Goede speaker set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

En het beste van deze set,:
    moeten ze eigenlijk als slogan gebruiken:

Nooit meer last van suizende oren na een knallende disco!
    U hoeft nooit meer bang te zijn dat U boven het limit gaat van het aantal decibels dat geproduceert mag worden bij een evenement. Dankzij de nieuwe interne beveiliging van "Karaoke Jo" is dit helemaal veilig weg gewerkt!
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Beckers Entertainment
      • Dec 2008
      • 650

Zoooo. Ik ben onder de indruk...
      Waar bestel je zoiets? Kun je ze ook krijgen met palletvrachten? Scheelt weer een hoop bezorgkosten. Of zullen we ze gewoon gezamenlijk bij de fabriek gaan halen? Inkoopsprijsje! Dan worden ze helemaal voor niets.
      4 van die op elkaar en mijn dB setje word omver geblazen!

Laat je wel even weten hoe ze klinken Emile?

Groeten Jasper
      Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• DJ-Emile
        • Dec 2008
        • 70

wat vinden jullie van deze set

Ik koop waarschijnlijk
        Deze set :
        Soundpack 12 Aktivsystem inkl. Schutzhüllen - Active Systems

This set consists of: [LIST][*]1x 12" subsoofer[*]2x 6,5"/1" tops[*]2 professional Speakon cables[*]2 high-quality speaker stands[*]three piece protective cover set[/LIST]

features subwoofer:
        1x 120 Watts RMS [LIST][*]Max. SPL: 118 dB[*]Frequency response: 40 - 150 Hz[*]Connectors: 2x Speakon Out, 2x XLR Out, 2x Combination Input (XLR / 1/4" Jack)[*]15 mm multiplex[*]Surface: PU coating[*]Speaker stand mount: aluminium[*]Front grille: steel with black active rubber foam[*]With handles for easy transport[*]Incl. wheels[*]Dimensions (WxHxD): 420 x 480 x 500 mm[*]Weight: 28 kg[/LIST]

features top: [LIST][*]6,5" + 1" satellite[*]120 Watts RMS[*]200 Watts Peak[*]Impedance: 4 Ohms[*]Max. SPL: 114 dB[*]Frequency response: 150 - 19000 Hz[*]Crossover frequency: 3500 Hz[*]Dispersion: 90° x 60°[*]Connectors: Speakon[*]Material: 15 mm Multiplex[*]Speaker stand: aluminium[*]Front grille: steel with black active rubber foam[*]Surface: PU coating[*]With handles for easy transport[*]Dimensions: 250 x 370 x 230 mm[*]Weight: 8 kg[/LIST]Wat vinden jullie ervan
        Het is voor max 60 personen
        En ik ben nog een beginner...
        Mvg,
        Emile
        Pioneer CDJ-1000 MK3

Duh!

Comment

• sis
          • Jul 2003
          • 3305

Raar, die subwoofer is 120 watt en de 2 toppen zijn ook elk 120 watt .
          Ik denk dat er uit dit setje weinig muziek komt .
          SPL is namelijk zeer laag, zeker voor 60 personen.
          Voor achtergrondmuziekje en toespraken zou het wel kunnen .
          sis
          Last edited by sis; 06-02-09, 18:38.
          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Beckers Entertainment
            • Dec 2008
            • 650

Emile, hoeveel verschillende topics over hetzelfde onderwerp ga je openen?
            Wat ik al helemaal grappig vind is het feit dat je zelf niet weet wat je moet kopen, maar wel djspeakertje gaat adviseren wat hij moet kopen?
            Er zijn grenzen en ik denk dat jij ze al wel hebt opgezocht.

Wees zelf nou eens slim en spaar door! Of je moet het nu direct willen kopen.. Dan pak je dat Fame setje en val je ons er niet meer mee lastig. Het fame setje is leuk voor op je kamer, maar meer ook niet.

Groeten Jasper

Comment

• 4AC
              • Nov 2007
              • 1791

Kwam dit ook al tegen in de Musicstore catalogus, wat een ***sgruwelijk lelijk front is dat zeg! De één doet foam achter het rooster, de ander voor, en wat doet fame: streepje voor- en streepje achter het rooster.

Zestig man moet zat lukken. In de huiskamer. Als achtergrondmuziek.

Misschien is het handig als je even noemt wát je gaat draaien, wáár en waarvoor. Zestig man op disco/drive-in volume in een zaal zou ik niet aandurven op deze set, om maar even wat te noemen.

Mvg,

Teun

Ps. Als je een drive-in wilt beginnen voor max 60 man: zoek dan even verder op dit forum. Er zijn zat topics over luitjes in dezelfde situatie als jij, en je bespaart jezelf en anderen flink wat reacties.
              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Beckers Entertainment
                • Dec 2008
                • 650

Originally posted by 4AC

Ps. Als je een drive-in wilt beginnen voor max 60 man: zoek dan even verder op dit forum. Er zijn zat topics over luitjes in dezelfde situatie als jij, en je bespaart jezelf en anderen flink wat reacties.
                4AC. Hij is een van de mensen die een van die topics heeft gestart.. (als het er niet meerdere zijn) Hij vraagt of een set voldoende is, wij vertellen hem dat het niets is en toch wilt hij het kopen. Vervolgens komt hij weer met iets anders, dat wederom niets is. Geef je een alternatief, komt hij met een argument als: "Ik vond die andere speakers er mooier uitzien." En dat terwijl er dan misschien wel 10 dB verschil inzit en het speakers zijn van een degelijk merk.

Toch nog kort over de set. Ik heb een keer met de voorloper van deze set gewerkt. +- 40 personen. Daar was het leuk, maar meer zou ik er niet mee durven doen.

Groeten Jasper

Comment

• 4AC
                  • Nov 2007
                  • 1791

Originally posted by Beckers Entertainment
                  4AC. Hij is een van de mensen die een van die topics heeft gestart.. (als het er niet meerdere zijn) Hij vraagt of een set voldoende is, wij vertellen hem dat het niets is en toch wilt hij het kopen. Vervolgens komt hij weer met iets anders, dat wederom niets is. Geef je een alternatief, komt hij met een argument als: "Ik vond die andere speakers er mooier uitzien." En dat terwijl er dan misschien wel 10 dB verschil inzit en het speakers zijn van een degelijk merk.
                  Zat nét zijn profiel door te snuffelen en je hebt helemaal gelijk.

Begin me er ook al een beetje aan te ergeren...
                  uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• DJ-Emile
                    • Dec 2008
                    • 70

Nou met deze set wil ik eigenlijk voor klassefeestjes maar niet voor super grote feestjes gewoon bij mensen in de huiskamer
                    gaat het daarmee lukken?
                    Mvg,
                    Emile
                    Pioneer CDJ-1000 MK3

Duh!

Comment

• Beckers Entertainment
                      • Dec 2008
                      • 650

Hoeveel keer per jaar verwacht je op een klassenfeestje te draaien?
                      Laten we eens 3 x per jaar nemen.

Simpele berekening:
                      Stel, je koopt. Je bent eenmalig €399-, kwijt.

Stel, je huurt. Je bent 3 x per jaar 50 euro kwijt. €150-, per jaar. (dan heb je ook wat..) Je kunt als je huurt, dus 3 jaar huren voor de prijs van jou Fame set.
                      Ik denk ( jou kennende ) dat je binnen 2 jaar uitgekeken bent op dit setje. Dat zou dus betekenen dat je er verlies op maakt, aangezien je die set nooit voor 150 euro kwijt komt op Marktplaats.
                      Met andere woorden. Doe het niet, huur iets! Je krijgt ten eerste veel beter geluid en ten 2e kun je alle opdrachten aan. Mocht je groter willen draaien, hoef je niet te zeggen "Dan gaat de prijs omhoog omdat ik nog bij moet huren".

Als ik in jou schoenen stond ( lijkt me sterk dat je net zo'n grote voeten als mij hebt ) zou ik gewoon huren totdat je echt weet hoevaak je word gevraagd en wat voor feesten dat zijn..
                      Bovendien denk ik dat 3kwart van het forum het gewoon met mij eens is.

Budget omhoog of huren, veel meer zit er niet op...
                      Groeten Jasper

Comment

• 4AC
                        • Nov 2007
                        • 1791

Bovendien denk ik dat 3kwart van het forum het gewoon met mij eens is...........Met andere woorden. Doe het niet, huur iets! Je krijgt ten eerste veel beter geluid en ten 2e kun je alle opdrachten aan. Mocht je groter willen draaien, hoef je niet te zeggen "Dan gaat de prijs omhoog omdat ik nog bij moet huren".
                        Goed uitgelegd Jasper, ik voeg me bij die 3/4 toe. Ik snap alleen dit niet: "Dan gaat de prijs omhoog omdat ik nog bij moet huren". Dit zal -als hij gaat huren- nog zo blijven? Tenminste, ik ken geen verhuurder die grotere sets voor dezelfde prijs verhuurd. of mis ik hier nou iets....?

Als ik in jou schoenen stond ( lijkt me sterk dat je net zo'n grote voeten als mij hebt )
                        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• Beckers Entertainment
                          • Dec 2008
                          • 650

Originally posted by 4AC
                          Goed uitgelegd Jasper, ik voeg me bij die 3/4 toe. Ik snap alleen dit niet: "Dan gaat de prijs omhoog omdat ik nog bij moet huren". Dit zal -als hij gaat huren- nog zo blijven? Tenminste, ik ken geen verhuurder die grotere sets voor dezelfde prijs verhuurd.
                          Hmm.. Nu ik hem terug lees snap ik hem inderdaad ook niet. Maar is wel over nagedacht hoor.. Denk ik tenminste..

Edit: Ik heb het me weer bedacht. Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat hij dan een kleine set thuis heeft staan, waar voor betaald is, maar hij niet kan gebruiken omdat hij te klein is...

Hoe dan ook. Emile, mocht je toch zo onverstandig zijn om de Fame set te nemen, zou je ons dan wel willen vertellen hoe hij bevalt?

Groeten Jasper

Comment

• dj luuk cobus
                            • Mar 2007
                            • 50

Emile wees verstandig (is volgens mij al wel 20 keer gezegd) en spaar nou echt gewoon door tot je een fatsoenlijke set kunt kopen. Begin met 2 15'' toppen en een kleine versterker en als je geld hebt kun je altijd nog een sub bij kopen. En je hebt het over €300 voor je verjaardag is dat alleen van je ouders of is dat wat je geschat hebt wat je van iedereen krijgt. Anders heb je toch weer een iets groter budget. Kijk gewoon naar zoiets http://www.licht-geluid.nl/shop/BVModules/ProductTemplates/jenh/Product.aspx?productid=AD165301 met http://www.licht-geluid.nl/shop/BVModules/ProductTemplates/jenh/Product.aspx?productid=AD150202

Dan ben je voor 2 topjes en een kleine versterker iets meer dan €500 kwijt en dan heb je opzich een leuk setje voor een man of 40 50 en kun je altijd nog subs bij kopen zoiets als dit http://www.licht-geluid.nl/shop/BVModules/ProductTemplates/jenh/Product.aspx?productid=AD165104
                            met nog een versterker. En in die tussentijd kun je ook altijd nog bij huren als je een groot feestje hebt.
                            Last edited by dj luuk cobus; 08-02-09, 19:40.

Comment

• DJ-Jan
                              • Jun 2008
                              • 327

Ik kan de links niet openen, krijg een 404 error..
                              Event-Light

Comment

• dj luuk cobus
                                • Mar 2007
                                • 50

Moet je ze even kopiëren dan doet hij het wel. Als ik hem aanklik dan doet hij ook

http://www.licht-geluid/
                                forum/shop

Comment

Working...