Advies gevraagd voor Geluidinstallatie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dylian
    • Jun 2009
    • 2

Advies gevraagd voor Geluidinstallatie

Beste experts,

Ik wil graag geluid aanschaffen voor mijn Drive-in.

Eisen:
    - Licht in gewicht (Dynacord)
    - Vermogen tot 300 pers.
    - zaal oppervlak 4 tot 500 vierkante meter

Budget: 3 a 4000 euro

Ik wil geen speelgoed, ik zat te denken aan EAW, Dynacord of RCF
    ik weet dat ik met 4000 euro niet ver kom, maar graag hoor
    ik dan goed advies met welke boxen mijn publiek en ik kan genieten
    met veel power...

Welke boxen zijn buiten de genoemde heel goed?!

Graag hoor ik jullie (serieuze) reacties.

Alvast bedankt.

Mvg,

Dyllie's
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

EAW, Dynacord en RCF zijn prima merken voor jouw budget. Zelf zou ik ook eens kijken naar de HPR kasten en de nieuwe K-series van QSC.
    EV kan iets te duur zijn maar is ook zeker de moeite waard om eens te gaan bekijken en beluisteren.
    @ je budget; er zijn mensen die 300 man met de helft van jou budget willen doen...(en het lukt ze soms ook nog!)

Dat doen ze door slim 2e hands te kopen (A merk) bij een pa verhuur die garantie kan geven. (is met jouw budget waarschijnlijk niet nodig.)

Daan

P.s: er zijn al meerdere topics over dergelijke sets voor dit soort budget, dus even de zoekfunctie gebruiken.
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Lurvi
      • Sep 2008
      • 13

Voor jou buget kun je heel wat leuks kopen

Mischien een tipje om te kijken naar een 2e hands EV set kijken. neem bijv. een Deltamaxx set van EV DE perfecte set voor een discotje voor een goeie 350 tot 500 man! Word hier ook met plezier mee gewerk!

MVG Bram

Comment

• T_Sound
        • Sep 2009
        • 267

Kijk ook eens naar de T.Box (pro) series van Thomann.

Dit is misschien geen A-merk, maar het doet er zeker niet onder voor.

Heb zelf de T.box eco 12, met 12 inch en 1 inch hoorn, gesteund door 4x zelfbouw 15 inch basreflex subkasten met hier ook t.box speakers in en ik stond verbaast te kijken wat je uit dat setje kreeg. Had ik niet verwacht van het merk, maar nu wil ik voor mijn drive-in niet meer anders.

Dus als de eco serie al goede prestaties levert, dan de pro serie helemaal.

Kijk eens op www.thomann.de/nl en ook de A-merken worden daar voor een prima prijs aangeboden.

Groetjes

Tinjo

P.s. dit merk is absoluut niet te vergelijken met Behringer of Dap, dit B-Merk is gewoon goed en een andere verwoording is er niet voor.
        Dit merk is ook te combineren met andere merken, maar let dan wel even op de specs. zodat de speakers in freqs. e.d. op elkaar aansluiten, maar het gaat prima. Bijv: dubbel 18 inch bassreflex van thomann, met een goede AD top erop, gaat hard, blijft zuiver en je hebt een volle sound (geen geschreew of een plat geluid).

Suc6!!
        Geluidmixen, doe je met gevoel, maar meer met je gehoor!

Comment

• Beckers Entertainment
          • Dec 2008
          • 650

Ja ik heb die thomann serie al eens gehoord. (geloof de TA 12)
          Maar het is absoluut niet de vergelijken met dynacord/rcf/ev enz..
          RCF is denk ik geschikter maar wel duur voor je budget, zeker als je kijkt naar de nieuwe serie. Kijk eens naar dB technologies. Maak er zelf al 2 jaar met veel plezier gebruik van en krijg toch elke keer weer het compliment dat het goed klinkt.

Groeten Jasper
          Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• T_Sound
            • Sep 2009
            • 267

Thomann is inderdaad niet te vergelijken met de A-merken (al zitten er in de pro serie wel 18sound speakers, niet de beste, maar zeker niet de slechtste). Maar Thomann maakt goeie producten voor de prijs. Prijs\ kwaliteits verhouding van sommige andere B-merken is gewoon goedkoop, maar dan heb je ook goedkoop spul, maar bij thomann is het goedkoop, maar toch erg goed spul.
            Ik draai nu al 3 a 4 jaar met het thomann setje wat ik zei, en nog geen ontevredenheid gehad. (van mezelf niet, maar ook niet van de klant ofzo dat het geluid slecht was, of dat het onverstaandbaar was door geschreeuw van de hoorns e.d.).

En wat ik ook al zei is dat het voor de topicstarter wel handig kon zijn om toch even op de site van thomann te kijken, want daar staan ook de A-merken voor een prima prijs.

En je moet natuurlijk op je eigen gevoel afgaan. Als jij een set van Behringer beter voor jouw doeleinden vindt dan bijvoorbeeld RCF (wat best wel voor zou kunnen komen) dan moet je voor Behringer gaan, en niet voor RCF omdat iedereen Behringer maar niks vindt.

Dus ik wens je succes en veel plezier met uitzoeken van jouw geschikte set

Groetjes Tinjo

Comment

• AH
              • Apr 2004
              • 248

Dank je wel voor de reclame, je spelling is echter niet helemaal correct.
              Het is "HOMAN" voor goeie spullen.
              Anne Homan

Comment

• T_Sound
                • Sep 2009
                • 267

Haha sorry sorry sorry mijn excuus, maar zelf begin ik met een T, en als je daar achteraan Homan zet, denk er achteraan nog een N bij, dan krijg je ....?

wel gevoel voor humor

Gr,
                T-Sound

Comment

• Ciaozdellacasa
                  • Sep 2009
                  • 44

De rcf's knallen echt wel heel erg hoor, heb zelf nu 4xART325a en 4x705as en dit haalt makkelijk de 500 man in zo'n zaal. zal wel wat meer kosten gok ik, maar het is zo verschrikkelijk mooi zuiver. snap eht gewoon bijna niet meer, hahaha.

Comment

• djspeakertje
                    • Oct 2008
                    • 1912

Originally posted by Ciaozdellacasa
                    De rcf's knallen echt wel heel erg hoor, heb zelf nu 4xART325a en 4x705as en dit haalt makkelijk de 500 man in zo'n zaal. zal wel wat meer kosten gok ik, maar het is zo verschrikkelijk mooi zuiver. snap eht gewoon bijna niet meer, hahaha.

Beluister eens een KS audio solo setje (en als het effe kan ook de T12!).
                    Of de Qsc WL10, of......

Maar Rcf is inderdaad erg mooi en gaat ook best wel hard (carnavalservaring...)

Daan
                    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• sis
                      • Jul 2003
                      • 3305

Hallo Dylian, er zijn 2 setjes die echt in aanmerking komen voor jou doeleinden en die met A-merken kunnen concureren
                      EAW en dynacord kan je vergeten, dit is gewoon te duur ( nieuw dus ).
                      Hier een voorbeeld van een setje die zeer goed klinkt en makkelijk 300 personen aankan:

2 x [FONT=Arial]RCF 4PRO 8002-AS 800W, 18" [/FONT]
                      [FONT=Arial]+[/FONT]

2 x [FONT=Arial]RCF ART 322 A Aktive Box 12"/2[/FONT]
                      [FONT=Arial]+[/FONT]

2 x [FONT=Arial]König & Meyer 21436 Boxenstatief[/FONT]
                      [FONT=Arial]+[/FONT]

2 x [FONT=Arial]Cordial Mikrokabel 3m XLR neutrik[/FONT]

[FONT=Arial]Prijs = +/- 4090 euro inclusief BTW[/FONT]
                      Last edited by sis; 04-10-09, 12:42.
                      Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Beckers Entertainment
                        • Dec 2008
                        • 650

Zou dan persoonlijk voor de 8001 basjes gaan.
                        Aangezien je met een drive-in show meestal binnen staat in de meest vreemde zalen denk ik dat je meer hebt aan die bassen.
                        De set die Sis aanraadde gebruiken wij zelf ook, met de 8001 bassen, en ik kan je garanderen dat jij daar 300 man van geluid kunt voorzien!
                        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

Working...