kabels wegwerken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rick1993
    • Nov 2007
    • 209

kabels wegwerken

hoi,

ik heb zelf een statief met een paar ledparren (showtec). Deze worden direct via dmx gestuurd, dus niet via een T-bar of switchpack ofzo. Ze hebben wel allemaal een normale schuko stekker voor de stroomtoevoer. Bestaat er ook een T-Bar zonder DMX (gewoon 4 schuko uitgangen en 1 ingang (powercon bijvoorbeeld)). Ik heb nou een verlengsnoer er bovenin hangen, maar dat staat een beetje onproffesioneel vind ik.

Gr. Rick
    Last edited by rick1993; 31-08-09, 13:52.
    licht dat licht mij wel
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Originally posted by rick1993
    hoi,

ik heb zelf een statief met 4 ledparren (showtec). Deze worden direct via dmx gestuurd, dus niet via een T-bar of switchpack ofzo. Ze hebben wel allemaal een normale schuko stekker voor de stroomtoevoer. Bestaat er ook een T-Bar zonder DMX (gewoon 4 schuko uitgangen en 1 ingang (powercon bijvoorbeeld)). Ik heb nou een verlengsnoer er bovenin hangen, maar dat staat een beetje onproffesioneel vind ik.

Gr. Rick
    misschien zijn wat foto's wel handig, moet je je thread ook ff moven naar drive-inn show-foto's

daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• SoundOfSilence
      • Mar 2007
      • 766

Zoekt en gij zult vinden....

Een vrij recente thread waarin dit voorkomt: http://www.licht-geluid.nl/forum/new...?highlight=bar

Tada!

Veel leesplezier
      It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Er bestaan T-barren met alleen schuko (American DJ Slidebar LB-4 - J&H Licht en Geluid).
        Nadeel is dat de invoer meestal loopt via een Harting/Ilme connector en niet via Powercon etc.

Originally posted by djspeakertje
        misschien zijn wat foto's wel handig, moet je je thread ook ff moven naar drive-inn show-foto's
        Waarom moet hij nu weer foto's plaatsen?
        Als jij je geen beeld kan vormen van deze uiterst duidelijke vraag reageer dan gewoon niet.

Daarnaast kun je denk ik beter reageren als je inderdaad echt iets te melden hebt onder topics.
        Het is hier geen wedstrijd wie post er het snelst zoveel mogelijk.
        Last edited by vasco; 05-03-09, 13:16.

Comment

• Jones_St
          • Mar 2009
          • 5

Voor 4Led-parren kan je beter een fourbar nemen. Dan kun je leds ophangen aan de 4bar , ze op statief zetten (of in truss hangen). Hier heb je het voordeel van op de 4bar 4 stekkercontacten te hebben. En dan gebruik je gewoon een schuko-verlengkabel om deze naar het stopcontact te brengen en kun je ze eventueel met gaffatape bv samenhangen met je dmx-kabel om de dimmer op de fourbar te sturen met je lichttafel. Showtec heeft bv ook fourbars, die prijs/kwaliteit degelijk zijn. Zo heb je ook geen moeite meer met meerdere verlengkabels, alles komt uit op 1 kabel. Er zijn weinig fabrikanten dat apparatuur maken met een powercon voeding omdat powercon bedoelt is voor veel stroom te kunnen geven, en voor vier ledparren is een schuko meer dan genoeg.
          Groete!
          Wat je niet zeker weet, kan je altijd proberen...

Comment

• SoundOfSilence
            • Mar 2007
            • 766

Originally posted by Jones_St
            Er zijn weinig fabrikanten dat apparatuur maken met een powercon voeding omdat powercon bedoelt is voor veel stroom te kunnen geven
            Bijna goed...

1. een powercon doet het prima voor kleine stromen
            2. een powercon kan niet 1-2-3 los waardoor het gewoon 100% betrouwbaarder is
            3. een euro-chassis is goedkoper, waardoor fabrikanten die elke eurocent winst mee willen pakken gewoon niet voor een powercon kiezen.
            4. er zijn best veel fabrikanten die apparatuur maken met een powercon-voeding.
            5. een bar met een schucko-verlengkabel is wel een beetje jammer... ziet er niet uit en komt ook nog eens vrij gemakkelijk los.

Vindt je een bar met powercon te duur? Koop een kokerprofiel, 4 stopcontacten, 6 bouten en een blauw powerconchassis. Uur of wat vijlen later heb je een prachtige oplossing.

Comment

• Jones_St
              • Mar 2009
              • 5

Originally posted by SoundOfSilence
              Bijna goed...

1. een powercon doet het prima voor kleine stromen
              2. een powercon kan niet 1-2-3 los waardoor het gewoon 100% betrouwbaarder is
              Ik heb nooit beweert dat powercon slechter is voor kleine stroom hoeveelheden. Maar voor slechts 4 ledparren opteer ik toch voor schuko. Simpelweg de 2 met elkaar strikken, en komt niet meer los. Het valt wel harder op dan een powercon, dat is een feit.
              Groete!
              Wat je niet zeker weet, kan je altijd proberen...

Comment

• rick1993
                • Nov 2007
                • 209

De showtec fourbarren moeten allemaal worden aangesloten dmv aan een multipin connector. Showtec heeft 1 model met gewoon een powercon ingang (Showtec DMX T-Bar 1,5 m - J&H Licht en Geluid) (staat allemaal op http://www.licht-geluid.nl/forum/new...4-dmx-bar.html, zie reactie van soundOFSilence, eerder in deze topic). Maar deze kost nog 129 euro en dat vind ik aardig wat voor een T-bar waar 4 ledparren van 79 euro aan moeten hangen. Dus ik ga er denk ik zelf een maken.

Gr. Rick

P.S. waar zijn die kokerprofielen te krijgen?
                licht dat licht mij wel

Comment

• SoundOfSilence
                  • Mar 2007
                  • 766

Originally posted by rick1993
                  P.S. waar zijn die kokerprofielen te krijgen?
                  Gamma, Hornback, Karwei, Praxis, metaalhandel op de hoek, bij mij op zolder, pfff... je kunt beter vragen waar niet.

Heb ze ook wel eens als een soort bouwpakket gezien... volgens mij hier op de webshop.

Comment

• jens
                    • Aug 2004
                    • 1067

idd gewoon zelf maken...

profielen 50 x 50 zijn niet makkelijk te krijgen bij de bouwmarkten hoor, maar zeker wel te krijgen bij een beetje metaal bedrijf! mischien wel bij dat metaal bedrijf je gaten erin laten boren als je zelf de gereedschappen dr niet voor heb( kolomboor & een gatenzaag voor metaal)

4 shuko's erin en een powercon aansluiting!

een avondje hobbyen en je heb keurige barretjes

Comment

Working...