Goede speaker set

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vasco
    • Oct 2003
    • 2567

Originally posted by dj-wojcik
    ik bedoel het juist anders om. Een speaker kun je niet nog beter laten klinken met een goede mixer.

Als je een speaker hebt die je zo erg moet bij sturen met een EQ om er een fatsoenlijk geluid ui te krijgen. Dan vind ik het niet de moeite waard om daar bv een Allen & Heath voor te zetten.

Daarom ben ik ook van mening. Dat als je voor speakers gaat. Dat je deze allereerst te beluisteren zonder EQ.

Dat bedoelde ik er mee te zeggen. Wat jij zegt klopt ook. Maar was net het tegenover gestelde als wat ik bedoelde
    Vind je het heel erg dat ik hier geen ene rambam van snap wat je wilt zeggen.

Je begint hier over EQ te bazelen terwijl je het toch echt had over het punt dat een ander mengpaneel de kwaliteit kan verbeteren. En ja dat kan, je speakers kunnen nog zo goed zijn als iets/alles ervoor prut is dan klinken ze niet. Heeft verder niks met EQ standen te maken.

Comment

• Dj Gino V
      • Feb 2009
      • 237

ik zal het anders formuleren ik had eerst ne beat4 van jb system en bijpassende boxen van 150 rms maar nu heb ik een rodec gekocht en mijn geluid klinkt nu beter als tevoren meer bas en dat maakt het warmer

grtz gino V

Comment

• dj-wojcik
        • Jul 2008
        • 911

Originally posted by vasco
        Vind je het heel erg dat ik hier geen ene rambam van snap wat je wilt zeggen.

Je begint hier over EQ te bazelen terwijl je het toch echt had over het punt dat een ander mengpaneel de kwaliteit kan verbeteren. En ja dat kan, je speakers kunnen nog zo goed zijn als iets/alles ervoor prut is dan klinken ze niet. Heeft verder niks met EQ standen te maken.
        huh, hahah jullie zeggen allemaal het zelfde maar ik bedoel net het tegenover gestelde. Ik zeg niet dat het mengpaneel niet belangrijk is voor het kwalteitsgeluid uit je speakers.

maar ik zeg dat als je speakers niet klinken. Dat je dit niet echt helemaal recht kunt trekken met je mengpaneel. snap je? Dus je kunt nog een allen & heath mixer hebben. Maar daar gaan je MCcrypt echt niet beter door klinken.

daarom zeg ik, nu voor de 3e keer. Dat je speakers ook al wat kwaliteit mogen hebben nog voor je een mengpaneel aansluit met daarin alle aanpassingen die je doet als je vind dat je speakers niet klinken.

of ben ik nou wazig?
        [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• Joost van Ens
          • Jan 2001
          • 628

of ben ik nou wazig?
          Ja, en niet een beetje ook!

Zelfs de bij de allerslechtste honkietonkie speakers, zal nog steeds de uiteindelijk geproduceerde herrie afhangen van het geen wat je er aan apparatuur voor hangt. hoe goed of slecht die speaker ook is.

Hang je er niks voor. heb je namelijk geen geluid. en in dat geval zijn alle goedkope brol speakers precies even goed als de duurste line aré. namelijk muisstil.

hoe slechter je spullen voor de speaker, hoe slechter je geluid. Dat staat dus kompleet los van de kwaliteit van je speaker.

Joost.

Comment

• partydrivein
            • Jul 2008
            • 389

Met alles wat voor de speakers staat probeer je een goed geluid te maken, dit kan een heel goed geluid zijn maar als je kl*te speakers hebt klinkt het nog steeds nergens naar.

Een goede tafel of randapperatuur kan je speaker niet beter laten klinken, door goede aperatuur te gebruiken kun je het signaal zo goed mogelijk aan laten komen(of verpesten) zodat er het best mogelijke geluid uit de speaker komt.
            Of dit geluid uit een skytec setje even goed zal klinken als bij een setje van Henkus Reinz betwijfel ik ten zeerste.

Kortom,
            Alles wat voor de speaker staat kan je geluid slechter laten klinken.
            Maar het zal je speaker nooit boven zijn eigen cappaciteiten laten gaan.
            Als bij een oudere mengtafel het geluid slecht is kan door alles komen(slechte kabels, en andere zooi)
            deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• SoundOfSilence
              • Mar 2007
              • 766

De stelling bij ons is: het totaal is minimaal zo slecht als de slechtste schakel.

Dus... een prul-speaker aan een top-mixer + top-speler + top versterker is kut,
              een top-speaker aan een top-speler aan een top-versterker met een kut-mixer is kut.
              Een prul-speaker aan een prul-mixer is 2x kut.

Als ik een bandje neerzet met een Midas mixer, een Dynacord PA en een zangeres met een Wibra-microfoon, dan ben ik niet verbaast dat het kut klinkt. Idem met een Martin PA, Neumann mic en een behringer mixer.

Alles moet een beetje in verhouding zijn. Liever een redelijke box aan een redelijke mixer dan een prullen-box aan een top-mixert.

Je geluid wordt nooit meer beter als het eenmaal door een apparaat/speaker verneukt is.
              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

Originally posted by partydrivein
                Alles wat voor de speaker staat kan je geluid slechter laten klinken.
                Maar het zal je speaker nooit boven zijn eigen cappaciteiten laten gaan.
                Als bij een oudere mengtafel het geluid slecht is kan door alles komen(slechte kabels, en andere zooi)
                Originally posted by SoundOfSilence
                De stelling bij ons is: het totaal is minimaal zo slecht als de slechtste schakel.

Dus... een prul-speaker aan een top-mixer + top-speler + top versterker is kut,
                een top-speaker aan een top-speler aan een top-versterker met een kut-mixer is kut.
                Een prul-speaker aan een prul-mixer is 2x kut.

Als ik een bandje neerzet met een Midas mixer, een Dynacord PA en een zangeres met een Wibra-microfoon, dan ben ik niet verbaast dat het kut klinkt. Idem met een Martin PA, Neumann mic en een behringer mixer.

Alles moet een beetje in verhouding zijn. Liever een redelijke box aan een redelijke mixer dan een prullen-box aan een top-mixert.

Je geluid wordt nooit meer beter als het eenmaal door een apparaat/speaker verneukt is.
                dus het is niet zo wazig wat ik zeg
                Last edited by dj-wojcik; 12-02-09, 16:17.
                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• partydrivein
                  • Jul 2008
                  • 389

Heb ik niet beweert!
                  deze account is buiten gebruik waar kun je dat ding verwijderen?

Comment

• dj-wojcik
                    • Jul 2008
                    • 911

Originally posted by partydrivein
                    Heb ik niet beweert!
                    nee maar het komt wel op het zelfde neer

Comment

• vasco
                      • Oct 2003
                      • 2567

nee maar het komt wel op het zelfde neer
                      Hoe lang blijf je nog doorzagen?

Gino had een mixer en deze mixer had als resultaat slecht geluid uit zijn speakers. Nieuw mengpaneel en geluid uit speaker is beter.

wil je nu zeggen dat je speakers beter klonken door een ander mengpaneel?
                      Jij vraagt vervolgens met een vragende smile zelfs erbij of dit nu kan hierdoor. Wij zeggen ja dat kan en jij begint ineens over EQ te reutelen.

Hij heeft zijn speakers niet vervangen, niks met de EQ gedaan dus ik snap je punt in eerste instantie al niet. Natuurlijk wordt geluid niet beter als de zwakste schakel maar dat bleek hier de mixer te zijn en niet de speakers. Hiermee sloeg jou opmerking over EQ gebruik nergens op in het verhaal. Ik begrijp wel wat je bedoelt met dat EQ verhaal maar niet in de combinatie met je vraag of een betere mixer het geluid beïnvloed.
                      Last edited by vasco; 13-02-09, 13:16.

Comment

Working...