RCF 4pro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suy
    • Nov 2005
    • 27

RCF 4pro

We zouden graag in contact komen met een verhuurfirma die ook de RCF 4pro reeks verhuurt. Meer bepaald de 7001 en 8001.

Wij zijn gelegen in het noorden van de provincie Antwerpen (gemeente Essen)

In 2009 hebben wij enkele grotere klussen waarbij wij het met onze set (8 x 8001 en 2 x 7001) niet gaan redden.

Alvast bedankt

gr, Suy
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

rcfjes

Originally posted by Suy
    We zouden graag in contact komen met een verhuurfirma die ook de RCF 4pro reeks verhuurt. Meer bepaald de 7001 en 8001.

Wij zijn gelegen in het noorden van de provincie Antwerpen (gemeente Essen)

In 2009 hebben wij enkele grotere klussen waarbij wij het met onze set (8 x 8001 en 2 x 7001) niet gaan redden.

Alvast bedankt

gr, Suy

is 8x bas(ik neem aan dat je met 8001 die br118, 1000 watts rms bedoelt???) en 2x top(ik mag toch hopen dat je niet alleen met bassen draait en die 7001's toppen zijn?!?) niet een beetje veel bas voor 2 van die kleine (maar wel hoorngeladen!) topjes???, ik zou nog 2 nieuwe topjes aanschaffen voordat ik bij zou gaan huren voor grote dingen, een fatsoenlijk antwoord op jouw vraag heb ik helaas niet (woon zelf in twente)

daan

hier zijn de url's van de bassen en toppen die ik denk dat jij bedoelt(srry moderator, je zal wel bij j&h werken, maar jullie hebben(voor zover ik weet) geen RCF 7001/8001 op de site staan!!!)

de bassen:

RCF 4PRO 8001-AS active, high output, bass reflex subwoofer syst: G&L Showequipment webshop voor prof. audio en licht

de toppen:

RCF 4PRO 7001-MH top speaker: G&L Showequipment webshop voor prof. audio en licht
    Last edited by djspeakertje; 12-02-09, 21:06.
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

Als je fatsoenlijk gezocht had op google kwam je erachter dat de 7001 een 'set' is bestaande uit één kast geladen met 10"/2" en een ander met tweemal 15". Deze set tweemaal... dat zijn dus 4 kasten. En dat alles onder 8 bassen.

Lijkt me nog steeds een beetje over-done, maar als Suy uitlegt waarvoor de set gebruikt gaat worden en waar word vast wel meer duidelijk. (hopelijk)

Daarnaast zal deze uitleg opleveren dat andere forumleden kunnen reageren op de setup van Suy. Waardoor misschien compleet andere mogelijkheden duidelijk worden...
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• eddie
        • Nov 2004
        • 169

hallo, suy bedoeld natuurlijk 4 bassen 8001 en 2 toppen 7001 per kant, ik speel namelijk op dezelfde manier, onder zo 1 topkast kan je makkelijk 6 baskasten plaatsen als het voor disco-bar is, om life te spelen het je met 1 topkast te weinig laagmid, vooral buiten heb je soms een probleem met de spreiding , maar dan zet ik er een tt25a bij
        suy; om op je vraag te antwoorden, wij hebben 4 x 8001, 8 x 8002 , 2 X 7001 , en 2 tt25a
        in grotere zalen zetten wij dus 2 x 4 bassen + top, en als delay zetten wij
        2 x 2 bassen + tt25a
        Last edited by eddie; 12-02-09, 23:18.

Comment

• Suy
          • Nov 2005
          • 27

Voor de grotere discotentfuiven hebben wij tot hiertoe, 3 x 8001 en 1 x 7001 weggezet PER KANT. Daar mag gerust nog één 8001 bij PER KANT. De 7001 houd deze 4 subs echt wel bij.

De RCF 4pro 7001 is een actieve combi van één kast met 2 x 15" (waar de versterker ook inzit) en één kast 10"/2". Moeten dus altijd samen gebruikt worden. Is 950w RMS en gaan echt loeihard!

We hebben in 2009 enkele grotere tentfuiven en één optreden van een aantal jonge rockbandjes in een tent van 20 x 40m. Omdat het live is en de 7001 inderdaad een beperkte spreiding heeft willen we nog RCF bij plaatsen en liefst dezelfde speakers natuurlijk.

Plan is om 6 x 8001/8002 en 2 x 7001 PER KANT te plaatsen. Eventueel nog enkele RCF ART325 in de trusscarre als delay

Eddie, kun je me even mailen?

gr, Suy

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Originally posted by Suy
            Voor de grotere discotentfuiven hebben wij tot hiertoe, 3 x 8001 en 1 x 7001 weggezet PER KANT. Daar mag gerust nog één 8001 bij PER KANT. De 7001 houd deze 4 subs echt wel bij.

De RCF 4pro 7001 is een actieve combi van één kast met 2 x 15" (waar de versterker ook inzit) en één kast 10"/2". Moeten dus altijd samen gebruikt worden. Is 950w RMS en gaan echt loeihard!

We hebben in 2009 enkele grotere tentfuiven en één optreden van een aantal jonge rockbandjes in een tent van 20 x 40m. Omdat het live is en de 7001 inderdaad een beperkte spreiding heeft willen we nog RCF bij plaatsen en liefst dezelfde speakers natuurlijk.

Plan is om 6 x 8001/8002 en 2 x 7001 PER KANT te plaatsen. Eventueel nog enkele RCF ART325 in de trusscarre als delay

Eddie, kun je me even mailen?

gr, Suy

nou snap ik het, ik heb nog maar een vraag, hoe zet je in ***snaam 4 bassen 8001 en een setje 7001 op elkaar (met maar 1 top lijkt het me logisch dat dat moeilijk wordt)

daan

p.s. (hierna hou ik op met zeuren hoor!!)

Comment

• eddie
              • Nov 2004
              • 169

hallo, je moet alles lezen he, de topkast bestaat uit 2 kasten, de laagmid kast
              met 2 15" in en ook de versterkers, de 2de kast is dus het midhoog, je hebt
              dus 2 strakke zuilen naast mekaar, van samen 104cm br,
              mvg eddie

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Originally posted by eddie
                hallo, je moet alles lezen he, de topkast bestaat uit 2 kasten, de laagmid kast
                met 2 15" in en ook de versterkers, de 2de kast is dus het midhoog, je hebt
                dus 2 strakke zuilen naast mekaar, van samen 104cm br,
                mvg eddie
                hehe, nou snap ik het echt, thx

daan

Comment

Working...