dat zorgt dat de optocht langer duurt.

en een limiter, denk toch wel dat de meeste dj's die limiter wel eruit halen dan
      Last edited by BigBenny; 17-02-09, 10:39.
      U hebt officieel een geluidsloze reactie gekregen

Comment

• goldsound
        • Jan 2003
        • 429

PS. Goldsound, dit jaar geen wagens uit Mheer van geluid voorzien?
        Diezelfde set gaat dit jaar weer naar een groep uit Mheer, wel een andere
        Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• Beckers Entertainment
          • Dec 2008
          • 650

Allright. Wanneer word die daar opgebouwd en ge sound-checked? Dan kan ik vast mijn oordoppen klaarleggen, want is hier ongeveer in de achtertuin. Als het die groep is die ik denk dat het is..

Groeten Jasper

Comment

• Outline
            • Feb 2006
            • 1434

Ben ik blij dat ik in Oeteldonk woon...

Comment

• BigBenny
              • Feb 2009
              • 6

Originally posted by Outline
              Ben ik blij dat ik in Oeteldonk woon...
              ben ik even blij dat ik dan in eijsden woon en bij dj-wojcik op de wagen sta !!

laat het feest maar beginnen

Comment

• Beckers Entertainment
                • Dec 2008
                • 650

Daar kun je idd blij mee zijn, gaat het geluid niet zo hard. :P
                Nja, het word tijd dat de carnaval eens begint. Hoop wel dat ik mijn mixer nog op tijd binnen heb, anders MOET ik bij de leverancier een vervanger uitzoeken. Denk dat ik dan een Midas Verona kies voor op de wagen..

Groeten Jasper

Comment

• BigBenny
                  • Feb 2009
                  • 6

Daar kun je idd blij mee zijn, gaat het geluid niet zo hard. :P
                  bedoel je geluid dat je MAX maar mag tijdens optochten in eijsden ( 90 DB ) maar daar houdt toch niemand zich aan aan die grens.

of bedoel je de set van dj-wojcik ?? die toch net wat beter is dan die van jou ?? ( met alle respect )

groetjes Carlo

Comment

• Beckers Entertainment
                    • Dec 2008
                    • 650

Met alle respect enzo. We raken erg off-topic dus we moeten hier maar eens mee stoppen.
                    MAAR!
                    Zijn toppen gaan harder, zijn bassen ongeveer hetzelfde. En bovendien, leuk dat jij me afkraakt. Maar verder dan een HiFi setje kom jij niet...

En nu weer on-topic. Weet alleen niets nieuws te melden..

Comment

• dj-wojcik
                      • Jul 2008
                      • 911

....Denk dat ik dan een Midas Verona kies voor op de wagen.....
                      Ik hoop toch dat je dat als grapje bedoelt. Lijkt me een beetje over de top om. Als je al de kleinste versie pakt van die verona serie, dan heb je al geloof ik 24 kanaals:P

Dan is je wagen goed gevult. Als je maar 1 ding goed in je achterhoofd houd: Je moet nog genoeg plaats hebben voor een kratje bier

on-topic:
                      Wie laat zijn installatie op de wagen staan tijdens stalling?

Wij zelf halen de installatie iedere dag eraf. Dit doen we omdat we tussen de optochten geen gesloten loods hebben. En ik wil het niet riskeren dat als ik de dag erna terug kom dat alleen nog wat kabeltjes liggen

gegroet Robin
                      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Beckers Entertainment
                        • Dec 2008
                        • 650

Hier laten we alles staan. loods is zo goed als gesloten, er zijn meerdere hekken waar eventuele " dieven '' doorheen moeten. We hebben bassen van 105 kg, die neem je niet zomaar mee. Bovendien zegt de groep zich hebben verzekerd tegen diefstal en dergelijke. Nu is dit niet helemaal waar. Een van de ouders werkt bij een verzekeringskantoor, mocht er iets gebeuren willen ze zich gewoon op de een of andere manier hier insluizen. Ik zou niet weten hoe ze dit willen doen, maar bij diefstal of schade krijg ik mijn geld gewoon.

Groeten Jasper

Comment

• dj-wojcik
                          • Jul 2008
                          • 911

...doorheen moeten. We hebben bassen van 105 kg, die neem je niet zomaar mee...
                          dan moet jij maar eens hier klikken
                          er verdwijnen deze dagen hele vrachtwagens met spullen. En met bassen van 105 kg heb je ook maar 2 man nodig. En voor het geld, slepen ze er wel mee.

trouwens, welke bassen zijn het als ze 105 KG wegen? 2x 18" ofzo?
                          [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• dj-wojcik
                            • Jul 2008
                            • 911

Originally posted by dj-wojcik
                            dan moet jij maar eens hier klikken
                            er verdwijnen deze dagen hele vrachtwagens met spullen. En met bassen van 105 kg heb je ook maar 2 man nodig. En voor het geld, slepen ze er wel mee.

trouwens, welke bassen zijn het als ze 105 KG wegen? 2x 18" ofzo?
                            ojah!, weet het al. Je hebt een actieve set. Tja, die tillen ze wel even weg.

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

Originally posted by dj-wojcik
                              ojah!, weet het al. Je hebt een actieve set. Tja, die tillen ze wel even weg.
                              in je 1tje kun je daar een mooi nachtje mee bezig zijn, maar met z'n 2en/3en is het zo gebeurt.....
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Beckers Entertainment
                                • Dec 2008
                                • 650

Zeker als je dan ook nog eens 2 hekken zult moeten trotseren voordat je bent " ontsnapt ". Ik zou er persoonlijk voor kiezen om de boel dan ergens te gaan halen waar de wagen langs de straat staat en je nog betere speakers kunt halen.
                                Het zal allemaal wel goed lopen! Dat is nou eenmaal bij carnaval. 3/4 of in mijn geval, 5 dagen geen zorgen aan het hoofd. Op de stress na dan..

Groeten Jasper

Comment

Working...