CD-speler

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaksev
    • Jul 2007
    • 365

CD-speler

Hallo Allemaal,

Onze CD-speler is aan vervanging toe. Het betreft een JB-Systems CD 850. CD`s laaden duurt een eeuwigheid, en het anti shock batterij`tje loopt soms leeg en dan gaat hij happeren, en dat hoor je natuurlijk.

Nieuwe laser-unit`s zijn misschien de oplossing maar ja dan is het weer de vraag over hoeveel maanden kun je ze weer gaan vernieuwen, aangezien ze toch zo`n 50 euro per stuk kosten is dat misschien niet erg rendabel.

Daarom mijn vraag welke cd speler? Als we een mercedes rijden gaan we niet terug naar een fiat, dus van een jb-systems naar een reloop of een gemini heeft geen zin. Pioneer ligt net niet in mijn budget, denon heeft ook een leuke cd-speler maar toch ook wat duur 650 euro ongeveer.

Dan kom je natuurlijk al snel bij Numark terecht, maar daar zullen ook wel budget dingetjes bij zitten, ik heb met verschillende numark`s gedraaid, ben er zeer tevreden over vooral over die Numark CDN-35. Maar ja voor hoe lang gaan die mee niet dat ik over een jaar weer met het zelfde probleem zit.

Iemand andere leuke speeltjes? of tips?

Gr. Willem
  • Zheny
    • Mar 2009
    • 42

misschien is het wat om uit te kijken naar 2e hands denon of pioneer?
    http://www.licht-geluid.nl

Comment

• jaksev
      • Jul 2007
      • 365

Ja dat bedacht ik mij dus ook al, maar ja zul je voor 600 euro een 2e handse pioneer kopen en dan 2 jaar later weer andere moeten halen?

Comment

• laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

Die CD850 zijn ondertussen al jaren oud en hebben altijd goed hun werk gedaan?

Voor 2 x 50 Euro (compleet loopwerk inclusief laser?) zullen ze waarschijnlijk nog wel een aantal jaren meegaan?

Voor die prijs zou ik het niet laten. Het gaat hem wel om CD-spelers die erg kwalitatief waren van opbouw.
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Ikzelf heb prima ervaringen met de producten van Numark. Voor dat budget gewoon goede, degelijke en simpele cd-spelers. Welke echt wel een paar jaartjes mee zouden moeten gaan.
          Het verschil met Denon en Pioneer is uiteraard merkbaar.
          Maar goed, lekker marktplaats afstruinen naar een niet al te oud modelletje van deze merken lijkt me ook een heel goed idee!

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• jaksev
            • Jul 2007
            • 365

Ja 50 euro als je het zelf doet, nou ben ik wel technisch genoeg om dat te gaan doen, maar je weet maar nooit, want die printjes zijn nog al klein gesoldeerd en of ik dat net zo goed kan als ze daar in japan doen denk ik niet, dus volgens beglec kan ik hem beter opsturen, wat natuurlijk ook weer zo`n 55 euro per uur kost

ik heb ff met een bedrijfje hier in de buurt gebelt die hadden een synq staan jullie kennen hem wel denk ik. ik zit nu te twijfelen tussen een 2e handse pioneer en een nieuwe syncq.

pioneer is wel helemaal geweldig maarja,

Comment

• laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

Dat loopwerk vervangen is 4 schroeven losdraaien, lintkabeltje voorzichtig lostrekken, nieuw loopwerk erin (lezen i.v.m. beveiliging tegen statische elektriciteit van de laser), 4 schroeven terug vastdraaien,... er valt dus niets te solderen.
              Als je twijfelt tussen tweedehands Pioneer en Synq ga dan maar voor de Synq. De Synq is nieuw en als je al de extra mogelijkheden van Pioneer niet nodig hebt dan ben je betaalbaar uit.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• jaksev
                • Jul 2007
                • 365

Jaa daar heb je gelijk in, als ik de extra functies van de pioneer niet gebruik waarom zou ik ze dan betalen.

Ik denk dat ik dan toch voor de syncq ga.

Bedankt!

Comment

• renevanh
                  • Oct 2004
                  • 2371

Originally posted by laserguy
                  er valt dus niets te solderen.
                  Jawel, je moet een verbinding loshalen/maken (weet het niet meer) om de laser te laten werken.
                  Is 2 minuten werk, maar toch met de soldeerbout :P
                  Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• SoundOfSilence
                    • Mar 2007
                    • 766

Originally posted by renevanh
                    Jawel, je moet een verbinding loshalen/maken (weet het niet meer) om de laser te laten werken.
                    Is 2 minuten werk, maar toch met de soldeerbout :P
                    Klopt... zit een bewuste kortsluiting op de laserunit die je moet verwijderen.
                    Die soldeertindruppel zit er om de unit te beschermen tegen statische ontlading, die moet je dus even weghalen (maar dat lukt desnoods met een scherp mesje ook, dus solderen is niet 100% noodzakelijk)
                    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by SoundOfSilence
                      Klopt... zit een bewuste kortsluiting op de laserunit die je moet verwijderen.
                      Die soldeertindruppel zit er om de unit te beschermen tegen statische ontlading, die moet je dus even weghalen (maar dat lukt desnoods met een scherp mesje ook, dus solderen is niet 100% noodzakelijk)
                      Als je al niet met een soldeerbout op zo'n printje durft te komen zou ik er met een mes maar helemaal met een grote boog omheen lopen. De koperspoortjes zijn soms nog geen 0,3 mm breed.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SoundOfSilence
                        • Mar 2007
                        • 766

Originally posted by MusicXtra
                        Als je al niet met een soldeerbout op zo'n printje durft te komen zou ik er met een mes maar helemaal met een grote boog omheen lopen. De koperspoortjes zijn soms nog geen 0,3 mm breed.
                        Tja... persoonlijk spendeer ik meer tijd met een soldeerbout dan met mijn vrouw, dus mij kan 0,3mm niet boeien, maar hoe de TS daarover denkt weet ik niet.

Met een mesje kun je schade aanrichten, maar met een bout op 370 graden minstens zoveel.
                        It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

De laatste keer zat er op het uiteinde gewoon een metalen klem hoor tegen statische elektriciteit. Gewoon wegnemen en opgelost. En inderdaad moet je anders met een bout een serieuze druppel soldeer onderbreken (en de eilandjes zijn echt groot genoeg om ook dummies dit te laten doen).

Comment

Working...