Set voor op carnavals wagen jullie mening.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rubenvliegen
    • Oct 2008
    • 12

Set voor op carnavals wagen jullie mening.

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag als dit normaal voldoende is voor op een carnavalswagen.

We kunnen een 2de hands installatie kopen. Deze bevat:

2X Work WX-15 deze zijn van equipson vermogen 250WRms
    2X Work WX-215 deze zijn van equipson vermogen 500Wrms

2X Versterker Behringer EP 1500

1X jb system beat5
    1X cd-speler denon D4500 mp3

Mvg Ruben Vliegen Wat zou zoiets tevens mogen kosten voor 2de hands als jullie hier ideeën van hebben.
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Wat ik altijd zeg bij gelegenheden die 4 keer per jaar of minder plaatsvinden: huren.
    Het is gewoon zonde van het geld om een set te kopen en die vervolgens meer in de opslag te hebben staan dan dat je hem gebruikt.

Daarbij kun je voor ongeveer hetzelfde geld de komende 3 jaren een betere set huren.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• rubenvliegen
      • Oct 2008
      • 12

Ik weet wel wat je wil zeggen ermee. Maar na die 3 jaar is het geld ook op en dan sta je weer nergens. Op dit moment komt het erop neer dat we ze 5 keer per jaar gaan nodig hebben + regelmatige feestjes van de groep waar we dan ook telkens voor moeten huren. Daarom dat we nu zoiets wilden gaan kopen.

Heeft er eigenlijk iemand ervaring met het merk van luidsprekers? Ik kan hier echter niet veel om maar niet te zeggen geen info of reacties van vinden.

Mvg Ruben

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

tsja,

en met low/NO budget spul heb je over 3 jaar OOK NIETS MEER

Speakermerk:
        nog nooit van gehoord.

groeten John
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Even zitten zoeken...

Equipson is een spaans bedrijf en maakt naast deze WORK WX serie ook WORK ZEUS en WORK IL8 line array.

Hoe betrouwbaar de data op de site is weet ik niet, maar volgens de site is de WX-15 een 250W/8 ohm speaker die een max SPL van 122dB levert. Da's toch wel een serieus rendement als je het mij vraagt...
          Een nadeel is dan weer dat ze Jack 1/4" en XLN4 (???) gebruiken voor de speakeraansluiting, blijkbaar geen speakon (maar ombouwen is zo gedaan natuurlijk).

Als ik de kastjes zo zie lijkt er niks mis mee...
          Beste advies: ga luisteren, dan hoor je direct hoe het klinkt en of het wat is.

Comment

• rubenvliegen
            • Oct 2008
            • 12

Hoi,

Ik ben vandaag nog eens gaan kijken naar de set. De luidsprekers klinken naar mijn idee wel lekker de vibe 30 (de juiste benaming schiet me net niet binnen) stond ernaast en die klonken minder goed dan deze van work. Ik heb trouwens ook gezien dat deze zelfs orgineel speakon aansluiting hebben. Ben daarnaa gaan navragen bij de winkel waar deze persoon dit hadt gekocht en het is dus origineel de speakon aansluiting. De cd speler lijkt me wel een redelijk goede enkel het mengpaneel zou mss op termijn moeten vervangen worden. De set gaat weg voor 1600€ incl nog 2 draadloze micro's van Devon iets chinees achtigs. 4 speakon luidspreker kabels van 10m en 4 van 20m. Een hoop verloopstukjes en 8 dmx kabels 10m en 5 dmx van 5m.

Zouden jullie nog je gedacht willen geven over de prijs? 1600 lijkt me niet al teveel.

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Is niet heel veel geld voor zo'n setje inderdaad, maar als je dingen moet gaan vervangen wordt het wel wat duurder...
              De beat5 zou je door een beat6 usb kunnen vervangen, chinese draadloosjes zijn altijd leuk (maar de vraag is hoelang ze het doen natuurlijk).

Comment

Working...