gebruikerservaring jb Vibe serie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

als ik een 18"sub aktief aanstuur ga ik niet boven de 120 maar ligt aan de kast en de klank ervan.

Ik zou de Vibe sub niet boven de 120 doen maar ik ken de klank niet van deze sub

Gebruik de C31800 op zelfbouw subs ( kopie van Master MD218 ) en moet zeggen dat ik erg verrast was van het laag wat deze kast terweeg brengt met deze versterker.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• amigo
      • May 2004
      • 64

Bedankt, de Manual van de sub's raad aan om 130 hz te gebruiken,
      het bereik sub's is van 40 tot 300 Hz, dit ga ik dan ook zo terugzetten.

nu nog 1 (domme) vraag,

ik kan dus instelllen van 90 Hz tot 250 Hz op de versterker
      als ik dus de knop op 130 zet dan gaat de versterker
      van 130 tot 250 Hz of
      van 90 tot 130 Hz

alvast bedankt voor de raad...

Mvg Luc

Comment

• Rolandino
        • Mar 2007
        • 1451

Als je dan ook de beschrijving leest staat er ook in :

Je kunt elk kanaal appart schakelen in 3 standen :

Lowpas ( voor de bassen dus TOT de ingestelde frequentie )
        Highpas ( voor de toppen dus VANAF de ingestelde frequentie )
        Fullrange

De frequentie kun je instellen met de draaiknop bij het kanaal en schakelaar voor instelling

Dus kunt bv instellen :

Kanaal A als LOWpass tot 130hz
        Kanaal B als HIGHpass vanaf 130HZ

In de Subkast zit GEEN filter dus als je hem fullrange aanstuurd komt er vanalles uit wat je niet wilt horen.

Om dit setje passief te gebruiken zal je een filter moeten kopen van JB Systems CN18S ( kost 29,99 inclusief btw )

Moet zeggen hier is een discotheek en die heeft het lef gehad om 8 van deze toppen te nemen en na een jaar of 3 nog steeds tevreden is over de toppen nog nooit kapot geweest.

Als subs hebben ze 6 glijbanen met SM115K erin van Beyma.

Toch draaien ze er takkeherrie over ( hardcore - hardstyle en jump )

Ook als er minimal en electro gedraaid wordt wordt je echt helemaal gek van de druk wat dat geeft en klank gewoon super is ( ZEKER voor dat geld )

Versterking zijn de C2800 versterkers en x-over en EQ vanb JB Systems.

Mss weten de meeste nu wel over welke discotheek ik nu spreek. Hij zit in mijn woonplaats Breda !
        Last edited by Rolandino; 02-01-09, 11:57.
        EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• amigo
          • May 2004
          • 64

[FONT=Verdana]Ik wil m'n eigen gebruikerservaring hier nog even mededelen.[/FONT]

[FONT=Verdana]Onlangs met carnaval met deze set gedraaid:[/FONT]

[FONT=Verdana]2 x vibe 12 op een EV Q44 versterker[/FONT]
          [FONT=Verdana]2 x vibe 18 subs op een jb C2 D1500, HP filter aan en cross over punt op 130 Hz [/FONT]
          [FONT=Verdana]dit alles op een simpele EQ van JB die vanaf 250 hz slider geleidelijk aan dempt tot de 16 K hz slider. Om de toppen niet te veel te laten "schreeuwen"[/FONT]

[FONT=Verdana]dus 3 dagen zo'n 10 uur achter elkaar gespeeld zonder enkel probleem.[/FONT]
          [FONT=Verdana]op 100 procent en soms wel 110 procent (niet slim, kweet het).[/FONT]
          [FONT=Verdana]gemiddeld was er zo'n 400 man in de zaal. +- 30 meter op 10 meter[/FONT]

-------------------------------------------------------------------
          !
          !
          !
          !
          !
          !
          !
          ! _____________________!!!! DJ !!!!____________________________

de dansvloer was voor de dj tafel dus volle bak geluid, links en rechts in de zaal was het
          volume wat minder, maar was zeker geen nadeel.

[FONT=Verdana]voor ons was dit een serieuze test die goed doorstaan werd.[/FONT]

[FONT=Verdana]Mvg Luc[/FONT]
          Last edited by amigo; 22-03-09, 13:36.

Comment

• SPS
            • Mar 2004
            • 1662

Originally posted by amigo
            [FONT=Verdana]Ik wil m'n eigen gebruikerservaring hier nog even mededelen.[/FONT]

[FONT=Verdana]Onlangs met carnaval met deze set gedraaid:[/FONT]

[FONT=Verdana]2 x vibe 12 op een EV Q44 versterker[/FONT]
            [FONT=Verdana]2 x vibe 18 subs op een jb C2 D1500, HP filter aan en cross over punt op 130 Hz [/FONT]
            [FONT=Verdana]dit alles op een simpele EQ van JB die vanaf 250 hz slider geleidelijk aan dempt tot de 16 K hz slider. Om de toppen niet te veel te laten "schreeuwen"[/FONT]

[FONT=Verdana]dus 3 dagen zo'n 10 uur achter elkaar gespeeld zonder enkel probleem.[/FONT]
            [FONT=Verdana]op 100 procent en soms wel 110 procent (niet slim, kweet het).[/FONT]
            [FONT=Verdana]gemiddeld was er zo'n 400 man in de zaal. +- 30 meter op 10 meter[/FONT]

-------------------------------------------------------------------
            !
            !
            !
            !
            !
            !
            !
            ! _____________________!!!! DJ !!!!____________________________

de dansvloer was voor de dj tafel dus volle bak geluid, links en rechts in de zaal was het
            volume wat minder, maar was zeker geen nadeel.

[FONT=Verdana]voor ons was dit een serieuze test die goed doorstaan werd.[/FONT]

[FONT=Verdana]Mvg Luc[/FONT]
            Altijd wel grappig, dat je weet aan te geven 110% te draaien.
            Wat moet ik me daar bij voorstellen? 10% meer is minder dan 1dB in geluid, en op jouw Vibe-jes waarschijnlijk nog minder wegens powercompressie....
            Dus hoe kom jij aan 110%? en wat bedoel je dan?

Een zaal van 30x10 meter met 400 man carnavalvierders! En dan twee topjes van 200 Watt met 122dB Piek output....Je moet maar durven.
            Ik begrijp heel goed dat alle mid-hoog er uit moest omdat de zaak in het midlaag volkomen vastliep natuurlijk.....

Met andere woorden: zelfs in zalen waar je op de lange kant staat halverwege, is het met de door jou gebruikte installatie onmogelijk om een goed geluid op de dansvloer te krijgen, laat staan in de rest van de zaal.
            Alleen maar bonke-bonke aldaar. Vandaar de klachten...
            Zullen veel mensen met piepende oren terugdenken aan het "feestje"...

Je had minstens aan beide kanten 2 toppen moeten neerzetten waarvan de binnenste naar de dansvloer, en de buitenste naar de lange kanten van de zaal. Zou je weinig hebben gekost, maar een veel beter resultaat hebben opgeleverd.
            2x 165 euro (ex) uitgeven voor 30 uur! draaien (en vet cashen natuurlijk) is een heel goede investering.

Tot zover mijn gratis advies....

Paul.
            Last edited by SPS; 23-03-09, 14:18.
            Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• amigo
              • May 2004
              • 64

................................

Altijd wel grappig, dat je weet aan te geven 110% te draaien.
              Wat moet ik me daar bij voorstellen? 10% meer is minder dan 1dB in geluid, en op jouw Vibe-jes waarschijnlijk nog minder wegens powercompressie....
              Dus hoe kom jij aan 110%? en wat bedoel je dan?

ok. kzal het zo zeggen:
              dus 3 dagen zo'n 10 uur achter elkaar gespeeld zonder enkel probleem.
              [FONT=Verdana]op 90 procent en soms wel 100 procent (niet slim, kweet het).[/FONT]

Een zaal van 30x10 meter met 400 man carnavalvierders! En dan twee topjes van 200 Watt met 122dB Piek output....Je moet maar durven.
              Ik begrijp heel goed dat alle mid-hoog er uit moest omdat de zaak in het midlaag volkomen vastliep natuurlijk.....

zaal zal mischien wel wat kleiner geweest kunnen zijn.
              Er waren ook nog 2 subs hé.

Met andere woorden: zelfs in zalen waar je op de lange kant staat halverwege, is het met de door jou gebruikte installatie onmogelijk om een goed geluid op de dansvloer te krijgen, laat staan in de rest van de zaal.
              Alleen maar bonke-bonke aldaar. Vandaar de klachten...
              Zullen veel mensen met piepende oren terugdenken aan het "feestje"...

Heu... heb geen klachten gehad

Topjes waren een beetje gedraaid naar de uithoeken van de zaal
              Niet echt ideaal... geef ik toe, maar ben wel eens gaan luisteren en het viel wel mee.

Je had minstens aan beide kanten 2 toppen moeten neerzetten waarvan de binnenste naar de dansvloer, en de buitenste naar de lange kanten van de zaal. Zou je weinig hebben gekost, maar een veel beter resultaat hebben opgeleverd.
              2x 165 euro (ex) uitgeven voor 30 uur! draaien (en vet cashen natuurlijk) is een heel goede investering.

Wordt in overweging genomen...

Tot zover mijn gratis advies....

Dank je wel

Paul.
              Last edited by amigo; 24-03-09, 20:22.

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

Amigo, dit forum heeft de prachtige functie 'quote'.
                Misschien is het handig als jij daar ook gebruik van maakt, in plaats van met die leuke kleurtjes.

Dank,

Teun

Ps. excuses voor de offtopic reactie
                Last edited by 4AC; 25-03-09, 12:53. Reason: Ps. excuses voor de offtopic reactie
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...