Nieuw (2de hands) mengpaneel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Koene87
    • Apr 2008
    • 19

Nieuw (2de hands) mengpaneel

Momenteel thuis draai ik met 2x Technics SL-1200MKII + Traktor Scratch op laptop en als mengpaneel Gemini UMX SE.

Mengpaneel kost bij new line 199€ en er staat bij "Een ZEER goede mixer; nu voor de prijs van een instapper!!!". Persoonlijk vind ik dit niet echt een goede mixer. De knoppen voelen niet zo goed aan en de EQ is niet deftig, ik stoor er me echt aan. Als ik de bass eq dicht doe, dan schiet er nog amper iets over van het nummer. Als ik die dan op 1/4 zet en een ander nummer erin smijt, de bassen liggen opéén maar het klinkt totaal niet.

Ik ben de kwaliteit van een DJM-800 gewend, die EQ's daarop zijn gewoon uitmuntend! Nu voor thuis heb ik dat zeker niet nodig, maar graag toch wat deftiger dan die Gemini. Ik had gedacht aan een 2de hands DJM-600. Jammer genoeg zit die zo net ietsje boven mijn budget als ik wat rondkijk. Kunnen jullie misschien nog andere mengpanelen aanraden die een GOEDE EQ hebben voor de prijs? Ecler Nuo 4 misschien? Mag zeker & vast 2de hands zijn, liefst zelf. Of verwacht ik gewoon teveel? Want ik lees op vele plaatsen dat die Gemini een zeer goede EQ heeft..

Heb ook al gedacht aan een DJM-500, kwestie om zowat in die kwalitatieve klasse te blijven, alleen jammer dat die geen PFL-MIX knop heeft.. En dat gebruik ik toch wel..
    Last edited by Koene87; 18-08-09, 18:06.
  • DeeBee
    • Mar 2005
    • 26

Is een 2e hands Dateq XTC een idee? Ik vind het een prettige mixer, zeker met de kill switches. Daarnaast heeft hij, net als de Pio's splitcue, alleen is de balans tussen master/cue niet instelbaar
    Denk om uw oren: denk groen!

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

Originally posted by Koene87

....Ik ben de kwaliteit van een DJM-800 gewend, die EQ's daarop zijn gewoon uitmuntend! .....
      ik ben een ferrari gewend, en de kever die ik nu heb bevalt me niet...

conclusdie : ik neem een krantewijk, en spaar die ferrari maar eerst s bij elkaar...

Die 800 is bijna 10x zo duur als die gemini, waar heb je het in hemelsnaam over?

Comment

• 4uss
        • Aug 2005
        • 578

Originally posted by MacGyverSounds
        ik ben een ferrari gewend, en de kever die ik nu heb bevalt me niet...
        Offtopic: Wat is er nou weer mis met een Kever? Mijn beestje doet t prima!

Ontopic: Ik kan me wel scharen in ******** z'n mening; waarom wil iedereen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten? Wil je kwaliteit dan moet je er naar zoeken, en meestal niet bij de goedkope merken. Je kunt een keer een meevaller hebben, maar over het algemeen betaal je toch voor kwaliteit.

Comment

Working...