Goede speaker set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SoundOfSilence
    • Mar 2007
    • 766

Originally posted by DJ-Emile
    Kan deze set op elkaar worden aangesloten ze hebben alletwee eigen versterker:

Graag antwoord
    Mvg,
    Emile
    Je bent redelijk hardnekkig.

Ja, deze kunnen op elkaar worden aangesloten.
    Je kunt alles op elkaar aansluiten, de vraag is alleen:
    - of je iets hoort
    - of je rook gaat zien
    - of het klinkt

Met deze info (lees: een foto'tje van geluidstunter.nl... rare domeinnaam, is het niet geluidsstunter?) kan ik je vertellen dat als je het goed aansluit dat je iets hoort, als je het verkeerd aansluit ga je rook zien.
    Met de prijs in gedachten kan ik je ook vertellen dat het niet klinkt als je voor 70 man wilt blazen.

Snap dat je enthoursiast bent en graag iets leuks wilt voor je verjaardag, maar met zinnen als "graag antwoord", "Kan ik nu geholpen worden????" en "En weet iemand het? Nou?" jaag je de mensen hier tegen je in het harnas.

Iedereen probeert je uit te leggen dat je voor 300 euro geen 2 speakers + statieven + versterker hebt die voor 70 man op dans-niveau kan blazen.

Mocht je overwegen om muzak (lees: achtergrondmuziek) te willen draaien voor 70 man, dan kun je alles pakken wat je hiervoor allemaal genoemd hebt.

Dus. (of zoals je zelf stelt: "Duh")

O ja, de meeste mensen hier hebben een baan en hebben dus niet de hele dag de tijd om dit forum te checken. Binnen 15 minuten een reactie verwachten is dan ook niet reeel. Maar ik begrijp dat je schijnbaar heel binnenkort jarig bent en je ouders z.s.m. moet vertellen waar ze wat moeten bestellen.
    Last edited by SoundOfSilence; 21-01-09, 16:25.
    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Stoney3K
      • Sep 2007
      • 1399

En weet iemand het?
      Beste DJ-Emile,

Het 'omhoog schoppen' van je eigen onderwerp na 14 minuten omdat niemand gereageerd heeft is niet echt bepaald netjes.

Om antwoord te geven op je vraag:

Ik kan zo niet zien welke set dit is (ik heb geen magisch foto-herkennend vermogen). Maar het ziet er uit dat dit een actief setje is, waar je dus de tulpkabel van je DJ-mengpaneel in kunt steken, stroom erbij en gewoon aanzetten maar. Op elkaar aansluiten heeft niet veel zin, omdat je dan alleen mono-geluid krijgt. Zet liever één links en één rechts neer.

Verder ben ik het met de rest van de posters hier eens, dat je voor 300 euro niks krijgt en je beter eerst geluid in kan huren. En denk niet dat je gratis kan draaien -- de verhuurkosten die je maakt kun je gewoon doorberekenen aan de klant.
      First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Whitefarmer
        • Oct 2003
        • 1244

En weet iemand het?
        Nou?
        GEDULD heb je niet veel!!!

Als je inderdaad ipv een fotootje de link naar het produkt (of merk en type) doorgeeft, dan weten we om welke speaker het gaat, en zoeken WIJ daar de specs wel bij.

Wat wil je 'op elkaar aansluiten'? Ik snap je vraag (denk ik) wel, maar toch begrijp ik hem niet.

Bedoel je of je deze twee speakers op een mixertje kunt aansluiten, of wil je mono doorlussen of...?

Let wel op, bij een van je vorige voorstellen, stond duidelijk SLAVE speaker (dus ZONDER versterker), terwijl jij erbij schreef dat ze elk een eigen versterker aan boord hebben!(die van € 300,-)

Dus wees duidelijk in je vraagstelling, en HEB wat meer geduld, als je na een weekje ofzo nog niets gehoord hebt, mag je gerust een topic 'kicken', maar binnen 15 minuten ......
        (de behoefte om te helpen 'groeit niet' als je begrijpt wat ik bedoel.)

groeten John
        Groeten John
        ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
        Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• DJ-Emile
          • Dec 2008
          • 70

Sorry dat ik zo bot reageerde ....
          Dankje voor de opmerkingen!
          Pioneer CDJ-1000 MK3

Duh!

Comment

• SoundOfSilence
            • Mar 2007
            • 766

Snap trouwens ook niet waar die haast vandaan komt...

Volgens je profiel ben je 30 november jarig.

Óf je ouders zijn heel laat met je cadeau (oeh, mooi... ouderwetse spelling)
            Óf ze zijn heel vroeg
            Óf je wilt nog 10,5 maanden de tijd hebben om het mooiste uit te zoeken wat er voor 300 euro te vinden is (maar tegen die tijd is iedereen hier wel overspannen gok ik)
            It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Whitefarmer
              • Oct 2003
              • 1244

Originally posted by SoundOfSilence
              Snap trouwens ook niet waar die haast vandaan komt...

Volgens je profiel ben je 30 november jarig.

Óf je ouders zijn heel laat met je cadeau (oeh, mooi... ouderwetse spelling)
              Óf ze zijn heel vroeg
              Óf je wilt nog 10,5 maanden de tijd hebben om het mooiste uit te zoeken wat er voor 300 euro te vinden is (maar tegen die tijd is iedereen hier wel overspannen gok ik)

You've just put a on my face..

DAT vult ie wel in op zijn profiel, verder....
              ...niets..
              Groeten John
              ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
              Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Beckers Entertainment
                • Dec 2008
                • 650

Emile,

Als ik naar dat laatste setje foto's kijk zie ik dat het weer kleine speakers zijn. 8" speakers zijn in mijn ogen niet geschikt voor full-range doordat ze niet genoeg bas kunnen bieden. Zoals vele al aangeven kun je het beste huren en doorsparen voor iets goeds. Je moet niet dezelfde fout maken, die vele maken, dat je geld dat je ontvangt meteen moet uitgeven. Spaar door voor iets goeds en je hebt er over 2 jaar ook nog profijt van!

Groeten Jasper
                Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Outline
                  • Feb 2006
                  • 1434

Originally posted by SoundOfSilence
                  Ik heb nu al de neiging om een goed gemikt schot te lossen...

Comment

• dj-wojcik
                    • Jul 2008
                    • 911

jongens jongens jongens.... rustig aan allemaal...

ik denk dat hij nu wel voldoende is vernederd, oké ik geef jullie wederom gelijk.

maar ergens moet het toch ophouden. dus om nu 24 posts door te zeuren dat hij het niet haalt met zijn budget vind ik zelf ook een beetje kinderachtig.

zeg gewoon kort en correct: spaar door en huur misschien eerst wat.
                    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

Originally posted by dj-wojcik
                      jongens jongens jongens.... rustig aan allemaal...

ik denk dat hij nu wel voldoende is vernederd, oké ik geef jullie wederom gelijk.

maar ergens moet het toch ophouden. dus om nu 24 posts door te zeuren dat hij het niet haalt met zijn budget vind ik zelf ook een beetje kinderachtig.

zeg gewoon kort en correct: spaar door en huur misschien eerst wat.
                      Probleem is dat hij het niet doorheeft en blijft doorbomen
                      sis
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• dj-wojcik
                        • Jul 2008
                        • 911

Originally posted by sis
                        Probleem is dat hij het niet doorheeft en blijft doorbomen
                        sis
                        ik denk dat het nu wel duidelijk zal zijn.... of tjeh... hoop het...
                        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• DJ-Emile
                          • Dec 2008
                          • 70

Ok bedankt voor commetaar
                          Last edited by DJ-Emile; 30-01-09, 16:05.
                          Pioneer CDJ-1000 MK3

Duh!

Comment

• DJ-Emile
                            • Dec 2008
                            • 70

Ik dacht nu aan :
                            Top DAP MC 15 2x
                            Sub Dap mcb 15 2x
                            Kunnen die topjes op de sub worden aangesloten en dan via sub naar versterker kan dat bij die speakers...
                            Het is niet een hele dure set en ik weet het kan ook niet teveel van verwachten het is voor max 50 man
                            Weet iemand goeie versterker voor deze set?
                            Mvg,
                            Emile
                            Pioneer CDJ-1000 MK3

Duh!

Comment

• laptop
                              • Jan 2009
                              • 187

het zijn twee verschillende soorten boxen sub en full range, dit doorlinken zou ik niet doen. de tops zou ik op een versterker doen en, de sub via een crossover via een andere versterker. dit geeft (vind ik) het beste geluid.

maar wat vind je van dit setje?
                              2X
                              Koolsound XL 1250 passieve 3-weg fullrange luidspreker Tot E 200,- prijsvergelijking goedkoopste
                              en een:
                              Koolsound TXA-650 versterker Tot E 400,- prijsvergelijking goedkoopste

dit voor€297

Comment

• DJ-Emile
                                • Dec 2008
                                • 70

Maar zou dat wel kunnen doorlinken
                                want ik wil niet een heel hoog budget hebben en dan kan ik later ook nog een crossover erbij kopen...
                                Maar zou dat wel kunnen dat je van de top naar de input van de sub en van de output naar de versterker gaat?
                                Pioneer CDJ-1000 MK3

Duh!

Comment

Working...