Active boxen set voor kleinere feestjes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-wojcik
    • Jul 2008
    • 911

Originally posted by Dj Gino V
    ik heb nu nog een klein vraagje voor de voeding en singaal naar de box want ik heb een kabel gevonden met de 2 ineen maar is dat aan de raden of krijg ik dan storing op de boxen

DAP AUDIO Power/Signal Kabel Schuko Male naar IEC Female & XLR (10 meter) - J&H Licht en Geluid

grtz and thanks Gino V
    why not, zijn toch gewoon twee los van elkaar afgeschermde kabels bij elkaar gehouden door blauwe rubber

maar denk er aan. Je kunt nu alleen de stroomvoorziening pakken waar ook je signaal vandaan haalt. Misschien handig misschien ook niet. en owjah, het is DAP
    Last edited by dj-wojcik; 16-03-09, 15:24.
    [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
    [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

maakt dat wat uit dan? dat het dap is? bij decilux ben ik een keertje in het magazijn geweest en bij de randapparatuur hingen gewoon vrolijk dap-tulpkabeltjes (of zijn er meer merken die paarse tulpkabels maken???)

en decilux is verder een prima bedrijf!!

daan

of heb ik dat nou verkeerd?
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Beckers Entertainment
        • Dec 2008
        • 650

Tja, het is inderdaad DAP. Kun je natuurlijk ook je signaal en stroomstootjes doorheen voeren, maar denk dat wanneer je een keer op je kabeltje staat met je plug er nog in dat de kans op los contact groter is dan wanneer je bijv. ProCab gebruikt met Neutrik connectoren. Bovendien ben ik niet zo'n fan van de blauwe kleur, als je ergens op bijv. een bruiloft staat. Lopen je blauwe kabels langs je statieven op.
        Maar zoals mr. Wojcik al aangeeft, werkt het natuurlijk wel. Grotere bedrijven zie ik het regelmatig doen..

Groeten Jasper
        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Dj Gino V
          • Feb 2009
          • 237

zijn er dan nog andere merken die dit soort kabels fabriceren en er gaat geen storing op zitten omdat de stroomkabel eigenlijk tegen de signaal kabel hangt wegens electris veld of magnetisch

grtz Gino V

Comment

• SoundOfSilence
            • Mar 2007
            • 766

Ja hoor.... bijna elke kabelmerk heeft ze.

Ken ze persoonlijk van leoni en tasker, per meter of op rol...
            It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Beckers Entertainment
              • Dec 2008
              • 650

Als je storing kreeg zou men ze niet verkopen denk ik zo..
              Als je van tevoren weet dat een kabel gaat storen, koopt niemand die kabel. Zo slim zijn ze toch wel in die fabrieken in china waar ze worden gemaakt. Ook al zou je het soms niet zeggen. Maak je daar dus maar geen zorgen om. En uit eigen ervaring kan ik ook alleen zeggen dat het prima werkte.

Groeten Jasper

Comment

• dj-wojcik
                • Jul 2008
                • 911

Originally posted by SoundOfSilence
                Ja hoor.... bijna elke kabelmerk heeft ze.

Ken ze persoonlijk van leoni en tasker, per meter of op rol...
                ik wil net zeggen, ieder fabricant heeft wel eens soort wat hier op lijkt. En anders even zelf wat verzinnen

Want je hebt ze nu toch ook al met doosjes. Zodat je ze ook nog eens kunt doorlussen ed.
                [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• SoundOfSilence
                  • Mar 2007
                  • 766

Originally posted by dj-wojcik
                  ik wil net zeggen, ieder fabricant heeft wel eens soort wat hier op lijkt. En anders even zelf wat verzinnen

Want je hebt ze nu toch ook al met doosjes. Zodat je ze ook nog eens kunt doorlussen ed.
                  Doosjes?

Doorlussen doe je toch op je speakors???
                  It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• dj-wojcik
                    • Jul 2008
                    • 911

Originally posted by SoundOfSilence
                    Doosjes?

Doorlussen doe je toch op je speakors???
                    whaha dat dacht ik dus ook... ik zal terzijnertijd even een foto posten

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Originally posted by dj-wojcik
                      whaha dat dacht ik dus ook... ik zal terzijnertijd even een foto posten

doorlussen met powercon en xlr?(actieve speakers doorlussen? dat kan wel, heb je behalve als je met iec en schuko stekkers werkt geen doosjes voor nodig!)

Comment

• Beckers Entertainment
                        • Dec 2008
                        • 650

Nee Daan, ik heb mijn artistieke mij even naar boven laten komen en heb een voorbeeld in Paint gemaakt.

Tadaa. Er komt een signaal en stroomlijn binnen, die kan op het blokje bijv. 3 keer worden verdeeld en vervolgens word hij doorgestuurd naar een volgend blokje. De handigheid, tja.. Je hoeft niet van speaker naar speaker te gaan, als ze niet naast elkaar staan. ( geen 3 kabels meer langs het statief nodig ) Maar hoevaak je het echt in de praktijk nodig zult hebben, dat weet ik nog niet.

Groeten Jasper

Comment

• djspeakertje
                          • Oct 2008
                          • 1912

Originally posted by Beckers Entertainment
                          Nee Daan, ik heb mijn artistieke mij even naar boven laten komen en heb een voorbeeld in Paint gemaakt.

Tadaa. Er komt een signaal en stroomlijn binnen, die kan op het blokje bijv. 3 keer worden verdeeld en vervolgens word hij doorgestuurd naar een volgend blokje. De handigheid, tja.. Je hoeft niet van speaker naar speaker te gaan, als ze niet naast elkaar staan. ( geen 3 kabels meer langs het statief nodig ) Maar hoevaak je het echt in de praktijk nodig zult hebben, dat weet ik nog niet.

Groeten Jasper

oohhh..... LOL! ziet er een stuk handiger uit dan "normaal" doorlussen, maar je moet dan wel minimaal 3 actieve speakers per kant door willen lussen, meer iets voor "de grote jongens" dus, of je hebt een loei van een active dynacord/ev/db technologies(jouw subjes)/rcf set "nodig" om ze te kunne gebruiken, maar 25000 euro uitgeven aan een set geluid omdat je perse die mooie doosjes wilt gebruiken..... nouja, het is wel goed tegen dat economische gepruts van de banken

daan

p.s. als je mooie rondjes wilt maken in paint dan moet je shift indrukken en dan een rondje maken. (denkt nu dat ze wel weer gaan zeuren over mierenn**ken)

Comment

• Beckers Entertainment
                            • Dec 2008
                            • 650

Ik ben bekend met paint, dus dat foefje kende ik ook wel. Was gewoon te lui om hem te gebruiken. En tja, een lege connector is ook geen schande hoor, alleen even oppassen met de lege stroomaansluiting. Maar ik zie zelf geen voordeel van zo'n doosje. Als je ze op elkaar zet kun je veel makkelijker doorlussen van speaker naar speaker, zodat je ook niet meer naar beneden hoeft met je kabel. Bovendien werken die " grotere " setjes meestal met powercon, dus dan worden die aansluitingen al helemaal overbodig aangezien je die probleemloos kunt doorlussen.

Groeten Jasper

Comment

• dj-wojcik
                              • Jul 2008
                              • 911

Originally posted by Beckers Entertainment
                              Ik ben bekend met paint, dus dat foefje kende ik ook wel.....
                              dat verwacht ik toch ook van een bijna ICTer

ik kan helaas de foto niet meer vinden. We hadden ze toen bij mij op het werk gebruikt. Om een systeem diep te zetten. En daar hadden we deze blokjes liggen. Met 4 actieve speakers. En doorlussen maar. En dus ook de stroomvoorziening als ik het goed heb...(Musichouse Daan Smit had ze)

als 'k um ooit nog tegen kom. maak ik weer wat foto's

Comment

Working...