Brom/Storing DriveRack PX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • witje1988
    • Jun 2009
    • 4

Brom/Storing DriveRack PX

Beste mensen,

Ik heb 3 weken geleden een DriveRack PX aangeschaft.
    Deze heb ik afgelopen week voor het eerst getest. Ik draai met een HK AUDIO Actor set ( 1x 400 watt top en 2x 15" 400 watt sub) Alles aangesloten zoals aangegeven in de handleiding. Maar er komt een brom/storing uit die je goed kan horen over de boxen. Maar zodra ik het knopje RTA Input indruk is de storing weg maar zodra ik klaar ben met de geluidsmeting en schakel de RTA Input weer uit komt er weer een flinke brom door de speakers heen.

Heeft er iemand soortgelijke problemen ervaren? Doe ik iets verkeerd of is misschien de DriveRack (al) defect?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes,

Bjorn
  • drummerke
    • Oct 2006
    • 432

Ik heb helaas ook een dbx driverack px en ik word er niet echt vrolijk van. Ik heb niet echt een brom maar wel veel ruis. Achteraan staan wel een earth-lift knopje, misschien even proberen. Ik gebruik momenteel een chinees copy model van één of ander merk onbekend en klinkt niet alleen beter, ruist ook niet en de limmiters werken tenminste.

Als je er nog eentje wilt, de mijne staat te koop

Comment

• dj-wojcik
      • Jul 2008
      • 911

Originally posted by drummerke
      Ik heb helaas ook een dbx driverack px en ik word er niet echt vrolijk van. Ik heb niet echt een brom maar wel veel ruis. Achteraan staan wel een earth-lift knopje, misschien even proberen. Ik gebruik momenteel een chinees copy model van één of ander merk onbekend en klinkt niet alleen beter, ruist ook niet en de limmiters werken tenminste.

Als je er nog eentje wilt, de mijne staat te koop
      anders ik wel Laat me even iets weten op m'n mail A.U.B?
      [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• dj-wojcik
        • Jul 2008
        • 911

Originally posted by witje1988
        Beste mensen,

Deze heb ik afgelopen week voor het eerst getest. Ik draai met een HK AUDIO Actor set ( 1x 400 watt top en 2x 15" 400 watt sub) Alles aangesloten zoals aangegeven in de handleiding. Maar er komt een brom/storing uit die je goed kan horen over de boxen. Maar zodra ik het knopje RTA Input indruk is de storing weg maar zodra ik klaar ben met de geluidsmeting en schakel de RTA Input weer uit komt er weer een flinke brom door de speakers heen.

Heeft er iemand soortgelijke problemen ervaren? Doe ik iets verkeerd of is misschien de DriveRack (al) defect?

Groetjes,

Bjorn
        Zojuist de driverack van drummerke getest... en het schijnt dat ik geluk heb. Ik heb geen geval van ruis. Wel hoor ik als ik met mun oor tegen de hoor ga een ruis. Maar dan moet je echt kortbij zijn. Maar het kan ook aan de mixer gelegen hebben

voor de rest toppie!
        [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• sparky
          • Apr 2002
          • 2104

Originally posted by witje1988
          Beste mensen,

Groetjes,

Bjorn
          Het is nogal lastig om op afstand deze storing op te lossen. Misschien is er iemand bij je in de buurt die goed weet wat hij doet die er even naar kan kijken?
          Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• dj-wojcik
            • Jul 2008
            • 911

Originally posted by sparky
            Het is nogal lastig om op afstand deze storing op te lossen. Misschien is er iemand bij je in de buurt die goed weet wat hij doet die er even naar kan kijken?
            mss een domme reactie... maar kan het ook een rotte kabel zijn geweest.

Weet ook niet of witje nog zal reageren.. want de post datum is ook direct de laate inlog-datum. Dus denk niet dat we hem nog terug zien. Topic is verder wel handig voor mensen met het zelfde probleem

Comment

• sparky
              • Apr 2002
              • 2104

Ja een kapotte kabel is mogelijk, of een verkeerd gesoldeerde, net zoals een verkeerde manier van aansluiten, of een defect apparaat, of verschillende pinouts van de apparaten, of een foute gainstructuur. (alhoewel dat eerder drumerkes probleem zal zijn geweest), of er kunnen meerdere stroomgroepen in het spel zijn, of....., of......, of.......... En nee, dit topic is waarschijnlijk niet handig voor anderen omdat de oorzaak een compleet andere kan zijn dan die van de topicstarter.

storingen los je in niet op met gissen, maar met systematisch uitsluiten, van A naar B of van B naar A, maar hoe dan ook in een rechte lijn zonder zaken over te slaan, als hij ooit nog inlogt.
              Last edited by sparky; 06-07-09, 23:17.
              Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

Working...