Hoi Emile,
ik zou juist WEL een heel hoog budget willen!
met doorlinken bedoel je denk ik dat je met 1 versterker zowel de subs als de toppen aan kunt sturen.
Even voor de richting van 'het signaal':
van versterker naar speakerinput, van speaker output naar volgende speaker input.
Zover ik kan vinden hebben deze subs GEEN ingebouwde x-over, dus het full-range signaal gaat door naar de toppen.
Reden dat je een aparte sub neemt, is dat je de lage tonen NIET naar de toppen doorstuurt.
Dus:
het kan wel (denk ik), maar het gaat NIET het gewenste resultaat opleveren.
Een x-over is bij zulk een speaker wenselijk (lees NODIG).
Voorbeelden van subs die wel een ingebouwde x-over hebben:
EV sb122, HK pro 18s( jaja, er zijn er veel meer
).
Let wel op dat als je gaat 'doorlinken', dat je meer versterker vermogen nodig hebt (je stuurt nu immers 2 speakers per kant aan met hetzelfde versterkerkantje.
Ga beter eerst voor 'fatsoenlijke' topjes, dan kun je er later altijd nog een sub onder kopen!
Kijk vooral eens 2e hands als je weinig budget hebt, dan moet je voor € 300,- wel wat redelijk spul kunnen vinden.
En anders spaar je gewoon even door
.
groeten John
ik zou juist WEL een heel hoog budget willen!
met doorlinken bedoel je denk ik dat je met 1 versterker zowel de subs als de toppen aan kunt sturen.
Even voor de richting van 'het signaal':
van versterker naar speakerinput, van speaker output naar volgende speaker input.
Zover ik kan vinden hebben deze subs GEEN ingebouwde x-over, dus het full-range signaal gaat door naar de toppen.
Reden dat je een aparte sub neemt, is dat je de lage tonen NIET naar de toppen doorstuurt.
Dus:
het kan wel (denk ik), maar het gaat NIET het gewenste resultaat opleveren.
Een x-over is bij zulk een speaker wenselijk (lees NODIG).
Voorbeelden van subs die wel een ingebouwde x-over hebben:
EV sb122, HK pro 18s( jaja, er zijn er veel meer

Let wel op dat als je gaat 'doorlinken', dat je meer versterker vermogen nodig hebt (je stuurt nu immers 2 speakers per kant aan met hetzelfde versterkerkantje.
Ga beter eerst voor 'fatsoenlijke' topjes, dan kun je er later altijd nog een sub onder kopen!
Kijk vooral eens 2e hands als je weinig budget hebt, dan moet je voor € 300,- wel wat redelijk spul kunnen vinden.
En anders spaar je gewoon even door

groeten John
Comment