Active boxen set voor kleinere feestjes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dj Gino V
    • Feb 2009
    • 237

Active boxen set voor kleinere feestjes

hey

ik ben op zoek naar een goed geluid set dat gemakelijk is te vervoeren dus dacht ik al aan active boxen maar ik zit te twijfelen tussen

- 2x qsc hpr 122i 12" top en 2x qsc hpr 151i 15" sub
    - 2x db technoligies dvx d12 12" top en db t. sub 15 d 15"
    - 2x dap audio X-12TA top en dap X-15HLA subs

heeft er iemand ervaring met deze sets en zal het een goed aankoop zijn
    ik dacht zelf al aan dap maar ben niet zeker

rtz Gino V en thanks
  • laptop
    • Jan 2009
    • 187

als je voor kwaliteit gaat zal ik db zeggen, wil je het goedkoper houden dan dap.

Comment

• Beckers Entertainment
      • Dec 2008
      • 650

Precies wat laptopje zegt. De sub's 15 klinken geweldig! Hoewel ik toch voor een andere combinatie zou gaan .
      Wat wil je ermee gaan draaien? Misschien heeft dB technologies nog wel een mooier setje in de aanbieding..

Groeten Jasper
      Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Akkoord met dB maar waarom zegt niemand QSC? Al eens gehoord hoe keihard en loepzuiver die toppen gaan?
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Originally posted by laserguy
          Akkoord met dB maar waarom zegt niemand QSC? Al eens gehoord hoe keihard en loepzuiver die toppen gaan?
          Heb de QSC niet naast de dbtech/dap gehoord maar de QSC's vielen mij wat tegen. Hard: ja, zeker. Mooi: nee. Hoog word snel wat 'sissend' naar mijn mening. Ook zijn die QSC toppen de volgende dag nog als piep terug te horen...
          Maar het ging wel érg hard.... (gehele HPR-range naast elkaar gehoord trouwens)

ot
          Maar je hebt in deze prijsklasse echt mega veel keuze, denk aan Fohhn, RCF, HK en ga zo verder. Waarop basseer je je keuze voor qsc dap en dbtech?
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Watt Xtra
            • Oct 2004
            • 1119

DVX 12 in een paar woorden: GEWELDIG. Super strak topje. Maar zeker niet geschikt als fullrange kast. Dan mist ie gewoon het laag voor.

Ik twijfel trouwens wel of zn sub5 bassje die toppen wel bijhouden.
            Ik heb ze hier in combi tot 2 18" JBL laagkasten. Maar ook met een centerstackje van 4 bassjes en 2 toppen.

De passende vliegbeugel. Helemaal tegek. ook om het topje iets te kantelen wanneer je hem hoog op een paaltje of statief plaatst.
            JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Dj Gino V
              • Feb 2009
              • 237

mijn bedoeling is vatjes te spelen ik speel voornaamelijk electro dance en pop maar op grotere fuiven ben ik dan van plan mijn toppen te gebruiken als monitors en eigelijuke had ik gedacht om ongerveer maar €4000 uitegeven en hopen dat het goed klinkt
              Last edited by Dj Gino V; 02-02-09, 19:47.

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

Originally posted by Dj Gino V
                mijn bedoeling is vatjes te spelen ik speel voornaamelijk electro dance en pop maar op grotere fuiven ben ik dan van plan mijn toppen te gebruiken als monitors en eigelijuke had ik gedacht om ongerveer maar €4000 uitegeven en hopen dat het goed klinkt
                En voor hoeveel man speel je als het geen "grote fuiven" zijn? En op welke locaties speel je?
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Whitefarmer
                  • Oct 2003
                  • 1244

Originally posted by Dj Gino V
                  had ik gedacht om ongerveer maar €4000 uitegeven en hopen dat het goed klinkt
                  GOED:
                  € 4000,- budget (daar kun je wel 'iets' mee)

SLECHT:
                  hopen dat het goed klinkt??? EROP VERTROUWEN DAT HET GOED KLINKT, hiervan moet je jezelf overtuigen, 'hopen' is 'ZIELIG' .

Groeten John

ps. zou je in je profiel je 'leeftijd tonen' aan willen zetten
                  Groeten John
                  ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
                  Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• Hansound
                    • Apr 2006
                    • 832

Al bij RCF gekeken ??

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

Originally posted by Hansound
                      Al bij RCF gekeken ??
                      Nou ja, het is het overwegen waard
                      sis
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Tot 4000 euro voor sub/sat-setje?

Denk HK Elias (3400), HK P:ro active (2800), eventueel nieuwe JBL Eon's (4200, al boven budget)...

Iemand anders nog iets?

Tip: misschien 2dehands iets? kun je voor dat geld ook wel wat leuks vinden...

Comment

• Dj Gino V
                          • Feb 2009
                          • 237

ik heb al die merken al bekenen zoals mackie active waar ik al eens heb met gespeeld en die gingen vrij goed maar ik heb mij laten wijs maken dat houten kasten nog het beste klinken
                          dus ben ik eigen lijk op zoek gegaan naar degelijke houten kasten en het zou goed moeten klinken voor +-200 man in meestal een sjotters kantine
                          dit heb ik juist nog gevonden
                          2x RFC art 902-as 12" sub en 2x RFC art 710-a 10"/1" fullrange

grtz
                          Last edited by Dj Gino V; 05-02-09, 20:02.

Comment

• Beckers Entertainment
                            • Dec 2008
                            • 650

Dat heb je je idd wijs laten maken. Soort kast maakt in principe niet veel uit. Het gaat meer om de inhoud en de vorm.
                            Over de Mackie's. Mackie is niet meer het bedrijf dat het vroeger was. Sinds de fabriek naar Japan is verhuisd zijn de prijs en kwaliteit minder geworden. Nu weet ik niet of je met de oude of de nieuwe hebt gewerkt.
                            Over RCF kan ik eigenlijk alleen maar met lof spreken. Heb afgelopen zaterdag met de kleine broertjes van de set die jij noemt +-400 personen van geluid voorzien. Ging hard en zuiver genoeg in mijn ogen. Hoewel ik toch zou overwegen de 12" te nemen. Die kun je ook nog altijd op statief zetten mocht je zonder bassen willen spelen. (10" heeft vaak te weinig bas")

Hoop dat je er iets aan hebt.

Groeten Jasper

PS. Sjotters Kantine? Dat klinkt als een limburger?
                            Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Outline
                              • Feb 2006
                              • 1434

Originally posted by Beckers Entertainment
                              Sinds de fabriek naar Japan is verhuisd zijn de prijs en kwaliteit minder geworden.
                              Ik neem aan dat je China bedoeld?

En 400 man met een ART-set? Knap, als je per kant gewoon sub-satje hebt... Ik werk met D&B Q7 (google maar) en dat heeft met dubbel laag en 1 top per kant net geen moeite voor 400 man. En dan hebben we het wel over serieus spul!

Comment

Working...