Bestaat er een website waar ik afdekdoeken kan kopen voor tafels voor drive in show gebruik. Of moet ik dan gewoon naar de stof boer
afdekdoek
Collapse
X
-
afdekdoek, staat dat in een woordenboek? zo ja, ongetwijfeld onder het hoofdstuk 'begrippen in de uitvaartbranche'.
Iedere stoffenzaak kan je helpen aan een stuk doek. Er zijn een paar zaken waar je rekening mee moet houden:
1. je gaat het meerdere keren gebruiken of eenmalig?
Dit maakt uit voor de kwaliteit van de stof die je koopt
2. Een hoop stoffen zijn zo dun dat je er doorheen kunt kijken.
In die gevallen heb je dus twee lagen of een keurige achterzijde nodig.
3. Steeds meer wordt er op brandveiligheid gelet.
doeken en decorstukken dienen brandvertragend te zijn of in ieder geval niet als brandversneller op te treden.
Je kan je afvragen ik welke mate een afrok doek voor een tafel of dj booth randvertragend moet zijn.
Het is wel iets om rekening mee te houden.
nog iemand adviesjes?Moderator J&H Licht en Geluid Forums -
Loop eens een keertje over de markt. Daar vind je meestal wel afrokdoek aan een lage prijs. Op 't werk hebben we ook goeie, dikke stof.
Als ik me niet vergis was die 2 euro per meter, 1 meter hoog. Denk niet dat je je doek voor die prijs bij een stoffenzaak kunt halen.
Groeten JasperWat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?Comment
-
Het is idd een afrokdoek en je kunt beter een iets te groot doek kopen dan een te klein lapje. De grote verkopers zijn Theatex en Ron de Groot. Dan heb je echte theaterdoeken die aan alle normen voldoen. Wel duur maar een goede investering. Anders even 2e hands rondkijken...
En gaat het echt om een klein lapje dan kun je het beste naar de markt voor een stofje. Het best brandwerend en peuk/sigaretbestendig (hoewel dat binnen ook niet mag) is een wollen stof. Geen polyesther of nylon nemen. Dat brand als een raket en is niet dik genoeg.d&b AudiotechnikComment
Comment