juiste versterker voor bose 802's

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bobkedeba
    • Aug 2009
    • 85

juiste versterker voor bose 802's

beste mede-forumbewoners,

ik ben sinds kort de nieuwe eigenaar geworden van een paar bose 802 mk2 luidsprekers en de E- controller,

nu zou ik willen weten hoeveel vermogen de versterker moet hebben, er moet ook rekening mee gehouden worden dat ik er binnekort waaschijnlijk 4 802's op zal aansluiten
    Last edited by bobkedeba; 21-08-09, 10:42.
    doe het goed, doe het met martin audio
  • bobkedeba
    • Aug 2009
    • 85

als het kan helpen heb ik hier een link met spec's van de 802 mk 2

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Lees in de specs dat er 240 Watt continu op mag en dat Bose een 320 Watt versterker adviseert.
      Een versterker van 350 tot 500 Watt @ 8 Ohm voor 2 kastjes en 700 tot 1000 Watt @ 4 Ohm voor vier kastjes is hiervoor dus prima bruikbaar. In principe kun je elke versterker hiervoor gebruiken, minder vermogen mag ook maar dan haal je niet het optimale uit je set qua geluidsdruk.
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• 4AC
        • Nov 2007
        • 1791

Mocht je er niet uitkomen qua versterkeuze, geef dan wat meer informatie! Budget, toepassingen en ga zo maar door. Wie weet kan iemand je dan helpen.

Mvg,

Teun
        uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
        Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• bobkedeba
          • Aug 2009
          • 85

wel het budget is tot ong. 300 euro,
          het zal gebruikt worden voor achtergrond en feestmuziek (met subs eronder) en voor af en toe een live toepassing.

@ musicXtra:
          de vermogens die jij adviseerd zijn die RMS ? ( heb al zon donkerbruin vermoeden van wel)
          Last edited by bobkedeba; 21-08-09, 16:00.

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Ja, ik bedoel inderdaad RMS vermogens, iets meer vermogen dan geadviseerd is altijd erg lekker, minder kan natuurlijk wel maar zoals ik al aangaf haal je dan niet uit je speakers wat er uit te halen valt.
            Voor iets meer dan 300 Euro heb je deze, is denk ik best een leuke versterker voor jouw toepassing, weliswaar iets te weinig vermogen maar je kunt later altijd een tweede bijkopen voor de ander 2 802's.
            Denk zelf dat je daarmee beter uit bent dan met merken als DAP en Berhinger maar moet er gelijk bij vermelden dat ik niet thuis ben in de budget merken.

Comment

• bobkedeba
              • Aug 2009
              • 85

hmm, mischien is het beter om deze versterker dan een stapje hoger te kopen, dat is nog altijd goedkoper dan 2 versterkers voor de 4 802's,
              ik zal is even kijken.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by bobkedeba
                hmm, mischien is het beter om deze versterker dan een stapje hoger te kopen, dat is nog altijd goedkoper dan 2 versterkers voor de 4 802's,
                ik zal is even kijken.
                Kan inderdaad maar je bent wel flexibeler en bedrijfszekerder met twee versterkers....

Comment

Working...